Het Beautytopic #3

Lekker ijverig bezig

Leuk om alles te lezen! Ik heb beauty ook weer opgepakt. Deed eerst echt helemaal niks meer op m’n gezicht, ook vanwege thuiswerken. Nu weer twee dagen op kantoor, toch wel leuk om iets te gebruiken. Iemand had hier bite beauty lipsticks aangeraden, die zijn echt heel fijn! En verder ben ik helemaal into liquid blushes. Ik heb er een van morphe gekocht, ga ook eens kijken naar die van de HEMA. In new york had ik ook nog Laura Mercier Matte Radiance Baked Powder voor een tientje gescoord, ook erg mooi over foundation heen.

Mijn grote ontdekking dit jaar: Healthy Glow van Charlotte Tilbury. Wonderbaarlijk spulletje dat je een tint gebronsder maakt, blurt en een dewy glow geeft. Perfect als vervanger van mijn geliefde Laura Mercier Tinted Moisturizer.

En de E.L.F. Bite size eyeshadow palette (favo kleur: Cream & Sugar). Wie wil nou niet voor 5 euro een dagelijks palette dat ook nog makkelijk mee te nemen is. Volgend jaar ga ik de Bite Size blush proberen.

En dankzij het forum wist ik de hand te leggen op een geweldige deal van Hourglass, met een Ambient Lighting Palette voor minder dan het losse palette. Erbij ook de Caution Mascara, en dat was een geweldige ontdekking. De mooiste mascara die ik ooit probeerde.

Tot slot de Gloss Embrace lip gloss van Lisa Eldridge in de kleur Myth. Zo zacht, zo verzorgend, blijft lang zitten (voor een gloss). Ik draag bijna niets meer anders. In de zomer nog afgewisseld met de kleur Go Lightly en soms een lipstick van Lisa eronder. Al mijn andere lipproducten kunnen weg.

10 likes

Toen ik dit bericht met dat plaatje zag heb ik hem direct besteld en wow, wat een onwijs mooie kleur! Denk dat ik daar ook veel plezier van ga hebben. Ben benieuwd of hij ook zo goed blijft zitten op mijn vette oogleden. Dus dankjewel voor deze tip want zoiets zocht ik nog :biggrin:

2 likes

Mijn favorieten:
-Avène Zon Fluide SPF50+ zonder parfum. Werkt goed onder mijn make-up.
-Bareminerals Original liquid mineral concealer. Dit combineer ik op dit moment met een getinte dagcreme. Het is alleen onvoldoende dekking voor onder mijn ogen.
-Kiko Flawless fusion bronzer. Een hele fijne bronzer voor de lichte huid. Voor veel mensen zal deze niet gepigmenteerd genoeg zijn, maar ik houd bronzer graag subtiel. Ik gebruik het ook best wel vaak in plaats van blush.
-Wet n Wild Bare Focus Tinted Skin Perfector. Dit heb ik pas vorige maand ontdekt. Hele natuurlijke dekking en blijft mooi op mijn vette huid! (ik poeder wel altijd af) En ook maar 7 euro :’)

3 likes

Wat leuk dit! Ben altijd nieuwsgierig naar favoriete producten van anderen haha. Heb zelf ook nieuwe ontdekkingen gedaan in 2021 qua make-up.

Image i conceal foundation. Zag ‘m vaak voorbij komen bij Delia en ik moet zeggen, hij stelt niet teleur! Draag de kleur Porcelain.

Blush van Lily Lolo, met name de kleur Tickled Pink. Eenmaal aangebracht geeft die echt een mooie glow en een heel klein beetje kleur. Heb ook Burst Your Bubble, die is een stuk feller roze. Ook mooi, maar niet voor everyday.

Bronzer, concealer & poeder van Youngblood. Kocht het zelf bij Luxplus toen ik daar eerder dit jaar nog lid van was, scheelt veel knaken.

Op de valreep nog een mascara ontdekt die zowaar fijn is. Gebruik deze nu een weekje en ben er echt over te spreken. Super fijn borsteltje vooral! Van Queen Tarzi.

Ennnn last but not least deze lippenbalsem van Fagron.

En @George, oeh die blush van Laura Mercier (Chai) ziet er super mooi uit, heb ‘m ook besteld!

6 likes

De Kiehls dagelijkse huidverzorgingsproducten:

• Calenda face wash
  • dagcreme

Kerastase de zwarte lijn voor extra verzorging weerbarstig haar.

1 like

ik vind dit echt een hele fijne foundation voor mijn vochtarme huid.

dit is eigenlijk veel te dure lipverzorging maar werkt wel echt heel goed.

2 likes

Nu jullie het toch over favorieten hebben, ik ben op zoek naar een heel licht dekkende foundation of een bb/cc cream.

Ik heb nooit foundation gebruikt maar nu de laatste tijd wel last van roodheid bij mn wangen en neus en dat wil ik graag wat corrigeren. Maar het is dus alleen daarvoor, niet voor verdere oneffenheden. Ik heb nooit puistjes en een vochtarme/licht droge huid.

Tips iemand? :grin:

Ik vind de Origins GinZing Tinted Moisturiser heel fijn. Ik heb best een gevoelige huid maar deze gaat heel goed. Bij mij past deze ook goed bij mijn huidskleur behalve midden in de zomer.

Mijn favoriet van 2021 is een best recente ontdekking maar kan al niet meer zonder: de Artego Touch curl must (curl shaping cream). Ruikt ook zo lekker naar luxe kappersproduct. En de Tangle teezer thick & curly hair, daarmee durf ik mijn haar ook nog wel droog te borstelen zonder dat het gelijk een pluizenbol wordt.

Verder blijf ik heel trouw aan favorieten die ik al jaren gebruik, al ben ik nu ook wel benieuwd naar Cerave en Cetaphil!

2 likes

Ik zoek een zwarte mascara die voor lange gesepareerde wimpers zorgt en die vooral niet bij het minste voor donkere vlekjes of een donkere waas onder de ogen zorgt. Liefst uit de drogist.

1 like

Essence lash princess zweer ik echt bij, koop al jaren die paarse voor bijna geen geld

4 likes

Maxfactor false lash effect! De groene of paarse, niet de zwarte tube

Maybelline sky high (waterproof houdt de krul langer vast)

2 likes

It cosmetics cc cream!

3 likes

Heb je de Garnier bb cream al geprobeerd?
Deze eerste is iets meer ‘‘dewy’’ en is mijn favoriet (ik gebruik kleur licht terwijl ik normaal soms medium draag bij andere merken, dus helaas weinig kleuraanbod). De tweede is de verbeterde samenstelling, maar vind ik minder fijn dan de eerste. De tweede is naar mijn mening iets minder fijn smeerbaar

image

2 likes

Friday mascara!!

Oké toch nog ff wat favorieten van mij

Tomorrowlabs wimperserum, ik gebruik dit nu dik een week en ik zie serieus al verschil. Heb voor-foto’s gemaakt en wil pas na een maand nog een foto maken, maar collega’s zeiden al dat je echt al wel verschil ziet.

Dit is echt mijn ultieme favoriet, maakt mijn haar ZO zacht en glad en glanzend en mooi. Gebruik het bijna iedere avond, soms ook overdag, en ik gebruik wel veel dus met 1 flesje doe ik dik een maand. Vind het daarvoor wel een beetje duur (€30 bij bol.com, is de goedkoopste die ik gevonden heb heb verzendkosten enz) maar het werkt voor mijn haar wel echt.

Normaal draag ik de DW foundation maarja met die mondkapjes heeft dat echt geen zin want afgeven en puistjes, wil toch nog wel wat kleur op mijn gezicht dus gebruik de sheertint en dat werkt echt heel goed! Gebruik verder nog wel gewoon concealer, blush, bronzer, highlighter enz. en heb geen last van puistjes door het mondkapje (ff afkloppen) en krijg er ook veel complimenten over.

Dit gebruik ik sinds september en eerst dacht ik “oké het doet niet zo veel?”, voelde lekker aan maar weinig verschil. Sinds we mondkapjes moeten dragen merk ik dat ik geen onzuiverheden krijg als ik dit gebruik, zelfs niet als ik ongesteld ben en normaal is mijn kin dan een slagveld. Er zit niacinamide in dus ik gok dat dat voor mijn huis gewoon goed werkt, merk verder niet dat de structuur van mijn huid veranderd ofzo, maar als ik het een paar dagen niet gebruik icm mondkapje dan voel ik meteen een puistje op komen.

15 likes

Heb niet veel favorieten, want door het mondkapje gebruik ik nog weinig make up. Maar onderstaande zijn wel echt de moeite waard.

Gebruik deze sinds een paar weken en dit is denk ik de fijnste spf die ik ooit heb gebruikt en heb er echt heel veel geprobeerd. Krijg van de meeste huidreacties en met deze helemaal niks. Is ook totaal niet plakkerig. Geeft ook een subtiel kleurtje voor de healthy glow en een mini beetje dekking.

Mijn favoriete mascara. Heb een mega vette huid en bij andere, ook waterproof mascara’s zie ik er nog een paar uur al uit als een panda. En bij deze eerder op het einde van de dag.

3 likes

Heeft iemand ervaring met Marc Inbane Perle De Soleil tanning drops? De Magic Drops van Collistar werken bij mij niet zo goed, dus ik zoek een alternatief…