Het Beautytopic #3

Welk land? Ik heb wel een aanrader maar dat is een Amerikaanse Sephora aanrader, in Frankrijk wordt dat merk bijvoorbeeld niet verkocht

1 like

Fenty fat water, Sephora eigen merk waterproof eyeliner stift, Sephora sheet masks vooral die groene matcha en komkommer oogmaskers

1 like

Inderdaad de sephora oogpotloden en hun liquid lipstick vind ik heel fijn!

1 like

Ik heb me 0,2 keer opgemaakt dit jaar, maar er is één product dat me de afgelopen 12 maanden altijd mooier heeft laten voelen en dat is:

Ben echt gek op foundation en heb verschillende favorieten op basis van het moment, de L’OrĂ©al Infallible 24 Hour Fresh Wear was mijn ride or die van het jaar/de foundation die ik meenam als ik ergens anders bleef slapen, maar de Diorskin Forever Skin Glow droeg ik als ik mezelf wilde facetunen. Zo zo mooi!

Verder:

MAC Lightscapade, het zusje van Soft & Gentle dat mooier staat bij superwitte spookjes met een koele ondertoon als ik. Ik vind het de mooiste highlighter ooit.

En:

Lol eindelijk na 15 jaar een gave huid. Ongelofelijk.

15 likes

Deze! Ik had die ook gekocht omwille van roodheid op wangen en neus en deze crĂšme werkt echt goed vind ik. Soort van groene crĂšme die na het uitsmeren beigig wordt, blijft lang zitten en tot dusver krijg ik er geen puistjes van. Niet supergoedkoop maar op zalando hebben ze het ook in miniformaat (ong 15 euro als ik het me goed herinner).

Leuk om al die favorieten van iedereen te zien hier! Ik heb het afgelopen jaar niet veel nieuwe make up gekocht, toch een paar nieuwe ontdekkingen:

• Rare beauty stay vulnerable melting cream blush in de kleur nearly neutral (gekocht in sephora in Frankrijk): eigenlijk een heel basic cream blush in een kleur die bijna overal wel bij past. Makkelijk om aan te brengen, zowel met vingers als met een kwast. Houdbaarheid is ok, niet uitzonderlijk maar daar kan ik mee leven.
  • E.L.F. Poreless putty primer: ik vind primers snel een beetje vies aanvoelen op de huid (of ik kocht tot nu toe de verkeerde, kan ook) maar deze voelt fijn en mijn foundation lijkt mooier te zitten.
  • Parfum: Arizona van Proenza Schouler. Frisse, poederige geur, fijne lente/zomer geur
3 likes

Gebruik jij dit kérastase serum op droog haar? En heb je enig idee of het ook tegen pluis helpt?

Geen ervaring mee maar lijkt me echt niet lekker liggen?

3 likes

Ik ben dol op de fenty bronzer en weet niet of ze rare beauty hebben, maar ook heel fijn!

1 like

Ik heb nu, na Socialite, ook Dusk Doll gekocht van Maybelline Color Tattoo en ik snap de hype! Vind deze inderdaad nog mooier en de textuur is fijner dan Socialite doordat het geen shimmer is. Echt zo blij mee!

1 like

Gebruikt hier iemand minerale poeder foundation? Er werd mij verteld dat het dekking geeft zonder opvallend aanwezig te zijn. Je zou de dekking kunnen opbouwen maar zelfs na drie laagjes vind ik dat je er weinig van merkt.
Is dit nu eenmaal zo bij deze soort foundation of doe ik iets verkeerd?

Ik ben op zoek naar een nieuwe gezichtspoeder, heb de al jaren dezelfde hier liggen van bourjois healthy balance in vanilla. Die is verder goed qua kleur maar tijd om hem te vervangen. Ik zit te kijken naar laura mercier maar sta ook open voor wat goedkopere opties. Het doel is vooral om echt heel natuurlijk de glans op mijn T-zone wat te minimaliseren.

Grotendeels gebruik ik dezelfde producten als vorig jaar. Ik heb in 2021 wel twee nieuwe producten ontdekt: Milani baked blush in Berry Amore (fijner en gepigmenteerder dan mn mac blushes!) en Nyx lipliner in Natural (zo’n flatterende kleur. Ik kleur mijn lippen er helemaal mee in en breng daarna wat lipbalsem aan en dat is dan mijn everyday lipkleur).

Ik vind die van Huda Beauty heel fijn. Die van Laura Mercier vond ik bij mezelf heel droog. Heb nu die Huda voor de tweede keer en blijft bij mij het mooist.

Denk dat het ook per merk en soort verschillend is, net zoals dat je blij vloeibare verschillende mate van dekking hebt.

Ik gebruik nu colorscience en de dekking is denk ik licht tot medium. Maar vroeger had ik een andere en die was echt wel dekkend, weet de naam alleen niet meer.

3 likes

Ik heb de Fenty stunna lip paint in de kleur uncensored gekocht, o.a met de intentie om vaker lipproducten te gaan dragen. Heeft iemand tips om te starten met het dragen van een rode lipkleur? Ik merk dat ik me er wat onzeker over voel, ook omdat ik me dan steeds afvraag of het er nog wel goed op zit.

1 like

Snap ik, ik zat in hetzelfde schuitje. Ik ben eigenlijk sinds vorig jaar echt begonnen met lipproducten dragen.

Wat mij hielp was rustig beginnen en experimenteren met het dagelijks dragen van rustige of niet opvallende kleuren en zo min of meer uitbreiden naar een fellere kleur. Daarnaast: lip-potlood is wel echt een must. Je geeft je lippen hierdoor meer vorm en zorgt er tegelijkertijd voor dat je lipstick (langer) op z’n plek blijft zitten.

4 likes

Wat zijn jullie aanraders van Estée Lauder producten? Ik ben voornamelijk op zoek naar een foundation, die niet te veel dekking geeft. Ik weet dat de Double Wear hier vaak als holy grail naar voor wordt geschoven, maar kan je deze ook heel licht aanbrengen?

2 likes

Ik heb het wel eens gebruikt. Prima als je een mooi huidje hebt en enkel wat wil egaliseren. Als je onzuiverheden wilt camoufleren ben je volgens mij beter af met een vloeibare foundation en concealer.

2 likes

Check youtuber shelbey wilson en dan bareminerals. Zij legt heel goed uit hoe je dat goed kunt aanbrengen. Helaas kan mijn huid niet tegen die bewegingen die je moet maken.

4 likes

De Sumptuous Extreme mascara

2 likes