Het Beautytopic #3

Ja! Elke 8/10 weken

3 likes

Voor welk doel laat jij het doen? En hoe is het resultaat (na de eerste keer en latere keren)? En hoe is het vervellen bij jou?

Ik heb nu een aantal peelings gedaan maar wil graag tca voor mijn hyperpigmentatie

2 likes

Ik heb het 1x gedaan maar vond het best heftig voor het resultaat. Daarom niet doorgezet, want het is wel het beste om in kuurvorm te doen. Ik deed het om van rest acne plekjes af te komen (post inflammatoire hyper pigmentatie). Had hele vellen aan mijn gezicht hangen en vond de behandeling ook vrij pijnlijk. Het resultaat bij mezelf vond ik mwa, voor acne plekjes heb ik liever een laser behandeling.

Heb bij andere wel mooie resultaten gezien.

Maar voor pigment (als het zonneschade is) zou mijn voorkeur IPL zijn.

2 likes

Acne, ik heb van die onderhuidse pukkels.
Ja, de behandeling is heftig en je vervelt. Het uiteindelijke resultaat heb ik nog niet. Maar mijn huid is ontzettend verbeterd!

3 likes

Weet iemand misschien of het een probleem is om hyaluronzuur te gebruiken als je borstvoeding geeft? Ik heb gegoogeld maar dan kom ik alleen op fillers en dergelijke dat wordt afgeraden. Ik heb een setje gekregen van the ordinary met een glazen potje met hyaluronic acid 2% + B5.

1 like

Voor zover ik weet wel, het is een lichaamseigen stof en veilig in gebruik

1 like

Dankje! Dat zou ook verklaren waarom er zo weinig over te vinden is online. Neem aan dat als het schadelijk zou zijn er wel artikelen over zouden bestaan.

Thnx voor je reactie!

Ik heb verkleuring op m’n kin doordat ik daar altijd onzuiverheden had, verder is het niet echt problematisch. Ik ga ff dat needling onderzoeken!

Kijk dan even wat je in huis hebt, wat op begint te raken (saai I know)

1 like

Ik zou jezelf iets luxe geven, wat je anders niet zomaar zou kopen. Een parfum die al tijden op het oog hebt, of een mooie blush. Zoiets:

Of die poeder van Givenchi die nu helemaal hot is:

5 likes

Gebruik je foundation en heb je een vette huid? Dan is de Sisley foundation echt super. En te duur haha

1 like

Ik zou dan sowieso voor parfum gaan :smiley:

2 likes

Ik gebruik het sinds kort ook! Van de cleanser was ik niet zon fan, de Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant vond ik wel fijn! Bij mij was het wel relatief snel op…

4 likes

Oeh dat ga ik proberen idd, die watjes nemen veel op… maar had het idee dat het te vluchtig was om met je vinger aan te kunnen brengen

Bedankt voor de tip!:blush:

5 likes

Ik heb jaren de bha, cleanser en dagcreme gebruikt. Was er Ansich tevreden over maar ben onvergestapt naar cerave en dit doet beduidend veel meer voor mijn huid.
Daarnaast gebruik ik een toner van pixi en 1x per week salicyl mask.

2 likes

Kent iemand een fijn masker voor een vochtarme/gevoelige huid?
Liefst wel gewoon een creme masker en geen sheet masker oid

4 likes

Ik vind het Dr. Botanical Turmeric mask heel fijn

2 likes

Ik breng al jaren m’n foundation met m’n handen aan, maar wil nu eigenlijk toch wel een kwast of iets anders proberen… Heeft iemand tips? :blush:

1 like

@Chief
Onder deze post staan veel goede tips!
https://www.forumfeminarum.nl/t/het-beautytopic-3/24540/2017?u=zaza

5 likes

oh echt, wat een fijn nieuws! ga meteen kijken

4 likes