Het Beautytopic #3

Dankje! Heb deze besteld.

3 likes

Hebben jullie geen schrik voor verkleuringen van je iris of ooglid?
Of is dat iets waar je eigenlijk al lang geen schrik meer hoeft voor te hebben? In het begin dat wimperserums opkwamen las je daar over, vandaar dat ik een beetje schrik heb

Haha goed om te horen! Misschien koop ik deze toch ook een keertje dan :blush:

1 like

De stof bimatoprost kan dat veroorzaken, maar is inmiddels verboden voor gebruik in wimperserum.

7 likes

Ik gebruik al jaaaaaren Revitalash en heb nog nooit ergens last van gehad

3 likes

Van het Super Lash Serum van Kruidvat in de tijd is mijn ooglid aan de wimperrand wel wat donkerder geworden, maar zodra ik stopte ging dat weg.

Van het Creator serum van Delia Cosmetics kreeg ik een ooglidontsteking, precies op de plaats waar mijn wimperrand mijn ooglid raakt wanneer mijn oog open is. Dus dat had volgens mij vooral te maken met de hoeveelheid die ik erop smeerde. (Ik zie nu dat notino aanraadt het borsteltje wat af te vegen zodat je niet te veel opdoet… aannemelijk :sweat_smile:)

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag… Ik heb altijd al hele donkere kringen onder mijn ogen gehad. Maar wat ik ook probeer concealers worden na een tijdje korrelig en strepen worden zichtbaar. En bij de hoek tegen mijn neus aan dekt vrijwel niets… primers en fixing sprays geprobeerd…

Heeft iemand (budgetproof) tips?

1 like

Heeft iemand hier ervaring met foundation die zich aanpast aan de kleur van je huid (zoals hieronder)? Ik kreeg een insta-ad en was toch wel benieuwd, niet eens per se naar deze maar of er inderdaad zulke foundations bestaan die echt goed werken?

Ik wil gewoon een foundation/bbcream/cccream met hele lichte dekking die ik elke dag op kan doen, maar áltijd loop ik er tegenaan dat het te oranje/roze/etc is voor mijn huid. Dus ik dacht, misschien is dit de oplossing. Iemand ervaring?

1 like

Ik gebruik dit van Charlotte Tilbury (Unisex Healthy Glow), en ik ben echt verliefd op dit spul. Het geeft mij net 1 tint donkerder dan ik ben. Hele lichte dekking. Omdat het geen echte dekking maar een mooie blur, glow en tint heeft, heb je minder kans dat dit oranje uitpakt. Ik vind het echt geweldig. En op dagen dat ik wat meer dekking wil, doe ik een laagje face&body van Mac erover. Zo mooi. Beide goed aan te brengen met je vingers.
Edit: hier kun je ook wel wat Youtube videos over vinden. Krijg je een indruk. Ik werd overgehaald door deze:

Trouwens voor iedereen die nog steeds geen goede vervanging heeft gevonden voor Decubal Gezichtscreme Vitaal, is er goed nieuws. Het wordt nu door Lyko.com verzonden naar NL en dat gaat vrij snel. Mijn einde-winter-droge-huid is er erg blij mee. Precies dezelfde ingrediënten, alleen in de verpakking voor de Scandinavische landen. Mooi rood is niet lelijk!
https://lyko.com/nl/decubal/decubal-face-vital-cream-50ml

10 likes

Ja eens met @Evert, volgens mij werken dit soort foundations niet maar komt er een kleur tevoorschijn nadat het is ingewerkt op de huid (door wrijving en volgens mij ook door warmte/ph), maar kan de foundation zich niet echt aan je eigen kleur aanpassen.

Ik weet niet of je een lichte huidskleur hebt, maar ik heb pas de cicapair color correcting treatment van dr. jart gekocht (die zonder spf) en hoewel die ook claimt zich aan te passen aan de huid (wat ik niet geloof) past deze perfect bij mijn lichte huid met olijfachtige ondertoon, dus totaal geen oranje of roze waas. Ik weet niet of je ergens woont waar je hem kan uittesten in een winkel, anders kan je een kleine proefverpakking kopen waar je best een tijd mee vooruit kunt

2 likes

Ik heb deze en ben er best wel tevreden over

2 likes

heeft iemand de collistar magic drops of tanrevel?

1 like

Budgettip, misschien kun je deze van Hema eens proberen. Is van Holika Holika maar wordt bij de hema verkocht voor 7 euro vijftig. Maakt mijn huid minder rood en verbergt oneffenheidjes een klein beetje, hele lichte dekking.

2 likes

Ik gebruik de magic drops al jaren. Wil je iets weten?

2 likes

@TanteBetje @Evert @carrotcake @Pinky @vitaminwater wauw, super thanks voor jullie reacties! Wat fijn toch, al die behulpzame mensen van het forum :blush: ik ga me eens verdiepen in de producten die jullie noemen! Die van CT ziet er veelbelovend uit @TanteBetje en ben wel fan van hun producten. Fijn dit!

3 likes

Wat is een goeie niet plakkerige budget lipgloss? Ik ben niet zo’n glossmeisje maar wil graag eens proberen!

2 likes

Ik hoor vaak goede dingen over de transparante essence gloss in een transparante tube met witte letters.

3 likes

Ziet het er natuurlijk uit/hoe voorkom ik dat ik oranje wordt haha

1 like

Ik meng het met mn dagcreme in de ochtend (olaz 7 in 1) en ik denk dat ik niet oranje ben :joy: Het is heeel subtiel als je het mengt.

2 likes

4 likes