Ik vind de zonnebrand van rituals super fijn. De ritual of karma sun protection face cream. Plakt niet, maakt niet vet, en het belangrijkste: de enige die me geen onzuiverheden geeft
Ik heb laatst de hele sproetonline instagram uitgeplozen en op haar aanraden het calming serum en de vitamine c booster bij de hema gekocht. Allebei korter dan een week in gebruik maar tot nu toe heel fijn
Hoi! Ik zoek wat tips voor een product. Ik heb een prima huid, alleen mijn voorhoofd is altijd erg vettig en er zitten talgbultjes, zeker rond de tijd dat ik ongesteld ben. Heeft iemand een perfect product dat hiertegen werkt?
Ik weet niet of het werkt, dat hoopte ik hier te horen
Staan wel veel filmpjes op YouTube als je zoekt op Oil Cleansing Method! Je kan volgens mij zelfs olijfolie gebruiken, maar bij Holland Barrett heb je van alles: vitamine E, A, weetik het. Sommigen mixen jojoba met wat. Volgens mij ben je er heel vrij in!
Thanks!
Over slapen met olie ben ik niks tegengekomen nog op YouTube. Ga even wat gerichter op āgrittingā zoeken. In de videoās die ik gezien heb, masseren ze minstens 5 minuten hun gezicht met olie en daarna reinigen. Tijdens die oliemassage komen er ook mee-eters vrij.
Ik heb nooit de Under Eye Brightening Corrector van Becca geprobeerd, maar ik kan me moeilijk inbeeld dat 'ie veel meer doet dan deze dupe van Makeup Revolution:
Eye Bright Under Eye Corrector
Veel romiger dan de plakkerige corrector van Bobbi Brown (kan ik zelf echt niet mee overweg) en heel mooi effect. Oh, en maar 8 euro voor 8 gram, in plaats van 30 euro voor 4,5 gram.
Doe je daar dan nog een concealer overheen of kan het ook zonder?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar!
Maar ik zie dat ze maar twee kleuren hebben? Dan moet je er wel iets overheen doen toch?
@mei @Marsepein
Ik doe er nog wat concealer overheen maar de kleur is niet zo dekkend dat je er roze wallen van krijgt hoor. Het effect is vooral lichtreflecterend en dus verhelderend ipv dekkend.
Ahh thanks! Ik heb echt blauwe/paarse kringen. Maar dan is het misschien niet dekkend genoeg voor mij. Wel jammer, leek me een chill goedkoop alternatief.
Nou ik heb deze dus besteld
Gadddddverdamme
Het doet me qua geur denken aan de geur van het wc papier op de camping vroeger, nouja daar kan ik nog wel mee leven, maar de structuur is ook vies. Het lijkt een vrij dunne, prima, crĆØme, maar het smeert voor geen meter uit en je huid voelt zo enorm vet aan daarna.
Ik gebruik best veel spf op mijn gezicht, maar hiermee moet je niet meer dan een erwt gebruiken want meer trekt gewoon niet in, blijft op je huid liggen en voelt ranzig greasy aan. Net alsof je jezelf insmeert met jus.
Heb maar gewoon weer die Biore spf besteld want die is echt zo veel beter.
Wil je laten weten hoe die van Hema bevalt? Ik vond die van Clinique ook heel fijn, maar inderdaad prijzig.
Ik ben overgegaan op deze
Deze is 35 voor 3 stuks. Deze heeft 10% pr vitamine c.
Ja ik! Gebruik ik al jaren omdat het mij een gladde huid geeft. Ik meng het met the buffet en niacinamide in de ochtend.
Let op: ascorbyl glycoside is geen vitamine c, maar een derivaat. Dat betekent dat het niet de (volle) werking heeft van vitamine c, zoals onderzocht. Maar deze en andere derivaten van vitamine c worden graag gebruikt door dermatologen met eigen skincare, zoals Jetske Ultee, dr Leenarts en dr Sam Bunting. Dat is omdat deze derivaten veel stabieler zijn, wel effect hebben, maar vaak samen met andere ingrediƫnten.
In het Hema serum zit ascorbyl glucoside en in de Clinique ascorbic acid. En daarin zitten ook nog veel van de peptiden die ook in de buffet zit.
Dat makkelijker combineren is relatief. Vitamine c en de derivaten gaan vaak beter werken in combinatie met andere ingrediƫnten (meestal anti-oxidanten). De beste en bekendste is panthenol of vitamine b5, maar ook peptiden, hyaluron en ferulic acid.
De Hema en van TO zijn derivaten en dus een ander product dan vitamine c. Dat ze zo genoemd worden in de marketing is gewoon niet zo netjes, in dit geval van de Hema. Want het is geen vitamine c, maar een afgeleide. De 5% mag je daarom ook helemaal niet vergelijken met de 15% van Clinique. Die van TO bevat ascorbyl glycoside, de Hema heeft er nog wat ingrediƫnten omheen. Ziet er niet slecht uit trouwens, gewoon proberen wat je zelf prettig vindt.
Doen best veel bedrijven hoor. Maar echte vitamine c is zeer instabiel, serums worden snel oranje als dat erin zit. En het geeft bij veel mensen een reactie, omdat je het in een hoog percentage moet gebruiken om het effectief te laten zijn. Die derivaten zijn vaak vele malen stabieler en minder irriterend. Maar werken dus anders. En dat hoeft niet slecht te zijn. Dus dit serum is zo gek nog nog niet. Minder kans dat het snel slecht wordt en toch een werkend ingrediƫnt. Op de site van TO en Jetske Ultee vindt je goede info.
Ik vind het altijd zo jammer dat mijn rosacea huid vitamine c haat Gelukkig doet azelaĆÆnezuur ook wel wat tegen littekensā¦
Ik ben zoooo benieuwd naar die wands van Charlotte Tilbury, maar ze zijn volgens mij echt overal uitverkocht De spotlight highlight wand kon ik nog wel ergens vinden, maar de pinkgasm blush wand en de light to medium contour wand echt nergens. Hoop dat ze snel weer ergens op voorraad zijn. Heeft een van jullie deze en zo ja, wat vind je ervan?
Ik heb ze alledrie (gehad) en ik vond ze eigenlijk niet zo fantastisch als ik door de hype had verwacht. De highlighter was gewoon prima, ik vond de kleur niet zo mooi bij mijn huid staan maar daar kan natuurlijk niemand iets aan doen. De contour wand vond ik niet bijzonder, het werkte op zich wel maar het vervaagde bij mij heel snel, en de blush vond ik wel heel erg glitterig. Ik hou niet van veel highlighter en wil het graag alleen op mijn jukbeenderen en niet op mijn hele gezicht, maar dat was met de blush geen optie. Als je wel van glitter houdt, denk ik dat de blush al een stuk beter zal bevallen, de kleur vond ik namelijk wel mooi. Ik was ook geen fan van de verpakking moet ik zeggen, sowieso zit er maar weinig in en het sponsje wordt erg snel vies, dat vond ik niet heel erg prettig werken.
Sorry voor deze negatieve review maar zeker voor die prijs wil ik echt blown away zijn en dat was ik niet.
Ik ben het met je eens hoor, mooi maar niet wauw.