Het Beautytopic #3

Vaseline smeren? Ja vaak, vooral bij een verkoudheid, wanneer door het snuiten mijn neus en bovenlip geïrriteerd zijn.

En bij huilen? Voor een bruiloft dus denk dat ik sowieso wel een traantje ga laten haha

1 like

Dat zou ik niet durven zeggen… zou dan voor de zekerheid toch de waterproof nemen. Ik merk zelf met deze mascara (niet waterproof) dat hij eerder oplost dan uitloopt. Neem aan dat t wel blijft zitten omdat regen en huilen redelijk hetzelfde is maar ik zou t risico niet nemen haha

1 like

Hebben jullie nog aanraders voor producten bij Sephora in Amerika?

Ik zag net deze advertentie op Insta, misschien heb je hier iets aan? Vaak krijg je bij ici ook deze korting als je 1 produxt besteld en dna 2x wattenschijfjes of zo

2 likes

Aah heel lief dankje!

1 like

Fenty flyliner, milk hydrogrip primer, rare beauty liquid blush

1 like

Iemand enig idee wanneer Zalando in NL nou eindelijk Sephora gaat verkopen? Kan ook nergens een datum vinden, alleen 2022. :expressionless:

3 likes

Ik heb door hormonen ineens enorm veel kleine puistjes op m’n voorhoofd. Nu gebruik ik een toner waar ik wat over twijfel (van Zarqa). Ik ben morgen in Utrecht, iemand een idee voor iets dat ik kan halen? Ik krijg wel snel pigmentvlekken ondanks zonnebrand, vind het daarom ook lastig om goede producten te kiezen. Ik gebruik als facewash al heel lang iets van Zarqa en als crème neutral en ‘s avonds met the ordinary buffet.
Dus: iemand een tipje voor een fijne milde toner? En misschien ook voor zonnebrand?
De zonnebrand van jetske ultee werkt trouwens niet fijn voor mij, heb het idee dat ik pukkels krijg van niacinamide.

Voor de vette huid vind ik Avène Zon Fluid SPF50+ en die groene (anti-shine?) van la roche posay erg fijn!

Verder is een toner natuurlijk niet perse noodzakelijk. Ik gebruik zelf weleens koreaanse toners, maar meer voor het kalmerende effect, dan dat het echt veel doet (zoals een serum). Je zou in ieder geval iets kunnen proberen met salicylzuur.

2 likes

Thanks! Vergroot salicylzuur de kans op pigmentvlekken niet? Het is echt feest in mijn gezicht want ik krijg én rimpels én pigmentvlekken én zit onder de pukkels :smiling_face_with_tear:
En wat zou dan een goed serum zijn?

2 likes

Misschien heb je hier wat aan. Kijk wel uit met ineens van alles tegelijk uit te proberen. Ik ben echt voorstander van een basic routine en dan af en toe wat nieuws proberen.

En ook nog een “budget” variant.

2 likes

Heeft iemand hier de oil cleansing method een langere tijd gedaan? Werkt het echt?

Heel erg bedankt voor de tip! Mijn Fenty Glossbomb heb ik weg moeten gooien want die was nog pre-pandemic, maar dit is echt een hele goede dupe. Ik ben er echt heel blij mee.

Wat versta je onder de oil cleansing method?

2 likes

Een warme wimperkruller en dan goede waterproof mascara. Je maakt je wimperkruller warm door ff kort de fohn erop te zetten of onder de warme kraan te houden (ik vind fohn het chillst. Wel ff goed opletten dat de wimperkruller niet te heet is als je m op je oog zet). En waterproof mascara is wel een must. Ik probeerde het trucje vandaag met niet-waterproof en toen zakten mn wimpers allemaal net zo snel naar beneden.
Het is wel iets minder effectief dan vlak nadat ik een wimperlift had laten doen, maar voor iets wat niks kost echt prima resultaat

2 likes

Dat je een minuut of 5 je gezicht masseert met olie in de hoop dat er mee-eters uit komen. (Daarna ook de olie eraf halen)

3 likes

Kom het via de zoekfunctie niet specifiek tegen maar heeft iemand ervaring met dr Leenarts zonnebrandcreme op gezicht? Ik zoek een creme voor elke dag (zeker nu ik zwanger ben) Loop nu altijd te klooien met cremes die witte wazen achterlaten of een vette huid. Andere tips ook welkom!

1 like

Deze is heel fijn: Ongeparfumeerde zonnebrandcreme | La Roche-Posay Anthelios. Geen witte waas, geeft geen onzuiverheden (bij mij), glimt niet echt.

2 likes

Deze van Paula’s Choice vind ik heel fijn. Resist Anti-Aging Dagcrème SPF 50 | Paula's Choice Het is niet vet en laat ook geen witte waas achter. Je kan het ook opnieuw aanbrengen zonder dat het gaat rullen.

3 likes