Het Beautytopic #3

Deze van Mac:

Ik zal eens kijken of het beter blijft zitten met de lippenstift onder de balsem! Hopelijk zijn m’n lippen straks minder droog als het wat mooier weer blijft, dan kan ik alleen lippenstift op doen

1 like

Welke lippenbalsem werd laatst nou aangeprezen hier?
Kan het niet vinden en ik ben door m’n voorraad heen dus wilde deze proberen.

4 likes

Yes thanks!!

2 likes

Wat lief, dankjewel!:blush: En wat een mooi resultaat zeg!:innocent: hoe lang bleef het zo?

4 likes

Mijn traangootjes zijn opgevuld met Teosyal Redensity II, dat blijft zo’n 1,5 jaar zitten (al vonden mensen dat je het verschil na 2 jaar nog kon zien, maar daar ben ik zelf minder van overtuigd haha). Omdat het hyaluronzuur bevat verbetert het de huid oppervlakkig ook dus het is best een tof product!

3 likes

Ja ik gebruik die met 12%. Mijn huid heeft zelden goed gereageerd op pure Vitamine C. Die met 23% is een beetje een gritty creme, omdat der L-ascorbic acid poeder in zit. Anders hebben ze een 15% in een olie-achtig spulletje.
Deze dame geeft veel uitleg over vitamine C en de verschillende derivaten, en geeft daar ook verschillende producten bij. Ze zegt veel over de textuur en de werking. Er is ook nog een deel 2.

Verder is er ook nog dit overzicht van de Vitamine C producten van TO:

3 likes

Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

Heb je destijds ook berichten gelezen dat deze fillers bv blindheid kunnen veroorzaken (of dat iig in enkele gevallen hebben veroorzaakt)

Ik wil heel graag traangootfillers, maar dat schrikt mij wel af. Ik dacht, misschien heb jij dat destijds ook afgewogen en bv ergens goed op gelet bij het kiezen van een kliniek.

1 like

Ik vind het echt moeilijk om er op te letten omdat er nog zoveel onduidelijkheid over is. Bijv BTMB geeft aan dat silicone een plastic is… dan vallen alle producten met dimethicone gelijk af. Daarnaast denk ik ook weer van ja hoeveel voegt het toe… de meeste microplastics komen van autobanden geloof ik wat dan weer via grondwater de zee in spoelt. En sommige bedrijven zijn zoooo vervuilend dat die 2 flessen shampoo op jaarbasis van mij het verschil niet maken. Maar als iedereen zo denkt verandert er nooit wat natuurlijk. Echt lastig.

Hihi ik zie dat wij een paar maanden terug ook al contact hebben gehad via pb hierover! Twijfel alleen nog steeds om het wel of niet te doen

2 likes

Ik kende het helemaal niet! Hopelijk kan het ook als je donkere kringen niet ook worden veroorzaakt door schaduw :thinking:

Als je, net als ik, fillers op basis van hyaluronzuur laat doen, dan kunnen ze de filler ook oplossen (mbv hyaluronidase) bij eventuele bijwerkingen/complicaties. Maar volgens mij zijn traangootfillers over het algemeen op basis van hyaluronzuur. Ik heb zelf dus vooral gekeken naar resultaten van de behandeling.

@Eyimfihlo je kunt ook altijd advies vragen als je niet zeker weet of het voor jou geschikt is! Maar donkere kringen die niet door slaaptekort oid komen worden vaak veroorzaakt door gebrek aan volume en dat los je op met die fillers.

2 likes

Nee bij mij is het dunne huid, lichte huid en nierproblemen…Maar inderdaad gewoon goed om om advies te vragen😊

1 like

Voor wie het interessant vindt: Littlewonderland heeft dit weekend 10% korting op alles (in ieder geval online)

9 likes

Je cellen hebben ongeveer een maand nodig om te vernieuwen, purging kan ook wel een maand duren daardoor. Ik zou het tot dik een maand proberen en als je dan nog steeds puisten krijgt eens kijken naar een ander soort retinol, bijv een in een crème ipv olie textuur.

5 likes

Wat zijn aanraders van Lisa Eldridge’s eigen merk?

1 like

Alles, qua make-up dan. Heb de kwasten niet geprobeerd. Heb van elk product een paar kleuren (nouja op de foundation na, daar is 1 genoeg van haha) en alles is echt geweldig. Vooral de foundation en velvet lippenstift vind ik echt super goed. En de klantenservice is ook geweldig! Ze had een tijdje geleden vloeibare blushes gelanceerd, maar die werden na een paar maanden vrij hard. Nog wel te gebruiken als je ze een beetje uitsmeerde op je hand, maar niet echt de bedoeling en zeker niet hoe ze waren toen je ze net had geopend. Dus toen had ik gevraagd of dat normaal was, maar dat was het gelukkig niet :sweat_smile:. Kreeg toen na een paar minuten een reactie en meteen m’n geld terug. Dat is trouwens ook waarom de blushes er nu niet zijn, die worden nu verbeterd zodat dit niet meer voorkomt. Maar als het goed is komen ze deze lente weer terug. De highlighters zijn trouwens wel vrij subtiel, dus verwacht geen Becca champagne pop achtige taferelen. Maar ik vind het fijn voor als ik een keer een subtielere highlight wil.

6 likes

Zijn er ook kwasten? :astonished:

@Zaza ik heb van alle lipproducten meerdere kleuren en het is het enige dat ik nog gebruik. Ondanks mijn collectie met fijne mac en Estée Lauder lipsticks. Kan niet mis gaan. En de klantenservice is geweldig.

1 like

Ja online een foundation kwast, in d’r pop up in Londen eind vorig jaar waren andere kwasten ook al beschikbaar maar weet uit m’n hoofd niet meer welke. Sowieso voor je ogen geloof ik

1 like

& @TanteBetje Merci dat klinkt heeeel goed! Heb m’n oog laten vallen op de Kitten Mischief lipstick. Wil ook graag een highlighter, maar twijfel nog tussen Cosmic Rose en Crystal Nebula. En thanks voor de toelichting over de blushes, nu snap ik waarom die allemaal niet leverbaar zijn. Zou Pink Soap wel willen proberen, dan hou ik dat in de gaten :slight_smile:

1 like