Ennnn gekocht!
Essence Liquid Ink! Die met de blauwe dop. Je kunt een ei bakken op mijn oogleden, en deze blijft zitten als een huis.
Die breekt bij mij juist in stukjes als ik hem twee uurtjes draag
Woow die met de grijze dop was 10 jaar geleden echt mijn holy grail haha. Voor die prijs wil ik de blauwe ook wel eens uitproberen.
Oh die melding kreeg ik nouja bijzonderâ:sweat_smile:
Helaas geen wonderproducten, maar ik houd echt van producten met groene thee als mijn huid geĂŻrriteerd is. Daarnaast heel erg fijn voor de vette huid.
Ik gebruik tegenwoordig deze van Biodermal en die is perfect voor onder make-up, zolang je nog maar wrl afpoedert. Geen witte waas, gewn prikogen, en filters zijn goedgekeurd door Jetske Ultee.
En als het niet bevalt kun je hem nog altijd als gewone gebruiken
Ik heb ditzelfde probleem met vette oogleden. Gebruik nu deze van mac:
Het is wel even wennen met aanbrengen omdat de substantie wat stroperiger is dan normale eyeliners, maar deze blijft goed zitten en lekt niet uit.
Nee ik wil geen Biodermal meer. Ik heb ook de favoriet van @Era die isdin fusion water ofzo, die is Idd heel fijn en prikt niet en anders ga ik weer over naar de gouden tube van Louis widmer. Die vond ik ook altijd heel fijn.
Ik gebruik een toner met aha/BHA van Dermacosmetics en daarna een retinol, gaat bij mij gewoon goed maar een toner is natuurlijk wel iets milder dan een aha/BHA serum oid.
Ik doe:
- avond 1: AHA
- avond 2: BHA
- avond 3: retinol
enz.
Weet niet of het de optimale manier is want ik doe maar wat, maar in ieder geval krijg ik er geen irritaties van!
Iedere avond
Ja maar ik gebruik wel maar 0.5% retinol hè, wil na dit flesje wel iets hoger gaan.
Hebben jullie ervaring met die rode peeling van The Ordinary? Heb nou niet het gevoel dat dit iets voor me doet terwijl ik hoge verwachtingen had.
En hoe ver richting de zomer gaan jullie nog door met peelings? Ik dacht onthouden te hebben dat dit âmagâ tot mei. Maar dan moet ik opschieten hmm.
Ik doe om de 6/8 weken een peeling bij de huidtherapeut en dan mag ik gewoon een paar dagen de zon niet in.
Ik heb ook verschillende exfolianten en gebruik inderdaad alles om en om. Ben pas begonnen met 1% retinol (Paulaâs choice) en dat doe ik nu 2 keer per week in de avond. Andere avonden gebruik ik BHA (Paulaâs choice de grijze) of AHA (nu van Drunk elephant, hiervoor van dermaceutic of Paula). Als ik er zin in hem doe ik s ochtends nog azelaine zuur (facetheory), of een mix van zuren tegen pigment (discoloration serum van Skinceuticals).
Heb het wel opgebouwd en merk dat mijn huid nu eindelijk rustig is omdat ik eerst altijd 10 verschillende heftige dingen gebruikte. Adapaleen en tretinoine of trifaroteen kan mijn huid echt niet hebben.
Ik doe het ook om en om, dus de ene avond de glycolic toner van the ordinary en de andere avond retinol. Als ik merk dat mijn huid wat geĂŻrriteerd wordt doe ik een avondje niks, alleen creme.
@Nescio ik heb die peeling en vind hem eerlijk gezegd wat te heftig voor mijn gezicht. Misschien als je hem als enige peeling gebruikt dat het dan ok is, maar ik gebruik ook al een glycolic toner en retinol. Mijn huid reageerde niet goed op de combi van die drie. Ik zag laatst bij dr shereene idriss (love her) dat ze de peeling aanraadt bij keratosis pilaris (hoop dat ik het goed schrijf haha). Dus ik doe hem nu op mijn bovenarmen, kan nog niet zeggen of het werkt want pas twee keer gedaan. Maar het idee lijkt me wel goed, en itt mijn gezicht prikt het niet op mijn bovenarmen.
Ik doe dit (glycolic en retinol) trouwens de hele zomer door, anders krijg ik weer van die bultjes op mijn wangen. Ik ga sowieso weinig in de zon, ben heel fanatiek met zonnebrand en petjes enzo. Trouwens ook een tip voor iedereen die dit leest en begin 20 ofzo is: gebruik iedere dag een spf!
Sorry voor deze oma weet raad en ik weet dat je ermee dood gegooid wordt, maar ik heb er echt spijt van dat ik er pas laat mee ben begonnen. Ik deed het altijd wel braaf in de zomer als ik op het terras ging zitten enzo maar achteraf gezien had ik het beter elke dag kunnen doen. Ik zie het trouwens ook echt bij vriendinnen (iedereen 40+), degenen die altijd aan het bakken waren hebben nu echt veel meer rimpels en pigmentvlekken dan de vriendinnen die wat voorzichtiger waren met de zon.
Gewoon scheten, ik scheer eens in de zoveel tijd mijn hele gezicht en 1x per maand ongeveer mijn snor. Het zijn nog steeds, na al die jaren, donshaartjes en het ziet er niet gek uit.
Ik kan de fluĂŻde van Avene (de 50+ zonder Tint) aanraden maar weet niet zeker of die ondertussen wel beter verkrijgbaar is in NL
Dermolin herstellende crème voor hydratatie icm Ordinary lactic acid 5% (die eerst) en soms als tussenstap Ordinary hyaluronic acid 2%. Voor mijn huid echt een top combinatie omdat mân huid zichzelf niet goed vernieuwd en ik snel bultjes krijg van alcohol in producten enzo