Het Beautytopic #3

Ik heb sinds kort een pony dus ik moet nu wel iets, anders smeer ik per ongeluk vanalles in m’n haar. Bij gebrek aan beter gebruik ik nu zo’n (nep)satijnen haarband met elastiek aan de achterkant die ik eigenlijk gewoon als ~accessoire~ heb maar ik wil eigenlijk ook zo’n badstoffen ja! Had jij toevallig al een plek gevonden waar ze leuke hebben?

1 like

Is Paula’s Choice echt het geld waard? Ik wil wel investeren in goede huidverzorging en een routine maar vind het wel echt duur, vooral omdat ik niet precies weet wat goed is voor mijn (ik denk droge?) huid. Ik kwam via die filters op de website uit bij Calm Hydrating Dagcrème SPF 30, maar die heeft maar 2,5 ster? :thinking: Dan denk ik ook laat maar

Ik heb toevallig die dagcreme en ben mega tevreden. Zouden mensen niet sneller geneigd zijn om een negatieve review achter te laten ipv een positieve? Je kunt via de chat ook even om advies vragen, mij helpen ze altijd super goed. Ik combineer het met Asian skincare en Drunk Elephant maar ik ben nog nooit ontevreden geweest over een Paula’s Choise product!

2 likes

Ik investeer liever in een paar goede serums en dan een basic creme. (Iets wat Nadine Baggot aanraade.)
Heb nu van Paula’s Choice de retinol, een anti-oxtidant serum en iets tegen roodheid (waar ik de naam even niet van weet) en dan creme van de ordinary. Doet m’n huid het behoorlijk goed op. Paula’s choice doet wel regelmatig mee met kortingsacties (20%) op het hele of deel van het assortiment. Je zou een keer kunnen starten met wat mini’s om te zien hoe je huid reageert.

2 likes

Ik heb er nu serum en dagcreme van (de omega(?) lijn en de rozerode lijn) en ik vind het echt heel fijn!

2 likes

Ik ben er altijd wel heel tevreden over, fijne producten. Als iets echt niet voor je werkt kun je je geld terugkrijgen en je kunt ook fijn advies krijgen. Ik bestel ongeveer 2 keer per jaar, vaker is niet nodig. En bestel dan vaak als ze korting hebben

2 likes

Ik weet niet waarom (moet me missch nog beter verdiepen in ingrediënten) maar PC vind ik medium.
In tegenstelling tot Dermalogica, dat gaf echt zo’n prachtige glow en umpf!
Maar is nog prijziger. Ben op zich okay tevreden maar vind het geen wonderspul, of ik had er teveel van verwacht…

5 likes

En @Dazed Ik heb fijne besteld bij Lookfantastic (deze, maar ze hebben best wat verschillende opties). Geen klitteband, maar wel goede stretch, blijft goed zitten en is lekker zacht. Die strik kan er wel af btw, dat vond ik iets teveel van het goede haha.

5 likes

Heeft iemand van jullie ook altijd Becca setting poeder gebruikt (hydramist nog iets)? Ik vond deze zoooooo fijn en heb nog geen goede vervanger gevonden (Laura Mercier gaat in mijn lijntjes zitten, ook met heel weinig, en Elf vind ik ook niet fijn).

Nu overweeg ik die van Morphe te halen, hoor graag ervaringen (en dus eventueel andere aanraders van producten die op die van Becca lijken).

Hij moet dus m’n voorhoofd en neus wat matteren in de ochtend, maar m’n rimpels moeten niet extra van benadrukt worden aan het einde van een kantoordag (looking at you Laura) :sweat_smile:

3 likes

Ik heb die van Morphe nooit geprobeerd maar ik gebruik altijd die van Huda Beauty en ben daar super tevreden over. Weet niet of die op Becca lijkt hoor haha nooit geprobeerd. Vond die Laura Mercier idd ook niet fijn en toen deze geprobeerd en ik ben al aan m’n zoveelste potje. Gebruik gewoon de witte.

Ze hebben eventueel ook kleinere verpakkingen zodat je die eerst kan proberen.

2 likes

Weet niet zo goed in welk topic dit thuishoort, maar iemand ervaring met een goed pre/probiotica supplement? Ik zie bijv. Orangefit, Gardenoflife etc.

3 likes

Bareminerals mineral veil pressed setting powder al geprobeerd? Die van Laura vind ik echt heel droog en accentueert mijn poriën na een paar uur, die van bm doet dat niet!

1 like

Denk dat er geen een merk is waarvan alles goed is. Vind Paula mwa. Heb best wel wat ervan geprobeerd en vond het niet zodanig goed dat ik nu nog steeds alles gebruik. De BHA exfoliant is wel fijn in gebruik en redelijk goedkoop. En ben nu de retinol aan het proberen en die vind ik tot nu toe ook wel prima. Maar de spfs bv vind weer helemaal niks, reageer overal op en veel geven ook een plakkerig gevoel.

3 likes

Ik ben echt benieuwd naar deze. Ik gebruik nu de miineral veil loose powder, maar ik vind het zo onhandig voor onderweg. Weet jij of er veel verschil tussen deze twee zit verder?

Ja ik vind de spf van hen ook niks. Ik krijg altijd knalrode vlekken van die crèmes, ook al heb ik helemaal geen gevoelige huid.
Vind de BHA wel fijn, die grijze.

2 likes

Ik heb een lipstick gekocht van nyx van de suède matte collectie. Ik vind m iets te krijtig en mat. Hij is heel gepigmenteerd dus ben bang dat als ik een gloss eroverheen doe dat je strepen krijgt.
Weet iemand hoe ik deze nog kan gebruiken of m wat zachter kan maken? Of weet iemand een oranje kleur met meer crème finished? Ik heb kleur Orange County gekocht nu en vind de kleur wel echt heel mooi.

Youtuber shelby Wilson gebruikt dit veel en heeft volgens mij een droge huid.
Ik vind het overigens niet aan te raden met een gevoelige/probleemhuid. De bewegingen die je moet maken om het mooi te krijgen maakt mijn huid heel rood.

4 likes

Mac morange

4 likes

Beetje mengen of aanstippen met vaseline?

1 like

Verschil is minimaal! Vind zelf de compacte fijner, maar de losse poeder kun je wel dichtdraaien als je m mee wilt nemen.

@Flippie mwoah, de mineral liquid foundation kan opzich wel, maar zou er dan wel een goede moisturizer onder doen!

3 likes