Het Beautytopic #3

De highlighting en pointed powder brushes zijn fijn. De Bite Size palettes vind ik ook aanraders.

1 like

Nog een vraagje… ik heb hele lichte wenkbrauwen van mezelf en gebruik altijd de lichtste kleur uit het doosje van Catrice. Jij een idee welke kleur ik dan het beste kan nemen?

3 likes

Hm lastig, ik gebruik zelf de donkere kleur van Catrice. Ik zou zeggen taupe en anders brunette, maar zag op TikTok dat brunette wel wat warm uit kan vallen. Ik heb zelf Neutral Brown en deep Brown en die zijn qua kleur als de donkere catrice poeder.

1 like

Er was bij de kruidvat een 1+1 gratis op biodermal producten en eindelijk daarom de Biodermal Zonnelotion voor de zongevoelige huid SPF50 gepakt op uit te proberen. Ik ben benieuwd of die en beetje oke is onder mijn makeup, maar het voelt op mijn hand iig erg fijn aan.

1 like

Vraagje; is de touche eclat van ysl de moeite waard? Ik heb veel last van donkere kringen en hoor vaak dat het echt een holy grail is, maar hij is best prijzig

1 like

De normale vind ik meer een highlighter en als je echt donkere kringen hebt is de high cover versie eigenlijk ook niet dekkend genoeg in mijn ervaring

3 likes

Als je een dekkende concealer wilt, vind ik de elf concealer 16h camo een aanrader.

3 likes

Nah, snap de hype niet want geeft amper dekking

4 likes

Ik vind deze echt tegenvallen, is inderdaad meer een highlighter, heb de hype nooit zo begrepen

2 likes

Hij is inderdaad niet super dekkend, maar het is tot nu toe de enige waar ik amper droge lijntjes van krijg. Ik gebruik deze dus vaak aangezien ik dan liever wat minder dekking heb ipv die droogte.

2 likes

Same! Ik gebruik hem altijd als concealer, voor een natuurlijke look. Bij puistjes werkt ie niet voldoende

Ik vind 'm ook geen aanrader eerlijk gezegd.
Voor wallen vind ik de Nars Radiant creamy concealer heel dekkend. Voor een meer natuurlijke/sheer look gebruik ik Armani Lumunous Silk concealer. Ik gebruik die icm met de foundation. Ik zweer echt bij de foundation van Armani omdat 'ie zo’n natuurlijke glow geeft, maar hij is niet super buildable dus ik gebruik de concealer voor m’n wallen, rode plekjes en m’n wangen (waar ik wat roder ben)
De meest dekkende concealer ooit is de budget van Collection (brits merk). £4 ofzo en echt net plamuur, maar alleen gebruiken als je goede dagcreme en foundation hebt. Als je alleen concealer gebruikt (en geen foundation) is die van YSL beter omdat 'ie wel echt een natuurlijk effect geeft.

1 like

Ik heb deze ook gehad en vind het ook geen aanrader. Te weinig dekkend voor m’n donkere kringen en wallen. Gebruikte tot voor kort jarenlang de Nars Creamy concealer in medium 2 ginger en die is echt top. Gebruik verder geen foundation en deze zag er bij mij altijd natuurlijk uit. MAAR recent wilde ik toch wat nieuws proberen en heb nu de dekkende concealer van Charlotte Tilbury. Dat is Okay maar niet zo top als die van Nars. Ze hebben ook niet zo’n groot kleurenaanbod als Nars.

3 likes

Wat zijn jullie ervaringen met drunken elephant producten? Ik wil misschien de vitamine c serum van ze aanschaffen.

1 like

Ik heb hier laatste ‘research’ naar gedaan. De vitamine C van DE blijkt heel veel op de Skinceuticals vitamine C te lijken. Er is blijkbaar ook een rechtszaak geweest tussen de 2 omdat Skinceuticals patent heeft op het product.

Skinceuticals wordt door de skincare community gezien als de gouden standaard onder vitamine C producten. Maar kost bijna 2x zoveel.

Heb nu die van Skinceuticals, maar ga hierna denk ik ook de DE proberen ivm het prijsverschil.

3 likes

@Schaakmat ben benieuwd hoe de IT cc cream bevalt!

Ik meng het op dit moment met mijn oude, want die is blijkbaar een bodemloze put.

Tot nu toe is het prima, de ondertoon is niet te geel en ik krijg er geen puistjes van. Ik vind het niet super full coverage, maar ik denk wel dat je het kunt opbouwen naar iets dekkender. Vind het wel jammer dat het een citroenig geurtje heeft. Heb liever dat mijn make-up geen geur heeft.

Ik zou het voor een droge huid wel aanraden, maar ik weet niet of het zo geweldig is als je een wat vettere huid hebt.

3 likes

Ik heb daar laatst training van gehad en ben wel heel enthousiast! Heb mini’s gekregen van de reinigingsbalm en een moisturizer en die vond ik beide prima. Niet wauw, maar gewoon prima. Ben heel benieuwd naar het TLC framboo serum en a-passioni retinol.
Het is allemaal heel natuurlijk en vrij zacht voor de huid, vind het ook handig dat je hun serums en crèmes kunt mengen (of zoals zij zeggen, smoothie maken) zodat je 1 keer iets op smeert ipv 3 verschillende producten en tussendoor moet wachten tot het in is getrokken.

2 likes

Nou ik ben deze blijven testen maar witte waas kan je het niet eens noemen. Als je genoeg aanbrengt wordt heel je gezicht gewoon twee tinten witter. Mijn tranende ogen gaan niet meer over en tranen nu non stop en het trekt in de loop van de dag in fijne lijntjes zoals neus lippen plooi waardoor dat echt groeven lijken.
Het werkt alleen als je heeeel weinig aanbrengt maar verder vind ik het een enorme tegenvaller.

4 likes

Ik had gehoopt op lekkere korting bij douglas of de ici paris maar er is gewoon helemaal niks? Vroeger was het volgens mij altijd 30% op het hele assortiment met Koningsdag. Jammer!