Het Beautytopic #3

Oh echt geen idee. Ik gebruik het mss 1 of 2x per week. Heb m nu een maand of 3 denk ik en er zit een klein deukje in dus ik verwacht er iig heel lang mee te doen haha.

1 like

Het is een mix van roze en bruine nudekleuren. Ik heb hem en het is gebruikersvriendelijk. Je kunt het goed opbouwen en het is niet gelijk bam bruin vlek op je ogen.

Durf niet te zeggen hoe gepigmenteerd het is voor mensen met een donkere huid.

Heb dit palette van Glamlite niet, maar ik weet dat Glamlite paletten zeer gepigmenteerd zijn.

2 likes

Heeft iemand tips voor een fijne en betaalbare liquid blush?

2 likes

Ik heb altijd eerst een exfoliant gedaan en daarna pas toner. Ik ging toch ff opzoeken of dat klopt en de meeste websites geven toch andersom aan!
Toch zijn er wel enkele die eerst E daarna T adviseren
verwarrend
Wat doen jullie liever?

1 like

Is er iemand toevallig nog naar de L’OrĂ©al sale geweest? Ik vond het jammer dat hij niet meer online was :frowning: Lekker vanuit mijn luie stoel bestellen i.p.v. 1,5u rijden.

3 likes

Ik doe ook altijd eerst de exfoliant! Niet eens bij stilgestaan dat andersom ook een optie is. Voelt zo onlogisch.

4 likes

Het heeft een beetje te maken met de functie van toner. ‘Vroegah’ waren toners de stap na reiniging, om laatste restjes weg te halen of je huis te verfrissen. Dan is het logisch dat eerst te doen en dan exfoliĂ«ren.

Tegenwoordig zijn veel toners vochtinbrengend, hydratend, verzorgend. Dan is het beter om na exfoliatie te doen. Belangrijk dus in te kijken waarvoor jouw toner is.

Let wel op. Acids doen hun werk het beste met een bepaalde pH waarde, meestal vrij laag. Als je snel na de acid een toner op je huid doet stijgt de pH waarde een beetje en zal de exfoliant minder werken. Laat er dus altijd een paar minuten tussen zitten, zelfs al is de acid opgenomen in de huid.

5 likes

Tnx voor je uitleg! Dat moet het idd zijn, ik gebruik de Pyunkang yul na alle reviews hier!
Deze moet kennelijk voor exfoliant lees ik nu
 oeps

2 likes

Die zou ik zeker na exfoliatie doen, hoor, dus je doet het goed.

1 like

Oh echt? Ik dacht juist dat het een vocht inbrengende tonic was

4 likes

Klopt is het ook, dus de volgorde is net andersom, na exfoliatie dus.

1 like

Hoe zien jullie make-uptafels/plekken waar je je make up doet eruit?

Ik had altijd out bureautje (gewoon tafelblad met 4 poten) met daarnaast een Alex ladekast, maar toen ik wat meubels ging vervangen heb ik die tafel weggedaan en nu staat alles bovenop een hoge ladekast (en in een van de lades). Ik wil alleen misschien weer terug naar een soort van kaptafelsetting omdat ik dat veel fijner vond en daar beter licht had. Dus ik zoek inspiratie!

1 like

Ik heb de bekende Ikea make-up tafel en een spiegel met lampjes. Heb ‘m voor mijn raam staan, dus meestal ook lekker daglicht.

Daarnaast heb ik nog zo’n ijzeren rol karretje van Ikea waar m’n föhn en haartangen inzitten. Zo fijn, wil nooit meer anders haha!

3 likes

Ik heb een lage ladekast van Ikea, de Malm van 160 cm breed en 78 cm hoog. Met een stoel erbij.

2 likes

Ik heb een bureau met daaronder zo’n Alex ladekast waar mijn make-up in ligt, heb een hemnes ladekast waar skincare en haarspullen liggen en nog een boekenkast voor parfums. Heb een tijd voornamelijk de Hemnes kast gebruikt, maar pakte er dan toch een stoel bij. Een bureau vind ik veel fijner!

2 likes

Ja dat heb ik nu ook een beetje ja, dat ik kunnen zitten toch wel mis! Ga maar eens een rondje Ikea doen binnenkort denk ik :blush:

2 likes

Ik heb twee hoge Alex kasten en een bureautje met inderdaad spiegel en twee rijen lampen, aan elke kant een!

@popieju ik ben er geweest met m’n moeder, heb hem online nog nooit meegemaakt. Ik vond het heel goed geregeld en Hoofddorp is gelukkig hier in de buurt. Ik heb wat make-up gekocht, een geschenkpakket van Diesel geur voor mannen en Cacharel Amor Amor geschenkpakket. Ik had wel gehoopt op meer make-up en ook van UD, nu waren er wat lippenstiften en wenkbrauwpotloden maar die vond ik met €10/€15 te duur :grimacing:

4 likes

Ik gebruik die van bae van hema, is een dupe van de glossier (al is die wel beter gepigmenteerd). Heel fijn en goed geprijsd vind ik hem.

1 like

Ooh ja ik heb ook die tube! Daar doe ik al lang mee dus ik wist niet dat die er niet meer was :frowning: met een beetje geluk is dit hetzelfde, ni vast met applicator omdat de blush van rare beauty nu zo populair is haha

2 likes

Ik heb ‘m besteld! Thanks😃

1 like