Het Beautytopic #3

Die breekt bij mij juist in stukjes als ik hem twee uurtjes draag :pensive:

3 likes

Woow die met de grijze dop was 10 jaar geleden echt mijn holy grail haha. Voor die prijs wil ik de blauwe ook wel eens uitproberen.

1 like

Oh die melding kreeg ik :thinking: nouja bijzonder​:sweat_smile:

3 likes

Helaas geen wonderproducten, maar ik houd echt van producten met groene thee als mijn huid geïrriteerd is. Daarnaast heel erg fijn voor de vette huid.

2 likes

Ik gebruik tegenwoordig deze van Biodermal en die is perfect voor onder make-up, zolang je nog maar wrl afpoedert. Geen witte waas, gewn prikogen, en filters zijn goedgekeurd door Jetske Ultee.

En als het niet bevalt kun je hem nog altijd als gewone gebruiken

1 like

Ik heb ditzelfde probleem met vette oogleden. Gebruik nu deze van mac:

Het is wel even wennen met aanbrengen omdat de substantie wat stroperiger is dan normale eyeliners, maar deze blijft goed zitten en lekt niet uit.

2 likes

Nee ik wil geen Biodermal meer. Ik heb ook de favoriet van @Era die isdin fusion water ofzo, die is Idd heel fijn en prikt niet en anders ga ik weer over naar de gouden tube van Louis widmer. Die vond ik ook altijd heel fijn.

1 like

iedereen die zowel retinoiden als aha en bha’s in jullie routine gebruiken, hebben jullie een vast ‘rooster’?

ik wil niet over exfoliëren en in combinatie met retinoiden te veel actieve stoffen gebruiken, maar wel genoeg om het goed te laten werken.

1 like

Ik gebruik een toner met aha/BHA van Dermacosmetics en daarna een retinol, gaat bij mij gewoon goed maar een toner is natuurlijk wel iets milder dan een aha/BHA serum oid.

3 likes

hoeveel dagen per week doe je dat, en om de hoeveel dagen?

Ik doe:

  • avond 1: AHA
  • avond 2: BHA
  • avond 3: retinol
    enz.

Weet niet of het de optimale manier is want ik doe maar wat, maar in ieder geval krijg ik er geen irritaties van!

1 like

Iedere avond

1 like

oh wowie ik denk dat mijn huid dat niet trekt, echt fijn dat je zoveel retinol kan gebruiken!!

2 likes

Ja maar ik gebruik wel maar 0.5% retinol hè, wil na dit flesje wel iets hoger gaan.

1 like

ohhh dat valt mee inderdaad, ik gebruik 2% haha

Hebben jullie ervaring met die rode peeling van The Ordinary? Heb nou niet het gevoel dat dit iets voor me doet terwijl ik hoge verwachtingen had.
En hoe ver richting de zomer gaan jullie nog door met peelings? Ik dacht onthouden te hebben dat dit ‘mag’ tot mei. Maar dan moet ik opschieten hmm.

Ik doe om de 6/8 weken een peeling bij de huidtherapeut en dan mag ik gewoon een paar dagen de zon niet in.

2 likes

waarom zou je het niet aan anderen aanraden?
is adapaleen heel vet?

1 like

ohhh ik las je zin verkeerd, ik dacht dat je met onmogelijk droog bedoelde dat hij juist zo droog werd dat het onmogelijk lijkt.

ja nee dan is dat zeker niets voor mij

2 likes

Ik heb ook verschillende exfolianten en gebruik inderdaad alles om en om. Ben pas begonnen met 1% retinol (Paula’s choice) en dat doe ik nu 2 keer per week in de avond. Andere avonden gebruik ik BHA (Paula’s choice de grijze) of AHA (nu van Drunk elephant, hiervoor van dermaceutic of Paula). Als ik er zin in hem doe ik s ochtends nog azelaine zuur (facetheory), of een mix van zuren tegen pigment (discoloration serum van Skinceuticals).

Heb het wel opgebouwd en merk dat mijn huid nu eindelijk rustig is omdat ik eerst altijd 10 verschillende heftige dingen gebruikte. Adapaleen en tretinoine of trifaroteen kan mijn huid echt niet hebben.

1 like