Het Beautytopic #3

Ik doe het ook om en om, dus de ene avond de glycolic toner van the ordinary en de andere avond retinol. Als ik merk dat mijn huid wat geïrriteerd wordt doe ik een avondje niks, alleen creme.

@Nescio ik heb die peeling en vind hem eerlijk gezegd wat te heftig voor mijn gezicht. Misschien als je hem als enige peeling gebruikt dat het dan ok is, maar ik gebruik ook al een glycolic toner en retinol. Mijn huid reageerde niet goed op de combi van die drie. Ik zag laatst bij dr shereene idriss (love her) dat ze de peeling aanraadt bij keratosis pilaris (hoop dat ik het goed schrijf haha). Dus ik doe hem nu op mijn bovenarmen, kan nog niet zeggen of het werkt want pas twee keer gedaan. Maar het idee lijkt me wel goed, en itt mijn gezicht prikt het niet op mijn bovenarmen.
Ik doe dit (glycolic en retinol) trouwens de hele zomer door, anders krijg ik weer van die bultjes op mijn wangen. Ik ga sowieso weinig in de zon, ben heel fanatiek met zonnebrand en petjes enzo. Trouwens ook een tip voor iedereen die dit leest en begin 20 ofzo is: gebruik iedere dag een spf!
Sorry voor deze oma :older_woman: weet raad en ik weet dat je ermee dood gegooid wordt, maar ik heb er echt spijt van dat ik er pas laat mee ben begonnen. Ik deed het altijd wel braaf in de zomer als ik op het terras ging zitten enzo maar achteraf gezien had ik het beter elke dag kunnen doen. Ik zie het trouwens ook echt bij vriendinnen (iedereen 40+), degenen die altijd aan het bakken waren hebben nu echt veel meer rimpels en pigmentvlekken dan de vriendinnen die wat voorzichtiger waren met de zon.

3 likes

Gewoon scheten, ik scheer eens in de zoveel tijd mijn hele gezicht en 1x per maand ongeveer mijn snor. Het zijn nog steeds, na al die jaren, donshaartjes en het ziet er niet gek uit.

1 like

Ik kan de fluïde van Avene (de 50+ zonder Tint) aanraden maar weet niet zeker of die ondertussen wel beter verkrijgbaar is in NL

1 like

Dermolin herstellende crème voor hydratatie icm Ordinary lactic acid 5% (die eerst) en soms als tussenstap Ordinary hyaluronic acid 2%. Voor mijn huid echt een top combinatie omdat m’n huid zichzelf niet goed vernieuwd en ik snel bultjes krijg van alcohol in producten enzo

2 likes

Als dit toch eens zou helpen tegen ongewenst haar :joy:

15 likes

ik zie het nu ook bij mijn vriendinnen die 30-31 zijn! ik ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen met mn ~skincare journey~ en de twee vriendinnen die irritant sceptisch waren zijn nu hella gerimpeld, echt van die zonneschade rimpels ook.

@jigglypuff

buffet + copper van TO :two_hearts::two_hearts: (peptides)

jojoba olie en shea butter voor ‘s nachts na mijn moisturizer (ceramides en fatty (omega) acids)

(ik wil die drie dingen persé in mn routine What Are Omega Fatty Acids, Ceramides, and Peptides? How Are they Different? | Paula's Choice)

en ofcourse pyunkang yul essence toner, maar vooral om het concept 7 skins - dunne laagjes hydratatie met een toner die voor jouw huid prettig is. een levensredder. hiervoor had ik elke winter een schrale huid vol velletjes en droge plekken, nu nooit meer.

mn holygrail retinoide en aha ben ik nog aan het zoeken maar vind ik wel staples in routines.

————-

heeft iemand deze wel eens gebruikt? hij lijkt me heel fijn, goed percentage glycolic acid en fijn dat salicyl er meteen in gecombineerd zit.

3 likes

Ik scheer het met een speciaal gezichtsscheermesje, zo’n platte.

Ik laat mijn wenkbrauwen en bovenlip epileren met touw en soms vraag ik haar ook mijn bakkenbaarden en kin mee te pakken, dan blijft het veel langer weg dan met scheren. En ik vind die twee plekken ook helemaal geen pijn doen, wenkies en snor wel.

2 likes

Welke zonnebrand trekt snel in en plakt niet/is niet vet? Liefst één die ook nog goed waterproof is.

1 like

Ik zou even teruglezen in dit topic want deze vraag is de laatste tijd al meerdere keren voorbij gekomen.

4 likes

mijn zonnebrand (bioré aquarich) ruikt sinds een tijdje sterk naar alcohol. ik ben bang dat ik hem ooit te dicht bij de verwarming heb laten staan oid en dat nu de werking er af is maar dit is echt pure speculatie… maar heeft iemand toevallig een idee of het kwaad kan als je zonnebrand opeens meer naar alcohol ruikt :thinking:

1 like

Ik heb afgelopen zaterdag mijn wimpers laten liften maar het is niet supernetjes gedaan (:cry:) waardoor mijn onderste wimpers nu recht vooruit steken en aan het uiteinde een knikje omhoog hebben (nogmaals :cry:). Kan ik hier iets tegen doen? Ik heb ze al redelijk snel met mn cleansing balm schoongemaakt en geprobeerd met mascara omlaag te kammen maar geen resultaat. Kan ik hier nog iets aan doen of moet ik me erbij neerleggen dat ik hier 6-8 weken mee rondloop?

Terug gaan naar de salon en vragen of ze die wimpers kunnen relaxen. Is echt slordig

5 likes

Gebruiken jullie een haarband als je je skincare doet, en het liefst zo’n van badstof met klittenband? Ziet er altijd zo chill uit als ik YouTubers dat om zie doen

Ja, ideaal! Ik gebruik al 10 jaar een hele lelijke roze maar hij doet wat hij moet doen en niemand ziet het, dus boeiend!
Edit: ik heb een met elastiek, klitteband lijkt me dan weer niet handig, ik zou daar echt mn haar in vastzetten…

1 like

Ik heb dit ook bij die van mij! Maar die rook al zo toen ik hem nieuw uit de verpakking haalde… ik dacht dat het dus zo hoorde te ruiken, maar niet dus? :sweat_smile:

Ik heb sinds kort een pony dus ik moet nu wel iets, anders smeer ik per ongeluk vanalles in m’n haar. Bij gebrek aan beter gebruik ik nu zo’n (nep)satijnen haarband met elastiek aan de achterkant die ik eigenlijk gewoon als ~accessoire~ heb maar ik wil eigenlijk ook zo’n badstoffen ja! Had jij toevallig al een plek gevonden waar ze leuke hebben?

1 like

Is Paula’s Choice echt het geld waard? Ik wil wel investeren in goede huidverzorging en een routine maar vind het wel echt duur, vooral omdat ik niet precies weet wat goed is voor mijn (ik denk droge?) huid. Ik kwam via die filters op de website uit bij Calm Hydrating Dagcrème SPF 30, maar die heeft maar 2,5 ster? :thinking: Dan denk ik ook laat maar

Ik heb toevallig die dagcreme en ben mega tevreden. Zouden mensen niet sneller geneigd zijn om een negatieve review achter te laten ipv een positieve? Je kunt via de chat ook even om advies vragen, mij helpen ze altijd super goed. Ik combineer het met Asian skincare en Drunk Elephant maar ik ben nog nooit ontevreden geweest over een Paula’s Choise product!

2 likes

Ik investeer liever in een paar goede serums en dan een basic creme. (Iets wat Nadine Baggot aanraade.)
Heb nu van Paula’s Choice de retinol, een anti-oxtidant serum en iets tegen roodheid (waar ik de naam even niet van weet) en dan creme van de ordinary. Doet m’n huid het behoorlijk goed op. Paula’s choice doet wel regelmatig mee met kortingsacties (20%) op het hele of deel van het assortiment. Je zou een keer kunnen starten met wat mini’s om te zien hoe je huid reageert.

2 likes

Ik heb er nu serum en dagcreme van (de omega(?) lijn en de rozerode lijn) en ik vind het echt heel fijn!

2 likes