Het Beautytopic #3

Ik heb nog nooit skincareproducten gebruikt (yes, biechtwaardig :joy:), maar ik wil er toch graag mee beginnen.
Ik heb een wat vettere huid en last van puisten. Welke skincare merken raden jullie aan en welke producten? Cremes, serums?

1 like

Ik had retail therapy nodig dus ook maar function of beauty besteld. Ben benieuwd of ik drie maanden kan doen met 500 ml shampoo eigenlijk

1 like

Ik heb lang haar, was mijn haar 2 keer per week en per wasbeurt doe ik 2 keer shampoo, en ik heb bijna een jaar gedaan met een liter shampoo. Wel een ander merk, maar ik denk dat je echt wel een tijd kunt doen met 500ml hoor. Tenzij je je haar iedere dag wast en heel veel shampoo gebruikt natuurlijk.

Ja ik was het elke dagā€¦ maar deze heeft een pompje dus ik doe gewoon 1 pompje ipv een klats op mn handen

Voor een vette huid/acne kan ik deze heel erg aanraden: https://www.newpharma.nl/la-roche-posay/643237/la-roche-posay-effaclar-global-anti-acne-mild-routine.html
Nu even uitverkocht maar je kan je email invullen (of alles los kopen, dan ben je ietsje duurder uit) of de resist anti-aging combi/vette huid lijn van paulaā€™s choice (even wachten met kopen tot glamour day want dan krijg je 20 procent korting)

1 like

Welke zonnebrand voor gezicht gebruiken jullie zonder dat je er al gelijk te glimmend en plakkerig uit ziet?

1 like

Ik zweer bij Eucerin oil control SPF 50

3 likes

Image skincare spf 32 de matte versie

2 likes

Ik ben op zoek naar een nieuw serum die geen rib uit mijn lijf kost. Gebruik nu die van de Lidl, maar die is zo goed als op en die verkopen ze nu natuurlijk niet meer. Iemand tips?

1 like

Heb er nu een van Lira Clinicals met een SPF30, zit bomvol siliconen heb ik het idee waardoor hij matteert en echt perfect is als basis voor de make up. Hij geeft wel een lichte witte waas, maar niet storend, maakt me 1 tint lichter zeg maar.

1 like

Geef je een review als je het een tijdje gebruikt hebt? Ik wil ook maar kan het nog even niet verantwoorden om zoveel geld uit te geven aan shampoo

Waarom zou die shampoo eigenlijk zo bijzonder zijn? Heb de website doorgekeken maar nergens worden de ingrediƫnten genoemd. Alleen een lijst van wat ze niet gebruiken (en daar staat SLS bijv niet tussen). En dat ze voldoen aan de EU en FDA-standaarden, ja dat mag ik hopen.

Ik hoop natuurlijk dat degenen die het aangeschaft hebben er blij mee zijn maar het komt op mij echt over als een marketingtruc?

3 likes

Het is ook een marketingtruc maar dat is toch prima

Niks, maar dat is met de meeste luxe producten zo, toch? Het prijsverschil valt deels te verantwoorden (dat je zelf alle eigenschappen van je producten kunt selecteren in plaats van gewoon uit X producten te kiezen is leuk, net als dat je je fles kunt versieren etc), maar de rest is inderdaad gewoon marketing.

@Luzarl, dat moet wel lukken! Breng je de shampoo wel alleen op je hoofdhuid aan? Want Ć©Ć©n pompje zou dan echt ruim voldoende moeten zijn (en zo droog je je haar zelf ook niet te erg uit).

@anon12348926 ISDIN Fusion Water! Ik heb echt alle zonnebrandcrĆØmes geprobeerd en dit is voor mij de allerfijnste. Het heeft een heel zachte en matte textuur, maar bevat geen alcohol. :blush:

1 like

Ik heb 2 kleuren besteld! Zal je laten weten of het wat is :slight_smile:

1 like

Tuurlijk, en het is niet dat ik daar niet gevoelig voor ben, alleen wil ik toch wel eerst weten wat er dan in zit.

Juist hierbij viel mij dus tegen dat je niet weet hoe de eigenschappen die je selecteert vervolgens worden vertaald in (combinaties van) ingrediƫnten. Kreeg het gevoel dat wat je ook aanklikt, je misschien gewoon altijd dezelfde formule krijgt :laughing:
Nogmaals, niet om mensen te bashen die dit kopen maar ik vind het niet overtuigend.

3 likes

Ah ja snap ik! Ik kijk zelf nooit wat er in een shampoo zit maar voor zoveel geld is dat wel verstandig

2 likes

Je hebt gelijk dat je niet de volledige ingrediƫntenlijst kan inzien (misschien wel als je ze in handen hebt, maar mijn bestelling is nog onderweg dus dat weet ik nog niet) maar ze geven bijv. wel per eigenschap die je selecteert aan welke ingrediƫnten daarvoor in je shampoo komen. Bijv:


Daarnaast vind ik dit ook wel prettig. Je kan bijv. kiezen voor een siliconenvrije variant.


Verder heb ik hetzelfde als @Luzarl haha. Ik ben niet wetenschappelijk onderlegd dus uitgebreide ingrediƫntenlijsten zeggen mij niets en ik ben wel benieuwd of die marketingpraatjes waar kunnen maken wat ze beloven.

2 likes

Ik heb mijn function of beauty bestelling vandaag ontvangen! Ben nu stickers aan het plakken, haha.


Dit zijn mijn ingrediƫnten:

6 likes

Ingredienten zien er goed uit!

@anon12348926 AH huismerk, klein oranje tubetje met spf 30. Kost 2,29 geloof ik en draag ik van april tm september als dagcreme.
Mijn huid is iets droog tot normaal, krijg heel snel pigment en ook wel snel verstopte poriĆ«n op mā€™n wangen. Met deze nergens last van.
Als ik echt in de zon ga bijv fietsen of op een bootje of terras neem ik een SPF stick van elizabeth arden mee om mijn melasma bij te stiften
Deze producten werken echt fijn voor me!

3 likes