Het Beautytopic #3

Die doet bij mij niks denk ik :frowning_face:

3 likes

Bij je oog- en haarkleur lijkt deze me mooi, en heel mooie verpakking!

1 like

Ja, die vind ik heeeel mooi, maar hij lijkt heel veel op het UD palette dat ik al heb.

2 likes

Iemand die ervaring heeft met de Cerave oil cleanser? Stond ernaar te kijken om evt te gebruiken als onderdeel van double cleansing maar ze zeggen dat het eerder voor droge huid is, en de mijne is zo vet als wat, dus daarom twijfel ik.

2 likes

Ik gebruik ‘m als reiniger onder de douche. Hij schuimt heeeel snel, ik vind ‘m fijn, maar weet niet of ie echt geschikt is voor DC. Heb zelf normale/droge huid.

3 likes

Zou je hem dan als eerste of 2e stap in DC willen?
Ik heb hem toevallig net gekocht (nog niet gebruikt, mn oude is biiijna op), maar ik heb een hele gevoelige/droge/gedehudrateerde huid. Ik zou hem dus als 2e stap in mn double cleanse gebruiken.

Wil je specifiek de oil cleanser? Anders kan je een van de andere cleanser van cerave gebruiken? Of ben je op zoek naar iets voor de 1e stap?

1 like

Ik heb al een oil cleanser en water based cleanser die ik fijn vind, maar was gewoon benieuwd haha. Om het als eerste stap van double cleansing te gebruiken, ja! Zou anders veel te vet zijn voor mij

4 likes

Mac Viva Glam V is al jaren mijn go to everyday lipstick maar hij is discontinued, kent iemand een goede dupe?

5 likes

Als je dupes zoekt, is temptalia de website.

3 likes

Ik zou juist een oliereiniger gebruiken op een vette huid, dus ik zou m zeker proberen. Hij is in water oplosbaar en de olie breekt make-up af, maar bijv ook talg en ander vuil. Bij een vette huid raad ik altijd olie aan, klinkt super tegenstrijdig maar olie + vet lost vet op om het simpel te zeggen. Denk dat je bij een olie meer baat hebt dan bij andere uitdrogende reinigingen.

4 likes

Idd, daarom dat ik eerst een oliereiniger gebruik en daarna een ‘normale’!

Misschien zijn de paletten van Huda Beauty iets voor je? Mercury in retrogade is mijn favoriet, maar ze heeft heel veel opties

Wat vinden jullie fijn oogpotlood? Ik doe nog wel eens snel een donkerbruin lijntje en dan vind ik eyeliner niet zo fijn werken, maar ik ben nog geen oogpotlood tegen gekomen die de hele dag goed blijft zitten. Het liefste heb ik er een met glans/glitter.

3 likes

Die nieuwe van Mac blijven echt goed zitten en er zijn kleuren bij met wat glitter!

3 likes

Als het een potlood mag zijn dat je moet slijpen: ik gebruik graag NYX Slim Pencil en KIKO Intense Colour Long Lasting Eyeliner. Ik heb liever mat, maar ze hebben ook glanzende kleuren. Ik ‘set’ het potlood wel met poeder.

3 likes

Hoi,

Zijn er hier mensen die ook een droge en gevoelige huid hebben? Wat voor producten gebruiken jullie voor je huid? Bij welke producten zien jullie het (beste) verschil?

Ik wil mijn huid beter verzorgen. Het vervelende is alleen dat ik zeer allergisch ben. Mijn huid is droog, heb standaard last van rode vlekjes, heb soms last van pukkels en ik zie al beginnende lijntjes (29). Tot nu toe gebruik ik zonnebrandcrème van Biodermal als dagcrème (ook 's winters) en 's avonds smeer ik vaseline rondom mijn eigen en voorhoofd en gebruik ik soms sudocrèm tegen de rode plekjes.

Bedankt!

3 likes

Ik gebruik dit masker 2x in de week

Deze gebruik ik 1-2 in de week tegen huidschilfers

Iedere dag

‘S ochtends voor mijn creme

En verder vooral een vettige crème dat ik iedere dag kan op doen. Mijn huid is niet supergevoelig, maar wel erg droog. Maar het merk Vichy staat bekend om dat het geschikt is voor supergevoelige huid. Die kun je bij de apotheek kopen en ook bij sommige Etos(sen)

2 likes

Bedankt voor je reactie! :smile:

1 like

La Roche-Posay!

Als je een droge huid hebt is een zonnecrème als dagcrème waarschijnlijk niet voldoende. Je zou er een hydraterend serum onder kunnen aanbrengen.

Idem met de vaseline: alleen rond je ogen en voorhoofd is niet voldoende. Ik zou een goeie nachtcrème kopen en dan eventueel de erg droge plekjes aanstippen met vaseline.

En goed reinigen natuurlijk.

Edit: Vichy zou ik zelf niet doen trouwens, ik weet niet hoe het komt want ik heb helemaal geen gevoelige huid maar iedere keer ik iets van dat merk opsmeer krijg ik er een brandend gevoel van.

5 likes

Ik heb een paar weken geleden trouwens dit spul voor de ogen bij een kringloopwinkel gekocht (nieuw, oude voorraad). Heeft iemand weleens zoiets als dit gebruikt? Heeft het nut om het als 29-jarige te gebruiken? Ik heb al wel licht ‘kraaienpootjes’.

3 likes