Mac Viva Glam V is al jaren mijn go to everyday lipstick maar hij is discontinued, kent iemand een goede dupe?
Als je dupes zoekt, is temptalia de website.
Ik zou juist een oliereiniger gebruiken op een vette huid, dus ik zou m zeker proberen. Hij is in water oplosbaar en de olie breekt make-up af, maar bijv ook talg en ander vuil. Bij een vette huid raad ik altijd olie aan, klinkt super tegenstrijdig maar olie + vet lost vet op om het simpel te zeggen. Denk dat je bij een olie meer baat hebt dan bij andere uitdrogende reinigingen.
Idd, daarom dat ik eerst een oliereiniger gebruik en daarna een ‘normale’!
Misschien zijn de paletten van Huda Beauty iets voor je? Mercury in retrogade is mijn favoriet, maar ze heeft heel veel opties
Wat vinden jullie fijn oogpotlood? Ik doe nog wel eens snel een donkerbruin lijntje en dan vind ik eyeliner niet zo fijn werken, maar ik ben nog geen oogpotlood tegen gekomen die de hele dag goed blijft zitten. Het liefste heb ik er een met glans/glitter.
Die nieuwe van Mac blijven echt goed zitten en er zijn kleuren bij met wat glitter!
Als het een potlood mag zijn dat je moet slijpen: ik gebruik graag NYX Slim Pencil en KIKO Intense Colour Long Lasting Eyeliner. Ik heb liever mat, maar ze hebben ook glanzende kleuren. Ik ‘set’ het potlood wel met poeder.
Hoi,
Zijn er hier mensen die ook een droge en gevoelige huid hebben? Wat voor producten gebruiken jullie voor je huid? Bij welke producten zien jullie het (beste) verschil?
Ik wil mijn huid beter verzorgen. Het vervelende is alleen dat ik zeer allergisch ben. Mijn huid is droog, heb standaard last van rode vlekjes, heb soms last van pukkels en ik zie al beginnende lijntjes (29). Tot nu toe gebruik ik zonnebrandcrème van Biodermal als dagcrème (ook 's winters) en 's avonds smeer ik vaseline rondom mijn eigen en voorhoofd en gebruik ik soms sudocrèm tegen de rode plekjes.
Bedankt!
Ik gebruik dit masker 2x in de week
Deze gebruik ik 1-2 in de week tegen huidschilfers
Iedere dag
‘S ochtends voor mijn creme
En verder vooral een vettige crème dat ik iedere dag kan op doen. Mijn huid is niet supergevoelig, maar wel erg droog. Maar het merk Vichy staat bekend om dat het geschikt is voor supergevoelige huid. Die kun je bij de apotheek kopen en ook bij sommige Etos(sen)
Bedankt voor je reactie!
La Roche-Posay!
Als je een droge huid hebt is een zonnecrème als dagcrème waarschijnlijk niet voldoende. Je zou er een hydraterend serum onder kunnen aanbrengen.
Idem met de vaseline: alleen rond je ogen en voorhoofd is niet voldoende. Ik zou een goeie nachtcrème kopen en dan eventueel de erg droge plekjes aanstippen met vaseline.
En goed reinigen natuurlijk.
Edit: Vichy zou ik zelf niet doen trouwens, ik weet niet hoe het komt want ik heb helemaal geen gevoelige huid maar iedere keer ik iets van dat merk opsmeer krijg ik er een brandend gevoel van.
Ik heb een paar weken geleden trouwens dit spul voor de ogen bij een kringloopwinkel gekocht (nieuw, oude voorraad). Heeft iemand weleens zoiets als dit gebruikt? Heeft het nut om het als 29-jarige te gebruiken? Ik heb al wel licht ‘kraaienpootjes’.
Bedankt voor je reactie! Ik heb wat samples meegedragen, waaronder van La Roche-Posay!
Gezien je een gevoelige huid hebt, zou ik eerst goed kijken wat de ingrediënten zijn en of het nog ‘goed’ is.
Verder lijkt het mij beter om eerst te beginnen met een goede creme en daarna verder kijken.
Ik vind de Cerave hydraterende gezichtscrème heel fijn. Basic maar doet zijn werk en irriteert niet.
Ik heb ook een droge en gevoelige huid met ook wel vettere zones, maar als ik een puistje of vlekje heb komt dat echt door droogheid. Ik gebruik zo goed als alleen maar La Roche Posay.
Gezichtsreiniger onder de douche: Garnier Bio detox reinigingsgel
1x per twee weken: Babor gentle peeling, gebruikte hiervoor van Vichy een peelend masker dat ook prima ging.
Gezichtsreiniger: La roche posay Toleriane wascreme
Micellair water: La roche posay micellair water ultra gevoelige huid
Gezichtscrème zomer: La roche posay hydreane legere
Gezichtscrème winter: La roche posay hydreane riche (in de winter is m’n gezicht droger en heb ik een voedendere creme nodig)
Spot treatment: La roche posay effaclar AI
Oh en ik draag geen makeup anders dan wenkbrauwgel en mascara (daarvoor gebruik ik gewoon een oogmakeup remover van de kruidvat) dus voor mij is dit qua reiniging etc eigenlijk wel voldoende.
En @Peachpuff thanks voor de tips! Ik ga dit weekend even de stad in om te kijken, potlood om te slijpen heb ik nu ook dus dat is geen probleem.
Bedoelde jij deze trouwens @Spaarlamp? Kan niet helemaal ontdekken of die nieuw is haha.
Hoi! Ik hoop dat deze vraag is toegestaan want heb weinig zin om dit topic door te lezen Ik heb acne en ben opzoek naar een nieuwe facewash. Ik had er eerst 1 van de huidtherapeut (daar ga ik nu niet meer heen) en ik weet al niet eens meer welk merk dat was, maar iets met aha/bha.
Is dit echt nodig voor een facewash? Ik heb nu iets anders gekocht voor mijn soort huid maar het is een raar soort gel wat niet schuimt en niet schoon aanvoelt. Ik hoor goede dingen over Paula’s Choice maar dat is wel duur… en Cerave? Dat heeft de Etos nu zag ik! Zou daar een goede facewash bij zitten?
Naast acne heb ik ook een huid die snel droog wordt (helemaal in de winter straks) dus ik zoek iets wat te erg stript… En ik draag geen make-up maar wel zonnebrandcreme.
Zou deze dan geschikt zijn?
En is dit dan meer een toner o.i.d.?
(ben sowieso een ramp met huidverzorging behalve facewash en cremes, heb al een half jaar een flesje retinol staan die ik nog moet openen :’))
Enne wat is dan een fijne vitamine c serum, of hoe zou ik zoiets het best kunnen toepassen? Ik heb namelijk iets van The Ordinary, een creme, en dat vind ik echt verschrikkelijk! Het stinkt ook ontzettend, blehhh.