Het Beautytopic #3

Ik vind de kamille cleansing balm van TBS heel fijn! Daarmee haal je alles echt heel goed weg en met zo’n blik doe je maanden.

6 likes

Ooh ik wilde die van clinique halen (ooit wel eens al gehad in een klein potje) maar deze lijkt wel vergelijkbaar en toch wel een stuk goedkoper dus misschien ga ik deze eens proberen hmmm

Ik heb ze allebei gehad en merkte echt niet genoeg verschil om het prijsverschil waard te zijn!

1 like

Kan je deze cleansing butter van the body shop ook gebruiken om niet-waterproof mascara te verwijderen? En gebruik je daar dan een watje voor?

Edit - niet gezien dat een reactie hierboven ook al over deze cleansing balm ging. Klinkt chill zo!

1 like

Ik smeer deze gewoon met mijn vingers op mijn gezicht (tussendoor spoel ik ze wel af omdat er anders make up in het blikje komt) en daarna spoel ik mijn gezicht af met water. Ik gebruik verder geen watjes!

@littlenumbers Je hebt er ook nog een kleine variant van, dus je zou die eerst nog kunnen testen voor je het grote blik koopt. Ik heb zelf ooit een tester gevraagd en toen deden ze een klein beetje in een potje, daar kon ik toen iets van een week mee doen.

5 likes

Hmmm ja ik heb wat zitten googelen en de meningen zijn verschillend, maar het lijkt of het meer persoonlijke voorkeur is dan dat de ene echt beter gevonden wordt dan de andere. Volgens mij heeft die van TBS iets meer fragrance/net meer ingredienten ofzo en kan het zijn dat de huid daar minder op reageert, maar denk dat ik het wel erop ga wagen. Het zou ook wel goed zijn om een beetje op m’n geld te letten dus als het verschil minimaal is qua werking dan lijkt me die van TBS wel de betere optie voor mij.

Offf als ik verstandig ben @George dat ik dan idd eerst het kleine potje van 5 euro koop, haha.

2 likes

Die van TBS is blijkbaar hun bestselling product haha en ik ben meer fan van olie dan balm maar al m’n collega’s stonden erop dat ik de balm eens moest gebruiken haha. Ben er nog niet aan toegekomen maar veel mensen vinden het dus wel top

4 likes

Ik heb die TBS balm ook, maar vind dat er zo’n heel naar vettig laagje op mijn gezicht blijft zitten die ik er met water alleen niet afkrijg. Gebruik deze alleen wanneer ik full face make up op heb dus dubbel cleanse (met Cerave). Hij verwijdert make up wel heel goed!

1 like

Door ziekte heb ik al mijn oog make-up weg moeten gooien. Ik kan na 2 jaar sinds afgelopen vrijdag mijzelf weer zien in de spiegel wat echt ontzettend emotioneel is. En nu wil ik heel erg graag een mooi oogschaduw palette, contour palette en een goede mascara gaan aanschaffen. Wat zijn echte aanraders? Ik wil voor de oogschaduw graag een beetje warme / nude tinten denk ik? Ik heb van nature vrij donker rood haar, bruine ogen en een lichte huid. Ik word wel heel makkelijk bruin. En andere aanraders zijn ook welkom, voor wenkbrauw potloden of eyeliner ofzo. Heb zo veel zin in weer wat make-up te kunnen dragen.

Oh ja en kwasten heb ik ook niet meer :sweat_smile: dus ook daar zoek ik tips voor.

19 likes

hoe verwijder je het nu? Ik gebuikt altijd een wattenschijfje doordrenkt met micellair water wat er er even op houd en aandruk als een compress waarna is het zacht wegveeg. Dan is het quasi volledig weg bij mij eigenlijk.

1 like

Ik moet iets opnieuw bestellen bij The Ordinary, maar voor één ding vind ik dat beetje zonde.
Hebben jullie tips voor producten voor een vette huid?

Als dat niet voeldoende is voor je kan je denk ik best naar een oliereiniger kijken zoals anderen hier zeggen. Als je vaak reist kan je het eens proberen met een mini lancome bi-facil, dat is een fijne daarvoor vind ik en die kan je vaak op luchthavens in sets kopen. Ik heb zo al veel verzameld omdat ik wel graag mascara van lancome gebruik.

2 likes

Ik zweer echt bij TBS balm in combinatie met van die ‘wonder-make-up-doekjes’. Waar eigenlijk het marketing verhaaltje aanzit dat je geen make-upremover hoeft te gebruiken. (Ja, zou kunnen als je houdt van brandende ogen. :joy:) Tegenwoordig worden recycle watjes ook van die stof gemaakt. Love it.

Ze laten alleen wel microvezels los in de wasmachine die weer in het water belanden en ook niet goed zijn voor het milieu :smiling_face_with_tear: Gebruik(te) ze zelf ook maar sinds ik dat weet toch een stuk minder.

1 like

Doen jullie echt iedere avond als je make up op hebt gehad een dubbele reiniging?

2 likes

Ja dat kost echt 2 seconde extra werk

1 like

Ja, maar ik gebruik wel gewoon micellair water ipv olie zoals veel mensen hier :grin: mijn reiniging is te mild om makeup er goed af te halen. Weleens uit gebrek gewoon twee keer achter elkaar mijn reiniger gebruikt en dat doet opzicht ook het werk wel.

Gebruik overigens geen waterproof makeup (is ook niet zo goed voor je ogen)

2 likes

Ik doe het onder de douche voor zo min mogelijk moeite en zoveel mogelijk resultaat. Buiten de douche met cleansing balm mn make up losweken, onder de douche eraf spoelen. Tweede cleanser staat in de douche dus dat is ook zo gedaan.

2 likes

Wat ontzettend fijn dat je jezelf weer in de spiegel kan zien zeg en het beter gaat! :heart:

Ik heb het pillow talk oogschaduw palette van Charlotte Tilbury, echt een aanrader! Gebruik het al 2 jaar dagelijks en krijg er megaveel complimenten over. Dit zijn mooie warme nude tinten en goed op te bouwen. Dus kan je zowel dag als nacht looks mee maken. Mijn favoriete mascara is de Maybeline Lash Sensational Sky High. Sinds een paar maanden gebruik ik een mascara primer van Dior (diorshow maximizer), nadat ik die in een vlog van Sarah Puttemans had gezien. Daarmee komen mn wimpers echt tot mn wenkbrauwen. Mijn kwasten zijn allemaal van Real techniques en koop ik in sets!

3 likes

Is er niet een douglas bij je in de buurt? Scheelt misschien.

1 like