Het Beautytopic #3

Ook betreft ingrediënten? Die kon ik online zo snel niet vinden

2 likes

Ik heb even hulp nodig wat betreft skincare en ik zie na een ochtend googlen/hier zoeken even door de bomen het bos niet meer.
Mijn skincare routine (als je het zo al mag noemen) bestond tot voorheen uit dag-/nachtcreme en dagelijks wassen :sweat_smile: maar aangezien ik nog steeds evenveel onzuiverheden heb als de gemiddelde puber moet ik deze even gaan upgraden. Alleen weet ik dus niks van skincare en heb ik geen idee wat wel bij elkaar kan en in welke volgorde dus ik wil hier even checken of ik het nu goed in mijn hoofd heb. BTW ik heb een droge/vochtarme huid maar dus wel ook met onzuiverheden.

Mijn pva op basis van wat ik allemaal heb gelezen is:

1. Reinigen met cerave foaming cleanser
  2. The ordinary niacinamide + zinc
  3. The ordinary hyaluronzuur
  4. Cerave Moisturizing cream
  5. The ordinary Retinol (alleen 's avonds)
  6. SPF (alleen 's ochtends)
    En dan 1 keer per week dat BHA/AHA rode masker van the Ordinary.

Zou dit werken voor mij denken jullie en is dit zo een goede volgorde? Tips voor andere producten o.i.d. zijn ook altijd welkom!

Opzich wel een goede routine, retinol kan best heftig zijn als je er mee begint dus ik zou dan eerst beginnen met de andere producten en kijken hoe je huid daar op reageert en over een paar weken retinol toevoegen. Vind het sowieso een beetje dubbel om in 1 keer met 10 nieuwe producten te beginnen omdat je dan nooit zeker weet waar je wel/niet goed op reageert.

6 likes

@pastelzwart Thanks voor jullie reacties! Die niaciamide en dat aha/bha heb ik heb het verleden wel gebruikt en daar reageerde mijn huid wel goed op, alleen toen weer mee gestopt omdat ik lui ben haha. Hoe lang zouden jullie er dan tussen laten als je iets nieuws introduceert? 2 weken of langer?

1 like

Ik zelf doe double cleansen, eerst op olie-basis en daarna een foam :slight_smile: misschien is dat nog een goede toevoeging is? Ik gebruik wel de double cleanse methode omdat ik best wat make-up draag, maar ik ben altijd verbaasd hoeveel zooi er nog tijdens een tweede cleanse vanaf komt :smiley:

2 likes

Wauw, ziet er goed uit! Heb je toevallig een MAC foundation en zo ja, welke kleur ben je daar in?

1 like

Iemand die wel eens bij spacenk.com heeft besteld? Ik wil graag weten met welk pakketbedrijf ze het bezorgen.

1 like

Alleen met express verzending, dat is via DHL Express

3 likes

Iemand die weet of je bij Cultbeauty nog invoerkosten moet betalen aan de deur?

Hoeft niet

6 likes

Dankjewel voor het snelle antwoord! Ik vond het niet heel duidelijk op de website staan

1 like

Ik weet dat er een vloeibare liner van Nyx vaak wordt aangeraden maar is dat nu de Epic Ink (stiftje) of de Epic Wear (in zo’n mini flesje met de kwast in de ‘dop’)?

1 like

epic wear!

en @waschbier het meeste is al gezegd maar ik zou niet te veel tegelijk proberen. je kan denk ik beter beginnen met (double) cleanser + moisturizer + sunscreen. dus je huidige cleanser, moisturizer en spf even een tijdje proberen en dan af en toe iets nieuws erbij testen. ik zou er nog een oil based cleanser bij doen, omdat je dan je huid weer goed reinigt na spf en eventueel make-up enzo.

dit plaatje ook handig om te hebben!

9 likes

Ik vond heel lang de stift echt een mega goede dupe van de tattoo liner van Kat von D, maar de laatste tijd bloedt die bij mij enorm en heb ik ineens rimpels in m’n oogleden waar ik het bestaan niet van wist. :cold_sweat:

1 like

Had laatst juist gelezen dat aha/bha en retinol wel goed samen gaan en elkaar juist versterken, dus dat dat een bekende misvatting is. En kan ook gewoon met vitamine C.

Ja hier: Retinol-combinatie: vitamine C, salicylzuur & meer | Paula's Choice

6 likes

oh dat heb ik nog nooit gezien! juist altijd dat het echt uit den boze is. ik hou zelf meestal k-beauty richtlijnen aan en daar wordt ook altijd gezegd van niet. maar die zijn sowieso al niet van de retinol en ik gebruik dat verder ook niet

3 likes

Weet iemand een concealer op waterbasis?

Ik ben van plan om een primer op waterbasis te kopen
die matcht met de foundation op waterbasis die ik al heb. Ik heb nu een primer op siliconenbasis maar merk dat m’n makeup niet mooi blijft zitten en ik denk dat het door die combi kom. Alleen bedenk ik me nu dat ik dan ook een concealer op waterbasis nodig heb, maar die kan ik niet zo makkelijk vinden.

1 like

Ugh ik word gek van die rosacea. IPL, azelaïnezuur, Soolantra, microneedling, probiotica, een dieet, NIETS helpt. Ik blijf gewoon rode bobbelige plekken op m’n wangen houden en word er soms zo verdrietig van. Mocht iemand nog een gouden tip hebben…

3 likes

Herkenbaar helaas! Mijn gezicht begint ook weer onder de bulten te zitten. Het enige wat bij mij helpt is doxycicline, 80 mg per dag. Maar dat is ook geen pretje.

2 likes

Ik heb dit niet nodig maar het is zo mooooi

25% korting bij cult beauty

13 likes