Het Beautytopic #3

Ik krijg het vergoed, dit jaar maximaal 450 euro en vorig jaar 600. Moet je natuurlijk wel aanvullend verzekerd voor zijn

Ja ik ben vergoed tot 230 euro… maar een fruitzuursessie was vorig jaar 80 euro dus dat zijn er net 2,5 (er vanuit gaande dat het dit jaar wel iets duurder is geworden). Mmm op de site staat alleen chemische peelings van 85 euro… vraag me af waarom ze me dan een fruitzuuriets hebben gegeven. Goed! Dat zal ik dan eens navragen :wink: Thanks!

1 like

Dat kan ook aan je huid liggen hoor! Ik vind peelings ook echt geen wondermiddel want de vorige keer had ik heel veel pijn en nu veel velletjes dus je moet er echt wel even doorheen maar het eindresultaat is het wel waard!

Ja het is ook zoeken vind ik en de laatste keer had ik gezeurd dat het wel wat sterker kon en toen is basically mijn gezicht gewoon verbrand en nog 2 dagen rood geweest :laughing: Maar gezien ik er toen wel 3 of 4 achter elkaar heb gedaan (dus elke maand) en toen niet echt blijvend resultaat had vraag ik me dus af of ik straks er naast wil gaan bijbetalen om het een paar maanden achter elkaar te blijven doen… maar zover is het nog niet :wink:

1 like

Fruitzuur valt ook onder chemische peelings.

1 like

Ik heb ook 2x een fruitzuur laten doen. Het effect is top maar niet blijvend. Ik ga eind deze maand kijken of de skinpen wat voor mij is. Want ik heb wel allemaal blijvende plekjes van puistjes.

2 likes

Misschien een van Charlotte tilbury? Die zijn klein, superfijn in gebruik en in veel verschillende tinten met ook één echte glitter oogschaduw. Pillow talk voldoet misschien wel aan je beschrijving (heeft wel een roze ondertoon)

3 likes

Zou je je ervaring met skinpen willen delen? Is dat trouwens hetzelfde als microneedling? Ik kan online niet echt een duidelijk antwoord vinden.

1 like

Ohh ik heb het gevraagd maar niet onthouden, er was wel een verschil. Wat mij bijstond was hoe diep het in je huidlaag penetreert.

1 like

Hebben jullie ervaring met notino? De site ziet er wel redelijk betrouwbaar uit maar omdat het zo goedkoop is?

2 likes

Ik heb er regelmatig besteld, en nooit problemen gehad.

1 like

Ik ook niet.

2 likes

Bedankt voor jullie reactie! Dan ga ik een bestelling plaatsen

Ik heb 2 microneedling-sessies gedaan en ben ondersteboven van het resultaat. Ik heb er echt een stralende en egalere huid van gekregen.

Ik gebruik tretinoine en soolantra (tegen rosacea) en heb ook IPL behandelingen gedaan, maar niets haalt het bij het resultaat van microneedling voor mij.

Mijn man zat naast me op de bank naar me te kijken en zei dat ik er wel gephotoshopped uitzag, haha.

8 likes

Ben op zoek naar een glitter nagellaktopcoat die (vooral?) ‘vroeger’ - zeg zo’n tien jaar geleden - echt populair was. Het was een topcoat met een hele subtiele glitter erin, gaf echt een mooi/chique effect. Was een hele gladde topcoat dus niet met chunky glitters. Ik weet nog dat ik de mini-versie had: een klein potje waar je de glitters echt in ‘los’ moest schudden (ze zakten naar de bodem) voor gebruik en met een zwarte dop. Ze waren er ook in full size en gaven echt een soort sterrenhemel effect. Heeft iemand énig idee welke ik bedoel en of/waar deze nog te krijgen is? :grin: Vond ‘m zo mooi altijd!

De 24k topcoat van OPI? Was er vaak met limited editions

Even gegoogeld maar nee! Waren echt veel kleinere/subtielere glittertjes. Wel dank voor het meedenken :smiling_face_with_three_hearts:

Heb je erna veel last van roodheid, irritatie, velletjes (ieuw dit woord), … ?

2 likes

De skinpen is een microneedling apparaat. Je hebt goedkopere, deze zijn minder precies in te stellen (qua diepte in mm), zijn langzamer waardoor meer kans op krassen op de huid en je hebt ze in het duurdere segment, waaronder de skinpen. Is precies in te stellen, trilt heel snel waardoor je ook minder krast.

In principe kunnen de meeste pennen alle dieptes aan, alleen is het wel handig als de behandeling wordt uitgevoerd door iemand die weet welke dieptes bij welke aandoening nodig zijn. Het is bv niet perse beter om altijd de diepste instelling te gebruiken.

Vaak kost een behandeling met de duurdere pen rond de 175-230 euro per keer. Microneedling met een goedkope pen zit vaak onder de 100 euro per behandeling voor het hele gezicht.

Kijk ook naar waar je het laat doen, hygiëne is naast de juiste kennis ook belangrijk.

4 likes

Heeft iemand hier ervaring met een led licht masker? Zag bij Debbie op insta dat zij er 1 van Current Body heeft. En zie op de site van Current Body veel goede reviews. Het is alleen wel veel geld, 300 euro.

2 likes