Gebruik je het in combinatie met huidverzorging? Zo ja, welke?
Er is volgens mij geen apart skincare-topic, dus ik vraag het maar hier. Welke retinol zouden jullie aanraden voor een beginner met een gevoelige huid? Ik heb begrepen dat retinol nogal een heftig middel kan zijn voor sommigen (maar wel effectief), dus ik wil zo voorzichtig mogelijk beginnen.
Iemand tips voor producten?
Ik zou beginnen met Granactive Retinoide 2% Emulsion van The Ordinary. Dit is een heel zacht serum dat een retinoide bevat die wel krachtig is, maar veel minder irritatie geeft dan pure retinol. Maar waarom het een geweldig serum is, is dat er ook echte Retinol in zit, dat de perfecte hoeveelheid is, om te starten met Retinol en de werking van de retinoide versterkt. Je krijgt al vrij snel resultaat (gladdere huid, stralend, vol) en het is goed mogelijk om daarna over te stappen op een wat sterkere vorm van alleen retinol.
Ja ik heb dus het gevoel dat het wƩl blijvend is juist omdat mijn gezicht niet meer puffy is. Maar ik gebruik hem dus nog niet zo lang.
Ik vind deze ook heel fijn. Ben al meerdere keren overgestapt naar een sterkere vorm, maar dan krijg ik irritaties. Van deze krijg ik een mooiere huid, zonder te vervellen of rode pukkels.
Ik ook, en alle varianten pure vorm zitten in een vettige stof. Terwijl deze zo fijn smeert. Ik wil ook niets anders meer, genoeg geprobeerd!
Ooh ja, ik bedoel meer dat als je er nu mee zou stoppen dan is het resultaat niet blijven denk ik?
@Temper ik gebruik afwisselend een roze quartz gua sha en zoān roller van herbivore cosmetics en zoān ding met een acceupressure punt en 2 van die rollertjes van yesstyle geloof ik. Ik wissel die dus af, maar vooral de gua sha. Die gebruik ik bijv ook op mn handen.
@Ivory Ik gebruik olie (liefst van herbivore cosmetics, maar soms ook cbs olie of die van nuxe) en soms ook squalane van the ordinary.
@Pebbles het retinol serum van the Ordinary met 2% is idd top, en als je evt nog zachter wil en een gedehydrateerde huid hebt is de squalane met 1% retinol ook een aanrader.
Ik heb die ene van 0,2% van the ordinary (retinol) en mijn huid kan hartstikke prima tegen retinol hoor, maar ik erger me rot aan dat vettige spul indd. Vind ik er zo vervelend aan dat ik het minder snel gebruik.
Goede tip als je dat bij die jij noemt dus niet hebt!
De retinol van TO is echt heel vettig, maar deze Emulsion dus niet!
Heb ook andere retinols geprobeerd, o.a. van Paulaās Choice en die zitten ook een wat vettig stofje. En dat vind ik gewoon niet zo fijn. Dit is een heel fijn serum dat supersnel in trekt. En iedere keer als ik het even niet gebruikt heb, dan valt me weer op hoe fijn mijn huid de volgende dag aan voelt.
Heb jij toevallig die van Cerave ook al eens geprobeerd? Die staat op mijn lijstje om eens te kopen maar ik heb nog helemaal geen ervaring met retinolā¦
Nee, is die al te krijgen in Europa dan? Ik zag 'm al wel op amerikaanse sites.
Hij staat op bol. Maar is die sterker dan die van the ordinary die jij benoemde? Anders begin ik eerst eens met die van the ordinary!
Is niet goed te beoordelen, maar ik denk ongeveer even sterk. Die van Cerave heeft 0.3% retinol. Die van TO heeft Granactive Retinoid (in een 0.2% sterkte, en let op: vergelijk de cijfers niet met die van retinol, het zijn 2 verschillende ingrediƫnten) en een onbekende sterkte retinol, maar het vermoeden is tussen de 0,1 en 0,4% gebaseerd op de plek op de ingrediƫntenlijst.
De inkey list heeft ook een retinol serum dat erg toegankelijk is.
Top! Ik start eerst met die van the ordinary. Die is iets fijner geprijsd
Heb jij trouwens tips voor pimpel patches? Of iemand anders?
Ik ben heel tevreden over de pimple patches van Normal, zitten in een blauw doosje en hangen bij mijn Normal bij de pleisters
Kunnen jullie me een oogschaduw of een klein paillet aanraden met een mooie lichte, warme nude glitter of shimmer� Budget maakt niet zoveel uit.
Ik ben niet TanteBetje maar ik gebruik nu 2 maanden die van Cerave (de blauwe variant, geloof dat er ook een paarse is?). Die met niacinamide. Vind 'm fijn, weet niet of het heeeel veel doet maar ik kon het iig al meteen elke avond gebruiken zonder irritaties. Hij is dus erg mild en niet zo irritant vettig zoals die van TO. Dus mocht je 'm toch willen proberen⦠ik vind 'm fijn
& Even een vraag voor anderen met acne. Ik worstel al vanaf mijn 13e en sinds de mondkapjesplicht (die nu niet meer is en ook niet meer draag) heb ik op beide wangen een soort brandhaarden waar ik maar niet vanaf kom. Ben ook naar de huidtherapeut geweest waar ik peelings kreeg met fruitzuur. Dat wil ik nu weer gaan doen maar heeft er hier iemand ook ervaring mee en zo ja: na hoeveel sessies zag je resultaat? Ik ben wel 3/4x geweest (1x per maand) en had het idee dat de resultaten niet blijvend waren⦠maar ik had vroeger nooit echt puistjes op mijn wangen en nu het meeste! Ik vind het ZO frustrerend. Ik slik ook nog de pil omdat mijn menstruaties heel heftig werden toen ik stopte EN ik heel heftige acne kreeg (moest roaccutane ook). Twijfel de laatste tijd ook of ik wil stoppen maar oef⦠die acne, wat een ellende /rant
Goed de vraag dus: mensen met acne en huidtherapie: na hoeveel sessies zag je blijvend resultaat? Of gewoon niet?
Ik heb twee sessies peeling gehad (wel chemisch geen fruitzuur) en ik zie echt al heel veel verschil
Oh wat fijn! Ik merkte er dus niet zoveel van, maar had wel fruitzuur. Ik ga eens vragen hoe dat zit met chemisch (volgens mij wel weer duurder ook? Sowieso wat een geld pffft.)