Het Beautytopic #3

Cerave is betaalbaar en goed! Zarqa vind ik ook fijn, etos huismerk hypoallergeen lijn ook. En zo zijn er nog wel meer betaalbare en goede merken en lijnen. Ga in ieder geval voor producten zonder alcohol en parfum. Dus zwicht niet voor de agressieve producten die gericht zijn op het tegengaan van acné en die ook echt op die doelgroep zijn gericht zoals Clearasil. Verder kan ik de sites van Sproetonline en Jetskeultee aanraden voor advies!

3 likes

Ja, mijn huid is echt ‘dik’ ook bij chemische peelings kreeg ik altijd terug dat mijn huid erg sterk was omdat ik bijna nooit last had van roodheid of schilfering. Dus vandaar dat ik het eigenlijk voor mijn doen het rustig opbouw door het maar 1x per dag te doen ipv 2x per dag :stuck_out_tongue:
Maar je zegt voor een dagelijkse variant de 1 of 2% BHA die gebruik ik nu.

1 like

Omgeving Amsterdam/Haarlem/Leiden.

@Era ja daar heb je zeker een punt. Leek me ook wel eens lekker om eens een gezichtsbehandeling te doen, maar massages zijn wel een veiligere optie inderdaad.
Misschien moet ik gewoon accepteren dat het geen goed idee is voor mijn gezicht.

1 like

Iemand ervaring met deo bij heel gevoelige oksels? Het is geen contactallergie (is getest) maar bij verschillende merken dus wel serieuze irritatie.

Thanks voor het advies!

Ik gebruik alleen het Salicylic Acid 2% soms (nog niet eens 1x per maand want ik ben lui).

Ben van plan dit ook niet elke week te gaan gebruiken als het bevalt (want ik vergeet dat toch), maar goed om te weten dat je ook eerst moet opbouwen naar 5 minuten.

3 likes

En gebruik het zeker niet als je net uit de douche komt!!! Dat prikt super erg.

1 like

Mijn huid is hetzelfde en het wellness idee moet je voor je gezicht inderdaad laten varen.
Een bezoek aan de huidtherapeut kan zelfs best pijnlijk zijn (laser/ipl) en heeft ook echt een ander prijskaartje, maar is het voor mij wel echt waard.

3 likes

ik denk gemiddeld om de 2-3 dagen, en soms een paar dagen achter elkaar omdat ik er aan denk
ik ben niet zo secuur haha

1 like

Heeft iemand misschien een aanrader voor producten voor in bad met een lekkere sterke geur? Olie/bath bomb/gel maakt niet uit.
Ik ben gek op lush bruisballen, vooral omdat ik de geur altijd lekker vind, maar zoek een goedkoper alternatief

3 likes

De kneipp producten, zijn ook vaak in promo. Ik ruik graag de paarse en roze/magenta lijn.

3 likes

Ik vind de badolie van Tetesept altijd heel lekker, zou wel even wachten op een 1+1 actie!

4 likes

Hoe streng is dat niet mogen zweten na een powder brow-behandeling? Ik moet toevallig die week erna (ik heb m op vrijdag) veeel met spullen sjouwen op werk. Kan even niet goed inschatten in hoeverre ik zal gaan zweten. :tired_face:

1 like

Volgens mij gaat het gewoon om wondherstel. Zout zweet heeft effect op het pigment. Beetje zweten na een week is niet erg hoor. Dan begin je toch al te vervellen. Ik had eens per ongeluk microblading ingepland in een hittegolf en depte af en toe boven de wenkbrauwen zodat het zweet niet in straaltjes erin liep, was gewoon mooi hersteld.

Ooh ja, een hittegolf is wel echt andere koek! Ik weet niet eens zeker of ik ga zweten.

Het zou dan wel al binnen een week zijn qua herstel (derde dag). Maar ja als de risico’s niet super erg zijn…

2 likes

Ik laat vanavond mn wenkies bij werken en ga ook gewoon sporten, ik kijk gewoon goed uit dat ik het zweet er om heen afdep.

1 like

Het ging hier laatst over de gua sha: op insta en tiktok zijn veel filmpjes en accounts (maar ik heb insta even van mn telefoon dus die kan ik niet delen), maar dit is ook een fijn filmpje met een korte ochtendroutine:

https://pin.it/2l0h05X

Zo doe ik het ook vaak, behalve m’n neus en ik doe niet naar binnen onder m’n ogen, alleen naar buiten. Op het laatst doe in nog bij m’n nek naar beneden. En een flink glas water drinken☺️

Het werkt ook echt goed voor m’n wenkbrauwen:

6 likes

Ik vind dit soort deo’s zacht voor mijn huid. Heb je wel eens zoiets gebruikt?

Ik heb van dit merk ook een potje met creme (die ook een geur heeft), maar daar krijg ik na een paar dagen wel rode vlekken van, dus die raad ik niet aan.

afbeelding

1 like

Bedankt voor de tip! Nog niet geprobeerd dus ga deze eens kopen.

Ik wil eens mijn hele gezicht gaan scheren. Ik lees goede ervaringen. En dan met de haartjes mee. Het schijnt je huid heel zacht te maken en het mooi te exfolieren.

Zijn er meer die dat doen? Wat voor olie gebruik je tijdens het scheren? En bevalt het?

2 likes

Ik heb dat heel lang met zo’n wenkbrauw scheermesje gedaan en een random olie, babyolie ofzo, en dat was toen een keer op en toen heb ik gewoon scheerschuim en een normaal scheermesje gebruikt en het wordt zo veel gladder daarmee. Doe dat nu al een hele lange tijd zo. Mijn make-up zit ook veel mooier wanneer ik het net gedaan heb.

1 like