Het Beautytopic #3

Ik heb deze laatst gekocht om te proberen

Ik vind het fijn werken, net een wat groter mesje dan de wenkbrauwmesjes die ik gebruikte.
Een gewoon scheermesje werkt ook prima maar met deze kan ik net wat preciezer scheren.

@Hetty @Spaarlamp

Ok bedankt! Ik lees al steeds van niet maar vraag het toch ook aan jullie: je krijgt er geen stoppels voor terug, toch? En ook geen donkerdere haartjes dan voorheen?

2 likes

Nee, het blijven gewoon zachte, lichte haartjes

2 likes

Het worden wel mini stoppeltjes omdat je de haartjes natuurlijk recht afscheert, maar het is echt amper zichtbaar en voelbaar en na een paar dagen is dat ook weer weg en zijn ze zacht. En het blijven gewoon donshaartjes, worden niet donkerder of dikker.

1 like

Ik keek gisteren naar een youtuber (sophdoeslife) en zij was ermee gestopt door de stoppels dus het is zeker niet voor iedereen.
Maja je komt er alleen achter door het te proberen.

3 likes

Ik heb het gedaan nav artikel van beautylab lang geleden, het was vlak voor of vlak nadat ik baarmoederhalskanker had en mijn lichaam was ff verstoord. Ook heb ik pcos en door 1 van deze 2 dingen heb ik echt veel zwarte haartjes gekregen na het scheren. Ook ingegroeide stoppeltjes enz, een enorm verschil met hoe het eerst was (dons).
Niemand gelooft mij want je zou denken kan niks gebeuren maar wil echt enkel waarschuwen dat wellicht heb je ook iets met hormonen, dat het dan niet aan te raden is.

4 likes

Bij mij blijven de haartjes gewoon licht en komen ze ook weer zacht terug. Ik gebruik inderdaad ook zo’n soort wenkbrauwmesje. Ik doe dit gewoon op mijn droge huid, maar iets van olie werkt denk ik wel fijner.

1 like

Ik haal al een aantal jaar mijn ‘‘bakkenbaarden’’ weg met zo’n wenkbrauwmesje, gebeurt niks ernstigs qua teruggroeien!

4 likes

Bij mij komen ze idd ook veel stugger terug (en nee dat is niet alleen “illusie” maar echt zo)

2 likes

Oh toch wisselende ervaringen dus met wel of geen stoppeltjes terug. Ik denk er nog even over na!

1 like

Ik heb het eerst op een klein stukje langs mijn kaak geprobeerd, misschien kun je het zo even testen.

Oja dat is wel een goed idee :relaxed:

Ja en missh afhankelijk van hoe je normaliter op scheren reageert, bijv op benen ook. Bij mij wordt het helaas altijd stugger waar dan ook.

Aan de andere kant, benen en gezicht zijn niet echt met elkaar te vergelijken. Vlg mij heeft gezichtshaar ook idd een relatie met hormonen

Ik doe dit ook al jaren met een wenkbrauwscheermesje en het bevalt mij heel goed. De huid op je gezicht is inderdaad echt niet te vergelijken met benen (bij mij althans). Mijn benen hebben super dikke, stugge haren en in mijn gezicht komen de haartjes gewoon heel dun en zacht terug. Ik gebruik geen olie, maar smeer mijn huid van tevoren wel gewoon in met dagcrème etc. (en doe dat na het scheren weer). Ik zou inderdaad eerst een klein plekje op een bijna onzichtbare plek proberen voordat je all in gaat haha!

3 likes

Hier ben ik ook benieuwd naar. Zie op Reddit (skin topics) ook hele enthousiaste reacties over

1 like

Is het echt niet mogelijk om je wenkbrauwen te laten microbladen als je borstvoeding geeft?

Ik heb ze een jaar geleden laten doen, gaf toen trouwens ook nog borstvoeding bedenk ik me nu. Maar heb dus een paar maanden geleden een kindje gekregen en wilde vorige maand m’n wenkbrauwen laten bijwerken. Het is helemaal vervaagd en ze heeft ook lijntjes gezet waar er geen haartjes groeien. Maar zij wilt dit dus niet doen omdat ik “volop” borstvoeding geef en er geen onderzoek is over wat voor effect het kan hebben op de borstvoeding/baby?

Mij lijkt het allemaal niet zo’n probleem?

1 like

Je hormoonhuishouding is anders wanneer je borstvoeding geeft (en ook als je zwanger bent natuurlijk) waardoor je anders kunt reageren op de pigmenten, kan bijv rood uitslaan terwijl het zwarte verf is ofzo. En je bent vatbaarder voor infecties door die veranderende hormonen, die je evt op je baby over kunt brengen. Er zijn ook een hoop salons die na 6 maanden borstvoeding wel weer pmu doen dus je zou ook naar een andere salon kunnen kijken.

1 like

Ah top! Dan ga ik over een maandje weer op zoek! Bedankt voor je reactie! :smiley:

Ik heb het uitgeprobeerd en kreeg er meteen migraine van. Kan er verder dus niets over zeggen maar als je -zoals ik- gevoelig bent voor licht, is het geen goed idee.

2 likes

Ik doe het met zo’n turks scheermes (van mn vriend, stiekem)

Is wel even oefenen want je snijd je ook heel snel
afbeelding

Met jojoba olie, die uit die grote flessen van kruidvat.

Met dat mes kun je ook heel goed eelt verwijderen op je voeten :joy::ok_hand:t3: