Het Beautytopic #3

afbeelding afbeelding

Ik gebruik op dit moment deze 2. Vooral de gezichtscrème is heel dik en plakkerig en laat ook een witte waas achter. Hij zal wel goed beschermen maar komt niet eens in de beurt van Koreaanse spf’s qua draagcomfort maarja daarvan kwam laatst uit dat mijn favoriete niet voldoet aan de factoreisen :sob: Het valt me verder tegen hoe hydraterend deze zijn, doe nu een drupje gezichtsolie erbij om te voorkomen dat mijn huid te veel uitdroogt. De zonnebrand voor het lichaam is iets minder plakkerig en dik, maar heb weleens fijnere gehad.

Ik ga binnenkort trouwen en zoek een primer en poeder welke geen witte waas achterlaten bij de flits met maken van foto’s iemand nog goede tips?

Smashbox photofinish primer of Bobbi Brown Vitamin enriched face base en poeders zonder silica, ik gebruik de Laura Mercier translucent setting powder en geeft nooit een witte waas, zelfs niet met flits. En op de dag zelf vooral geennnnnnn dagcreme/zonnebrand met spf op doen want dat zorgt voor flashback op foto’s.

Ik gebruik Bobbi Brown als primer en Fenty pro filt’r als poeder, ik zag laatst een foto van mezelf met flits en ik was net een spook :ghost: Dacht dat het aan de primer lag, maar als jij het zegt zal het het poeder wel zijn geweest. In mijn foundation zit ook geen spf.

Ja komt door de poeder! Tweede ingrediënt is silica, als je een foto maakt zonder poeder zul je waarschijnlijk geen spook meer zijn.

2 likes

Oh fijn dankjewel!

Deze is ook fijn. Kun je zonder spiegel uitsmeren over je gezicht en oogleden en prikt niet én maakt je huid echt zacht. Totaal niet vet of plakkerig of witte waas. Droogt ook niet uit.

1 like

Heb je deze al geprobeerd? Ik ben er ook heel benieuwd naar als touch up.

Haha ah dit brak echt mijn hart

3 likes

Haha ja voelde me echt afgewezen.

Ik ben ook op zonnebrand zoektocht gegaan. Gebruikte biodermal voor m’n gezicht, maar vond dat die soms zooo kon prikken in m’n ogen, helse pijn soms haha.

La roche-posay anthelios werd me door veel mensen aangeraden, maar het zit met niet helemaal lekker dat in veel crèmes daar als een van de eerste ingrediënten alcohol denat in zit. Dus ben uiteindelijk voor deze gegaan:

Die werd door Jetske ultee ook aangeraden qua filters en ingrediënten.

En dan heb ik voor m’n lippen (ik krijg snel pigment boven m’n bovenlip, heb ik opeens ontwikkeld het afgelopen jaar :unamused:) of andere kleine plekjes die wat extra nodig hebben, deze:

Denk je dat ik too faced shadow insurance ook gewoon kan gebruik? Smeer het altijd op mijn wenkbrauwen voor ik ze invul met poeder :rofl: wil niet dat het er straks raar uitziet op foto…

Weet iemand hier of de gezichtszonnebrand van Jetske Ultee het geld waard is? Ik ben nog altijd opzoek naar iets dat niet vet is en plakt enzo.

Zelf vind ik 'm wat fijner dan de gewone zonnebrand voor op het gezicht (hoewel ik de verbeterde versie van haar gewone zonnebrand wel weer eens zou kunnen proberen). Ik heb een behoorlijk gevoelige gezichtshuid, ook gevoelig voor acne, en reageer heel goed op die gezichtszonnebrand. Daarnaast zitten er natuurlijk antioxidanten en ja, daar betaal ik dan toch maar voor om m’n huid zo lang mogelijk mooi te houden. Of het echt dat extra geld waard is weet ik natuurlijk niet. Maar ben er supertevreden over!

edit: ik lijk wel een undercover medewerker van Jetske door al mijn positieve posts. Maar dat ben ik niet haha. Sta ook open voor vergelijkbare, goedkopere alternatieven!

1 like

Heb je een andere anti-conceptiepil? Ik was van geen pil naar een ander merk dan jaren daarvoor gegaan en kreeg dat ook. Na stoppen ermee was het weer weg.

1 like

oh misschien wel ja! na al dat gedoe met dat pil-tekort heb ik volgens mij een andere gekregen… ga dat eens uitzoeken!

2 likes

Ik heb normaal zonnebrand van biodermal (anti age zonnecreme), maar nu deze van hema meegenomen. Ik draag geen foundation, wel concealer en poeder enzo. Vind m tot nu toe erg fijn. Geen sterke lucht, trekt snel in en gaat (nog) niet glimmen. Voelt ook niet droog aan, maar heb een redelijk rijke dagcrème. Hieronder de ingrediënten, daar ben ik niet goed in thuis. De crème kostte geloof ik 7 euro ofzo, heb ook een variant in f30 (mattifying) maar die heb ik nog niet geprobeerd.

2 likes

Ik heb deze nu. Hij is behoorlijk vloeibaar en smeert makkelijk in. Ik krijg er geen witte waas van zoals de naam laat vermoeden. Mijn huid voelt soort van zijdeachtig aan en een heel klein beetje plakkerig/stroef toch, maar echt minimaal vergeleken met andere (westerse) zonnecremes die ik al geprobeerd heb. Ik heb het gevoel dat mijn huid er ook glowy uitziet hierdoor (maar geen glimhoofd)! Heeft een typische zonnebrandgeur. Geen gekke reactie met mijn make-up (maar ik draag geen foundation meer, wel concealer en poederproducten). Tot nu toe tevreden over!

5 likes

Breed spectrum is bescherming tegen zowel uva als uvb, niet perse een fysieke spf.

Ik weet zo niet waar ik het vandaan heb, maar ik doe altijd spf als laatste. Omdat als je over je spf weer crème gaat aanbrengen je deze er ook weer gedeeltelijk af kan vegen of het mengt met de dagcreme ermee waardoor deze minder werkzaam is.

——————

Wilde ook een reciew geven van de MBR spf. Belachelijk duur, maar denk wel een van de fijnste spfs die ik heb gehad voor het gezicht. Heb zowel spf 30 en 50 hiervan en merk niet veel verschil in structuur.

Dit is de eerste chemische SPF die ik heb gebruikt, heb er echt veel gehad, waar ik geen reactie van krijg. Meestal reageer ik op een filter of de hoge hoeveelheid alcohol. Verder smeert hij heel prettig uit, geeft me een gezonde glow zonder de huid te vet te maken en ruikt hij heel lekker. Wel prikt hij in mijn ogen als ik te lomp ben met smeren. Het is o echt een crème, geen fluïde of lotion.

2 likes

Alle spf horen na de moisturizer, ze vormen namelijk een laagje dat de UV stralen absorbeert, zowel de chemische als de fysische filters. Lab Muffin heeft hier veel goede video’s en artikelen over! More SPF Mythbusting (with video) | Lab Muffin Beauty Science

Broad spectrum gaat over het hele spectrum aan UV stralen, dus dat het zowel UVA als UVB tegenhoudt. Het zegt alleen niet zoveel want sommige filters (zoals titanium dioxide) houden veel UVB en een heel klein beetje UVA tegen en worden toch broad spectrum genoemd terwijl die UVA bescherming eigenlijk nihil is. Bij Europese spf’s zie je soms zo’n cirkel om UVA staan op de verpakking, dat zegt iets meer dan broad spectrum, namelijk dat de UVA bescherming minstens 30% is van de spf die op de verpakking staat.

Dat een mix van fysisch/chemisch beter zou zijn is vooral iets uit de VS waar ze veel minder goede chemische filters hebben goedgekeurd dan in Europa (uit m’n hoofd is er qua UVA bescherming in de VS alleen avobenzone en zink oxide beschikbaar).

2 likes