Het Beautytopic #3

Byron Bay als merk ken ik niet, wel een leuk stadje, heb ik goede herinneringen aan.

Maar goed, daar heb je niets aan, ik weet wel dat Suncover van Jetske Ultee vegan en dierproef vrij is, en vrij van de filters die slecht zijn voor het koraal (met name Oxybenzone, Octocrylene en Octinoxate). Ze heeft er ook een blog over geschreven: r-jetskeultee.nl/zijn-zonnebrandcremes-schadelijk-voor-het-koraal/

Wellicht is het een goed alternatief voor je als je jouw favo niet kunt vinden.

Kin is vaak hormonaal en skincare is daartegen niet altijd een wondermiddel, maar je zou eens een product met BHA (salicylzuur) kunnen proberen? Als je ook een gevoelige huid hebt kun je een reiniger of masker met dit ingrediënt gebruiken en anders een serum (wel langzaam opbouwen en altijd een SPF gebruiken).

Ik had dit laatst ook. Heb er 2% bha exfoliant van paulas choice opgedaan en het was binnen 3 dagen weer weg!

1 like

Ik heb meer dan een jaar wimper extensions gehad en gebruikte altijd micelair water! Dat wordt ook aangeraden vanuit de salon!

1 like

Oké superlate reactie maar uiteindelijk niks besteld, want te lang getwijfeld over of ik ook het setting powder en de highlighter zou bestellen en toen was Pinkgasm weer uitverkocht :sob: Lesson learned, iets minder lang twijfelen!

kiehl’s ultra facial cleanser, je kan bij hen altijd in hun eigen winkel een proefje vragen.

1 like

Ik gebruik graag het Low pH Deep Cleansing Foam van Pyunkang Yul, maar ik let niet echt op ingrediënten (op parfum na) dus geen idee of die mild genoeg is.

Aah shit!! :frowning::frowning: mocht ik ooit toevallig zien dat het ergens in stock is laat ik je het weten!

1 like

Ik gebruik de pyunkang yul acne cleanser. Klinkt agressief vanwege dat ‘acne’ haha maar er zitten geen sulfaten in en vind ‘m zelf erg mild (heb een gevoelige huid/rosacea).

Ah nee dan is het geen goede optie inderdaad, sorry!

Ik krijg vanmiddag mijn bestelling van Holland&Barret binnen!

Wtf zie ook nu pas dat ik een product per ongeluk dubbel heb. Hopelijk is het fijn! Die oogcreme heb ik nav een tip van hier geloof ik

7 likes

Suncover heb ik geprobeerd maar vind ik best wel plakken heb de hele dag een vies gevoel als ik die op heb.

1 like

Dr. Van der Hoog hypoallergene facewash vind ik heel fijn. Ik doe die incasseren op een make-up gezicht met beetje water en dan weghalen met een nat washandje. Dan is alle make-up weg en m’n huid is niet rood of droog. heb nog geen andere facewash gevonden waarmee ik dat ook kan doen, zelfs bij de ogen.

1 like

Ik vind die liquid face soap van clinique heel fijn maar heb wel her en der gelezen dat daar veel alcohol in zit

Ah sorry!

1 like

Neutral facewash is heel fijn (zonder SLS en parfum), heel mild maar wel schuimend en maakt beter schoon dan van die hele milde cream cleansers (Toleriane van LRP bijv.)

2 likes

Ik gebruik momenteel zo’n vaste cleanser van Ethique, ik weet niet meer hoe die heet maar hij is heel zacht en zuinig! Hiervoor kocht ik altijd de schuimreiniger van Zarqa, die is ook heel mild.

2 likes

Omg ja is dit die van de H&B kalender van vorig jaar uit een bruin doosje? Die gebruik ik nu ook en hij is zo fijn. Ga 'm zeker blijven gebruiken, fijn mild en maakt goed schoon

1 like

Wat vinden jullie de fijnste zonnebrand voor het lichaam? Ik gebruikte tot vorig jaar het liefst deze van L’Oréal:

Maar volgens mij wordt die niet meer verkocht. Ik vind de spf van Lidl (Cien Classic 30) top, maar ik verblijf een poosje uit de buurt van de Lidl en sleep liever niet van tevoren vier flessen mee, ofzo. Ik zoek een spf 30 crème die de huid niet uitdroogt, met stabiele/veilige filters, die gewoon bij de drogist te koop is voor een schappelijke prijs. Geen spray, glitter, heftige parfum of bizarre claims over maar 1 keer hoeven aan te brengen per dag of 100 keer zo bruin worden in 1 minuut ofzo!

(Voor het gezicht neem ik mijn geliefde Isdin Fusion Water mee!)

Deze is trouwens ook heel lekker: Brightening Cleanser | Strawberry Face Wash | Indie Lee

Hele mooie ingredientenlijst en ruikt echt super lekker. Je kunt m ook wat langer laten zitten, dan is het ook een maskertje. Vind ik ook wel een aanrader