Het Beautytopic #3

Oh maar ik heb echt niks tegen budget make-up hoor. Maar ik had echt nog een bronzer die ik ooit eens bij fancy had gekregen, oogschaduw van essence met het oude logo,… echt gewoon oude dingen die ik eens moest vervangen. Ik had ook de ene oogontsteking na de andere.
Daarom wou ik een paar basis producten van goede kwaliteit maar oogschaduw en dergelijke koop ik ook nog gewoon van niet zo dure merken. Door te verhuizen merkte ik dat het wel eens aan vervanging toe was allemaal.

1 like

Wat is die “verrassing” wat Douglas altijd bij je bestelling geeft?

Ik heb al heel lang spullen in mijn winkelmandje en dan stalkt Douglas mij met “er wacht een verrassing op u”.

@Peachpuff en @pastelzwart bedankt voor jullie aanraders wat betreft de lipsticks! Ik heb ze besteld en ik ga ze binnenkort uittesten :+1:

2 likes

Ik weet niet welke primer van Catrice je gebruikt, maar is die op water- of siliconenbasis? De foundation is namelijk op waterbasis en als je dat combineert met een primer op siliconenbasis, zal het nooit mooi blijven zitten.

Als je dit allang weet negeer het dan vooral, maar ik dacht misschien heb je er wat aan :slightly_smiling_face:

3 likes

Gewoon een random proefje

1 like

Nee dat wist ik niet, goeie! Ik ga morgen ochtend eens het etiket bekijken.

Dus ik kan beter een op waterbasis zoeken? En hoe zie ik dat aan de ingrediëntenlijst?

Ow saai :stuck_out_tongue:

1 like

Beter eentje op waterbasis inderdaad, dat combineert beter met elkaar. Bij een primer op waterbasis is water meestal het eerste ingrediënt (of toch een van de eerste ingrediënten), bij een primer op siliconenbasis is het eerste ingrediënt een vorm van siliconen, bijvoorbeeld dimethicone. De hoofdnaam van een groep siliconen eindigt altijd op -icone, daar zijn ze het makkelijkst aan te herkennen, maar sommige siliconen zelf hebben een naam die daar niet op eindigt, dus dat is niet helemaal waterdicht.
Uiteindelijk is het zo dat als water niet als een van de eerste ingrediënten vernoemt staat, je ervan uit kunt gaan dat het een primer op siliconenbasis is.

2 likes

Dankjewel! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik vind qua houdbaarheid van make up dat het type foundation het meeste cruciaal is. Heb je Estee lauder double wear al geprobeerd? Voor mij blijft deze echt veruit het beste en langste zitten en heb al veel types foundation geprobeerd .

2 likes

Ik kreeg ooit eens reclame voor de postcode loterij :+1:

2 likes

Nee nog niet, heb nog een volle tube CT! Ik vind die verder echt prachtig…

Alien van Thierry Mugler
@Batalash heb ooit eens gemaild om mijn samples. Zou mascara en lippenstift krijgen, maar zat niet bij de bestelling. Hebben ze het achteraf nog opgestuurd.

4 likes

Verrassing van de duivel :joy:

7 likes

Misschien een vreemde vraag maar als ik concealer onder mijn ogen aanbreng lijkt mijn huid zo… korrelig? Kan het niet goed op foto vastleggen maar heb even gegoogled en het is dus zo. De donkere kringen zijn wel weg met concealer maar het is niet echt glad.

Ik smeer al een oogcrème, zou een primer hiertegen helpen? En zo ja, welke?

1 like

Misschien van de oogmaskers proberen?

Zoiets

1 like

Welke oogcreme en concealer gebruik je? Het kan zijn dat de huid onder je ogen wat droger is en als je dan een full cover matte concealer gebruikt kan het gewoon heel droog worden en een beetje korrelen/in de lijntjes gaan zitten. Ik gebruik de laatste tijd een oogschaduwprimer (urban decay of Nars) onder mijn concealer en dat werkt echt super goed.


Sinds ik deze gebruik als nachtcrème is m’n huid echt super zacht geworden. De rode vlekjes op m’n wangen zijn ook verdwenen waardoor m’n gezicht veel egaler oogt. Blij mee! M’n vriend gebruikt hem trouwens nu ook en bij hem zie ik ook veel verschil. De lijntjes bij z’n ogen lijken wat verminderd/zachter te zijn en en z’n gezicht oogt ook egaler.


Ook deze is erg fijn! @Madam-Mikmak je had helemaal gelijk hierover. Trekt snel in, geeft een gevoed gevoel en ruikt neutraal. Waar bestel jij normaal gesproken deze? Ik heb nu bij lookfantastic besteld, maar daar is het wel duurder dan bij andere websites zoals 24pharma of pazzox.

5 likes

Ik bestel het ook bij pazzox. En soms is het bij Amazon in de aanbieding.
Maar ik doe een jaar met twee van deze flessen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ga die gezichtscrème ook maar eens uitproberen!!

1 like

Ik heb geen Charlotte tilbury Mystery box nodig toch? Het is wel echt een goede actie met wat je nu ook nog gratis krijgt maar alsnog zoveel geld