Ik ben mijn favoriete zonnebrand (Isdin Fusion Water, ik zal jullie een duizendste lofzang besparen) kwijtgeraakt. Omdat ik skeer ben, ben ik gevallen voor een 1 + 1 actie bij de drogist, waardoor ik voor €10,- twee verpakkingen heb kunnen kopen van deze:
Garnier Ambre Solaire Anti-Dark Spots & Anti Pollution Super UV SPF 50+
Ik heb persoonlijk een erg gevoelige en gemengde huid die in de zomer wat vetter wordt, en gebruik SPF als dagcrème en basis voor make-up, bijna altijd over een serum heen. Ik gebruik sinds kort Adapaleen (een retinoïde), waardoor ik een hoge beschermingsfactor nodig heb. Ik gebruik het liefst Europese SPF omdat ik het belangrijk vind dat de filters goed getest zijn, dus ik kan geen goede vergelijking maken met Aziatische crèmes.
Ik heb deze SPF vandaag voor het eerst gebruikt, en ik ben onder de indruk! Hij bevat alcohol (geen parfum of andere eventueel irriterende stoffen, gelukkig), maar ruikt daar niet naar en voelt ook totaal niet uitdrogend. Integendeel: hij heeft een dunne, waterige textuur, vergelijkbaar met mijn favoriet, en laat mijn huid heel zacht en gehydrateerd achter. Ik heb hem ook rondom mijn ogen aangebracht en heb er vervolgens mee gewandeld in zon en wind, en ik heb er helemaal niks van gemerkt. Ik had de afgelopen dagen La Roche-Posay Anthelios Anti Age SPF 50 van mijn moeder gebruikt, en die prikte rondom mijn ogen juist heel erg (en was voor mij veel te vettig, maar hij is dan ook voor de drogere huid bedoeld).
Dikke aanrader, wat mij betreft!
Zaterdag kocht ik toevallig nog een zonnebrand voor het gezicht:
Shiseido Clear Stick UV Protector SPF 50+
Deze is duur! Ik heb hem gekocht voor €23,- in de aanbieding, maar hij heeft een PAO (period after opening) van 18 maanden, dus ik verwacht er lekker lang mee te doen.
Het is een doorzichtige stick die voor zowel het gezicht als lichaam is bedoeld. Ik heb hem specifiek gekocht om zonnebrand gedurende de dag weer over mijn gezicht aan te kunnen brengen, ook over make-up, en daar blijkt hij echt perfect voor: de stick voelt niet te plakkerig aan, laat geen vette laag achter en verschuift mijn make-up totaal niet. Ik vind sprays niet fijn, omdat ik het vervelend vind om niet accuraat aan te kunnen brengen, dus voor mij is dit een heel goede uitkomst. Ik denk dat hij ook heel fijn is om gevoelige plekken vaker op de dag bij te kunnen werken.