Het Beautytopic #3

Bybi Bakuchiol (alternatief voor retinol) en La Roche-Posay Redermic. De Bakuchiol vind ik fijn voor kleine puistjes, Redermic tegen rimpels. Ik gebruik beiden ongeveer twee keer per week, afgewisseld met niet-actieve, herstellende skincare.

1 like

Ik gebruik een concealer van Revolution en de gezichtspoeder van Huda Beauty. Vind ik persoonlijk heel fijn en mijn make-up blijft de hele dag ook goed zitten. Ze hebben daarvan evt ook een soort mini verpakking zodat je t eerst even kan proberen. Ik breng het aan met een sponsje, laat het even zitten en veeg daarna de rest weg met een kwast.

Ik ben trouwens mijn make-up aan het opruimen en heb nog een dichte gesealde tube NYX Bare with me tinted skin veil in de kleur Pale Light liggen. Mocht iemand nog interesse hebben? Ik gebruik het zelf niet meer en had nog een een backup tube liggen. Ik wil m dan wel gratis naar je opsturen.

Ik heb misschien een rare vraag, maar heeft iemand tips om te ‘beginnen’ met make up? Ik gebruik al jaren alleen mascara, maar nu ik ouders wordt (30+) vind ik het niet altijd meer genoeg. Ik weet alleen niet goed wat ik nog verder zou willen en kunnen gebruiken? Ik heb wel eens geprobeerd een lijntje boven m’n ogen te zetten, maar dat lukt me nooit mooi.

Hebben jullie tips voor ‘beginners’ looks?

Concealer? Lijntje kan idd. Beetje blush op. Of juist een mooie lippenstift. Zou niet alles doen maar of de ene of de ander.

1 like

Ik weet niet zo goed wat je zelf mooi vindt, maar je kan beginnen met een mooie (glanzende) bruine oogschaduw over het gehele ooglid? Hieronder een voorbeeld. Als je dan een beetje mascara en lipgloss of lippenstift erbij doet waar jij je fijn bij voelt ben je denk ik al een heel eind :slight_smile:

Verder qua eyeliner: make-up kan je er makkelijk afwassen en als je een paar keer oefent dan haal je het er daarna gewoon weer lekker af (mocht je dit natuurlijk willen)

4 likes

Ik zou een beetje op YouTube dingen intikken als: ’minimal make-up look’ of iets als ‘french inspired makeup look’ kom je denk ik ook wel wat tegen en wat niet gelijk zo’n Amerikaanse full face look is. En misschien eerst eens voor een feestje uitproberen?

1 like

Een beetje bronzer om je gezicht wat op te warmen, bronzer een beetje in je arcadeboog als hele lichte oogschaduw, oogpotlood/eyeliner op je bovenste waterlijn zodat je een beetje een eyeliner effect krijgt maar het niet heftig is, wenkbrauwgel, blush, een getinte lippenbalsem.

Je zou idd eens een winkel binnen kunnen lopen en om advies vragen, mocht je in Brabant wonen dan wil ik je ook altijd helpen op mn werk. :blush:

1 like

Volgens mij zag ik deze laatst op Luxplus staan

1 like

Je wenkbrauwen doen kan al heel veel verschil maken. In de winkel kun je zoeken naar een potlood dat bij je wenkbrauwhaarkleur past en zelf licht bijtekenen. Ik gebruik deze al jaren en kost weinig:

4 likes

Dank voor alle tips! :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Inhakend op die oogschaduw: raden jullie crĂšme oogschaduw aan, bijvoorbeeld die van Bobbi Brown? Of een andere?

Ik ben op zoek naar iets wat ik dagelijks kan dragen, wat weinig werk is, subtiel oogt en niet van mijn ogen afglijdt. Daarnaast heb ik best wel hangende oogleden, dus voor een mooie ooglook moet ik veel moeite doen en dan is voor een dagelijkse look één kleur beter dacht ik. Ik word altijd verleid door die mooie paletten maar uiteindelijk gebruik ik ze dan maar sporadisch. Dus nu dacht ik: misschien 2, 3 van die cream shadows kopen?

Die sticks van Bobbi vind ik echt geweldig, zo weinig moeite en een mooi resultaat. Golden Brown draag ik heel vaak gewoon los, eyeliner erbij en klaar. Mijn all time favo is de bark stick en de all spice glitter oogschaduw erover, kost echt nul moeite en krijg dan altijd zo veel complimenten.

2 likes

Ja ik ben ook op zoek naar een goede Cream stick. Ook beetje overhangende oogleden en ook wat vettig, dus twijfel heel erg. Zag ze ook van Laura mercier of Bobbi Brown, maar twijfel nog heel erg of ze niet gaan creasen

Oh goed om te horen!

@growcookeatrepeat Ja die van Laura Mercier zien er ook prachtig uit. Ik ga het gewoon maar eens proberen; beide merken verkopen ook mini’s zie ik.

4 likes

Beide merken zeggen van niet, dat je ze ook als primer kunt gebruiken, maar bij mij creaste ze beide dus ik doe er gewoon m’n urban Decay primer onder.

1 like

Als budget optie vind ik persoonlijk de oogschaduw sticks van Kiko ook mooi en fijn! Kunnen wel beetje creasen maar hangt af van hoe vet je oogleden zijn.

En misschien geen stick maar ik blijf fan van deze:

8 likes

Zo’n throwback deze maar raak nu alsnog geneigd om m weer te kopen
 Hmm

1 like

Ja ik gebruik deze serieus nog ZO vaak. Als basis onder oogschaduw of gewoon zo op zich. Zo makkelijk en snel en doet toch net even wat meer met je ogen dan helemaal niks erop!

2 likes

Wooooow ja!! Deze heb ik volgens mij nog ergens liggen, brings back memories.

2 likes

Die waren echt top, vooral de matte bleef zitten als een huis. Had ze echt in alle kleuren, maar ondertussen helemaal uitgedroogd. Niet gek na zoveel jaar.

1 like