Ik denk meteen aan melasma/zwangerschapsmasker. Als dit het is blijf jezelf dan vooral goed insmeren en probeer de zon zo goed mogelijk te vermijden door bv een hoed met een brede rand te dragen.
Ja het is ook heel kut. Je hoeft niet perse zwanger te zijn, het kan ook door hormoonschommelingen komen en mannen kunnen het ook krijgen. Vaak komt het op in de zomer (door de zon) en wordt het in de winter weer minder (als de straling minder is) en komt het in de zomer weer terug. Bij sommige mensen trekt het ook weer weg, maar dat is heel verschillend. Door jezelf zo goed mogelijk te beschermen zorg je er vooral voor dat het niet erger wordt. Hoe meer zon, hoe meer de huid reageert en de plekken donkerder en groter worden, of er nieuwe plekken bijkomen.
Werken die nagellak haarsprays nou echt? Oh of gewone haarspray misschien? Ben al weer druk met bijlakken omdat ik allemaal deuken en dekbed erin had staan
Geen idee over wat voor spray je het hebt, maar een goede sneldrogende topcoat lost dit probleem gewoon op.
Ik zweer bij insta-dri van Sally Hansen, al 20 jaar mijn holy grail.
Gebruik je de pil? Want ik kreeg dit ook en het bleek door de hormonen in de pil te komen. Ben toen gestopt en overgegaan op andere anticonceptie en nu is het bijna weer helemaal weg.
Ik hou van een maskertje zo op z’n tijd, het liefst zo’n sheet en het liefst vermijd ik van die sticky peelings. Ik koop meestal gewoon van die goedkope bij de primark of action, maar ik betwijfel of die nou echt zo goed verzorgen.
Ik denk dat ik een beetje gemixte huidtype heb? Als ik uit de douche kom vallen de schilfers van m’n t-zone af en sowieso heb ik het idee dat het tussen mijn wenkbrauwen altijd droog is. Terwijl bij mijn slaap/neus/kin het al snel een klein beetje vetter kan worden.
Wie heeft voor mij echte aanraders waarvan je zeker weet dat ze ook echt iets voor je doen.
Deze vind ik echt heerlijk en merk ook echt verbetering!
Heeft iemand ervaring met de cosrx the retinol 0.1? Ben benieuwd of je met zo ‘weinig’ retinol ook last krijgt van purging en of het verstandig is om dit te gebruiken voordat ik op vakantie ga over 3 weken. Kan ik nu al beginnen of beter als ik terugkom ivm zon?
Is de MAC Studio Sculpt foundation uit het assortiment? Zie hem niet meer bij Douglas online. Die gebruik ik echt al jaaaaaren en nu moet ik dus weer wat anders gaan kiezen.
Wat lijkt er het meeste op van de MAC-foundations?
Ik ben verliefd geworden op de Slim Stick van Essence in de kleur 104 Baby Got Blush! De textuur is perfect fluweelachtig (niet glanzend, maar ook niet droog zoals lip tints of echt matte lipsticks), hij blijft heel goed zitten en de tint is precies wat ik mooi vind voor elke dag. Hij lijkt erg op Mehr van Mac, maar hij is iets koeler.
Boven Mehr, onder Baby Got Blush:
De andere kleuren zagen er ook mooi uit, vind het echt een aanrader!
Ik zag net een advertentie langs komen van een minerale gezichtspoeder met spf 30 (Hawaiian Tropic). Op vakantie komt er altijd een punt dat ik me ‘s avonds op wil maken als we uit eten gaan, maar ik daarna geen zonnebrand meer kan bijsmeren. Kent iemand dit product en werkt dit fijn? Of kan ik dan beter naar een spray?
https://www.kruidvat.nl/hawaiian-tropic-mineral-spf30-sun-protection-powder-brush/p/5602633
Jetske Ultee: ”Een poeder met SPF klinkt ideaal: je hoeft dan geen extra laagje zonnebrand aan te brengen, maar je poedert gewoon wat zonbescherming bij. Werkt dat net zo goed als een zonnebrandcrème? Helaas niet. Wat voor mooie claims er ook op de verpakking staan. Ik heb namelijk even de proef op de som genomen en zo’n SPF-poeder getest. Hiervoor heb ik uv-foto’s gemaakt met een Visia. Met dit apparaat kun je zien hoe goed een poeder of crème met uv-filters je huid bedekt (en dus beschermt tegen de zon).
In de eerste afbeelding hieronder is er geen enkele vorm van zonbescherming gebruikt. Op de tweede foto is een poeder met SPF 30 aangebracht op de huid. Er is écht heel veel poeder gebruikt: Sophie uit mijn team heeft ongeveer 3 minuten gepoederd voordat deze foto genomen werd. Zoveel zou je normaal niet opdoen. Maar zelfs deze dikke laag biedt bij lange na niet genoeg bescherming tegen uv-straling. Kijk maar eens naar de laatste foto. Daar heeft ze een normale hoeveelheid van mijn Suncare SPF 30 aangebracht. Een enorm verschil met de tweede foto … Smeer dus toch maar liever een extra laagje zonnebrand over je make-up. Dan ben je écht veel beter beschermd dan met een poeder met SPF.”
Voor de avond zou ik dit best durven gebruiken, dan is de zon niet meer heel fel en je kunt gemakkelijker een plekje in de schaduw vinden, voor overdag zou ik het niet doen.
Een spray vervliegt snel als het waait ofzo, maar de stick van Shiseido kan over je make-up heen!
Smeer je dan je make-up niet helemaal uit?
Ik heb deze stick: Isntree - Hyaluronic Acid Airy Sun Stick 22g - Little Wonderland
Kan gewoon over make-up heen. Blijft goed zitten.
Of die van LRP anthélios, doe ik in mijn tas om gedurende de dag bij te werken. Make up blijft zitten, ik draag wel geen full face met foundation op extreem hete dagen.
Gebruikt er iemand collageenpoeder en merk je veel verschil? Ik zag dat ze bij de h&b in de aanbieding zijn nu. Maar ik weet niet of er veel verschil zit qua merken?
Van marr cosmetics las ik goede reviews. Heeft daar de wenkbrauw/wimperolie van? Ondanks mijn pmu zie je nog steeds veel kale plekjes van mijn wenkbrauwen omdat ik bijna geen wenkbrauwen van mezelf heb.