Het Beautytopic #4

Ik zag net een advertentie langs komen van een minerale gezichtspoeder met spf 30 (Hawaiian Tropic). Op vakantie komt er altijd een punt dat ik me ‘s avonds op wil maken als we uit eten gaan, maar ik daarna geen zonnebrand meer kan bijsmeren. Kent iemand dit product en werkt dit fijn? Of kan ik dan beter naar een spray?

https://www.kruidvat.nl/hawaiian-tropic-mineral-spf30-sun-protection-powder-brush/p/5602633

2 likes

Jetske Ultee: ”Een poeder met SPF klinkt ideaal: je hoeft dan geen extra laagje zonnebrand aan te brengen, maar je poedert gewoon wat zonbescherming bij. Werkt dat net zo goed als een zonnebrandcrème? Helaas niet. Wat voor mooie claims er ook op de verpakking staan. Ik heb namelijk even de proef op de som genomen en zo’n SPF-poeder getest. Hiervoor heb ik uv-foto’s gemaakt met een Visia. Met dit apparaat kun je zien hoe goed een poeder of crème met uv-filters je huid bedekt (en dus beschermt tegen de zon).

In de eerste afbeelding hieronder is er geen enkele vorm van zonbescherming gebruikt. Op de tweede foto is een poeder met SPF 30 aangebracht op de huid. Er is écht heel veel poeder gebruikt: Sophie uit mijn team heeft ongeveer 3 minuten gepoederd voordat deze foto genomen werd. Zoveel zou je normaal niet opdoen. Maar zelfs deze dikke laag biedt bij lange na niet genoeg bescherming tegen uv-straling. Kijk maar eens naar de laatste foto. Daar heeft ze een normale hoeveelheid van mijn Suncare SPF 30 aangebracht. Een enorm verschil met de tweede foto … Smeer dus toch maar liever een extra laagje zonnebrand over je make-up. Dan ben je écht veel beter beschermd dan met een poeder met SPF.”

UV spots | powder en zonnebrandcrème

19 likes

Voor de avond zou ik dit best durven gebruiken, dan is de zon niet meer heel fel en je kunt gemakkelijker een plekje in de schaduw vinden, voor overdag zou ik het niet doen.

2 likes

Een spray vervliegt snel als het waait ofzo, maar de stick van Shiseido kan over je make-up heen!

5 likes

Smeer je dan je make-up niet helemaal uit?

1 like

Ik heb deze stick: Isntree - Hyaluronic Acid Airy Sun Stick 22g - Little Wonderland

Kan gewoon over make-up heen. Blijft goed zitten.

1 like

Of die van LRP anthélios, doe ik in mijn tas om gedurende de dag bij te werken. Make up blijft zitten, ik draag wel geen full face met foundation op extreem hete dagen.

1 like

Deze kan ook over de makeup

4 likes

Thanks voor alle tips! @Spaarlamp @FredPaillet @Daelyss :smile:

1 like

Gebruikt er iemand collageenpoeder en merk je veel verschil? Ik zag dat ze bij de h&b in de aanbieding zijn nu. Maar ik weet niet of er veel verschil zit qua merken?

Van marr cosmetics las ik goede reviews. Heeft daar de wenkbrauw/wimperolie van? Ondanks mijn pmu zie je nog steeds veel kale plekjes van mijn wenkbrauwen omdat ik bijna geen wenkbrauwen van mezelf heb.

Beste 7.50€ van dit weekend

2 likes

Over collageenpoeder is in ieder geval al vaker gepost of het werkt of niet. Moet je even de zoekfunctie checken

3 likes

Stukje over collageen in het artikel lezen:

6 likes

Ik zag dat Sephora een silicone herbruikbaar gezichtsmasker verkoopt. Maar sephora zit natuurlijk niet in nederland. Nu zag ik er ook een van zoë ayla bij de douglas. Heeft iemand ervaring met deze?

Ik heb in 2021 de transparante wenkbrauwgel gekocht en gebruikt van marr cosmetics. Die vond ik niet zo goed. Het borsteltje gaf teveel gel af denk ik, waardoor ik aan het einde van de dag steeds opgedroogde stukjes gel in mijn wenkbrauw zag. Ook als ik probeerde minder product op te doen, door het borsteltje af te vegen aan een papiertje, gebeurde dit.

2 likes

De hourglass vivid oogschaduw is zooo mooi
Het is zonde dat de zon vandaag niet schijnt, dan had ik het beter kunnen laten zien ipv deze skere foto.

Olijfgroene glitter oogschaduw :heart_eyes: prachtig bij bruine ogen

22 likes

Die van pacifica is veel fijner en volgens mij ook nog goedkoper.

1 like

Dankjewel voor je reactie! Heb jij deze zelf? Ik las in de reviews bij die van sephora dat hij klein is. Heeft die jij noemt dat ook?
Edit: ik zie geen heel gezicht masker. Klopt dat?

1 like

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik opzoek naar een andere wenkbrauwgel. Debbie van beautyscene was er wel positief over. Maar het is lastig om reviews te vertrouwen. Ik zoek een gel voor zowel wenkbrauwen als wimpers (van nature weinig haargroei bij de wenkbrauwen en korte wimpers).

1 like

Ja het kan ook zijn dat ik een mindere batch had. Misschien is het inmiddels veranderd. Zou eigenlijk fijn zijn als je het even kan testen.

3 likes