Ik vind deze erg fijn voor m’n gezicht. Wel ook schreeuwend duur helaas…
Ik ook en kan wel denk ik ? Alleen krijg ik daar enorm verstopte poriën van dus echt goed is het volgens mij niet.
Maar ik doe het toch.
ik ook!! ik gebruik nu al jaren isle of paradise, die moet je door je creme heen doen wel, maar nooit gedoe met puistjes daardoor 🫶
Ik had mijn oom gevraagd of hij deze als kerstcadeau wil opsturen in plaats van voor een vierde keer hetzelfde boek, maar hij stuurt steeds de verkeerde (die van Bondi Sands die we hier ook hebben en matig is)
Top! Ga ik eens naar kijken.
Geen idee of er een voetentopic is (iel), maar ik heb last van kloven en ‘de vieze hielen’ die op het forum gehaat worden. Nu heb ik een kloof zo diep dat mijn nieuwe (?) Huid te zien is en het doet heel veel pijn om op te staan/lopen. Mijn moeder heeft dit ook en haar tip was ‘schuren met schuurpapier en insmeren met uierzalf’. Verzorging dus nooit echt proper van haar geleerd.
Kan ik dit zelf fixen (en hoe) of moet ik hiervoor naar de pedicure/dokter?
Oef dat ziet er pijnlijk uit! Ik heb geen praktische tips voor je, maar zou maandag zeker even overleggen met de dokterassistent(e) van je huisartsenpraktijk over de beste aanpak: naar huisarts of naar pedicure. Wellicht hoef je alleen maar een foto naar ze te sturen en kan de huisarts al een zalf voorschrijven.
Ik heb wel eens gehoord dat tepelzalf erg goed werkt voor kloven (op de hak, in een lip). Heb het zelf nooit geprobeerd maar misschien dat iemand dit kan bevestigen.
Au! Zo rot.
Ik zou de adviezen van je moeder inderdaad even links laten liggen en maandag overleggen met een pedicure.
Waar je dit weekend vast mee kan beginnen is reinigen met lauw water en milde zeep, goed drogen en klovenzalf smeren. Je kan het beste iets kiezen met ureum erin, bijvoorbeeld eucerin urea repair plus. Je kan de kloof na het insmeren afdekken met een steriel gaasje.
Eerst pedicure dan huisarts
Ik heb dit heel vaak en gebruik een voetschaaf (soort schuurpapier, maar dan van de Kruidvat) en dan hydrateren. Echt heel dik smeren. Heb zelfs weleens mijn voeten in een boterhamzakje gedaan met gewoon crème erop. Huisarts is echt onnodig, mijn inziens.
Tepelzalf (van lanoline gemaakt) is inderdaad echt fantastisch, ik heb nog nooit kloven gehad maar het zou me niet verbazen als het fijn is om erop te smeren.
Thanks all. Ik ga in ieder geval even opzoek naar een goede crème en even overleggen met de ha.
Nee niet overleggen met de huisarts het is niet ontstoken of wat dan ook vet het in en ga naar een pedicure
Ik wil de forum huisartsen niet taggen maar als je dit teovallig leest: ik mag toch zeker hopen dat je geen kloven op je spreekuur ziet?! Of ligt het echt aan mij (en aan @Opheliac haha)
De voetenboter van de kruidvat is heel dik en voedend. Mijn pedicure zegt dat je ook echt voerenbotr moet gebruiken en geen body butter. Ik merk ook echt verschil als ik het een tijd niet gebruik.
Verder inderdaad zoeken naar een goede pedicure. Ik ben er 2 x bij eentje geweest waar ik enkel in een voetenbad zat en nagellak kreeg maar nu al jaren eentje bij een schoonheidssalon en zij zijn echt heel goed.
Bedankt voor de tip, weet je ook welke precies of maakt dat niet uit?
@Huismus Oh dat scheelt als alles geschikt zou zijn.
Nee wat al gezegd wordt, dit is vervelend maar hoef je echt niet mee naar de huisarts als het niet ontstoken is o.i.d. Is typisch iets voor een pedicure. Dus ik zou er daar één van zoeken (een goede die bijv. bij ProVoet aangesloten is) en ondertussen een crème met ureum smeren (gehwol vind ik een fijn merk). Ook voorlopig even sokken/dichte schoenen aan, het kan namelijk erger worden als je veel op slippers/sandalen loopt, dat verschil merk ik altijd goed.
Pupa made to last definition en volgens mij rouleert ze de hypnose mascara’s!
Thanks, ga er naar kijken!