Het zou kunnen dat je je huid te veel exfolieert waardoor je huidbarrière beschadigd raakt en je huid uitdroogt,
Je gebruikt namelijk een reiniger die exfolieert (met salicylzuur) en dan gebruik je ook nog elke dag de BHA (ook salicylzuur). De retinol heeft ook een exfolierend effect. Dus het zou kunnen dat het gewoon wat te veel van het goede is, alles bij elkaar.
Je zou een reiniger kunnen kiezen zonder actieve/exfolierende ingrediënten of je zou de BHA minder vaak kunnen gebruiken, of bijvoorbeeld alleen op delen van je huid die het nodig hebben.
En hierboven staan een hoop reacties over hoe hyaluronzuur voor sommige mensen uitdrogend werkt, dus ook dat zou kunnen meespelen, Maar ik zou persoonlijk beginnen met even een stapje terug doen met het exfolieren. Daarna kijken of de hyaluron je huid nog steeds trekkerig maakt als je het op een vochtige huid aanbrengt met daarna meteen je dagcreme. En als dat het geval blijft zou ik hem lekker skippen.
En ik weet niet of je je producten aanbrengt in de volgorde waarmee ze op de foto staan, maar ik zou de hyaluron voor je retinol aanbrengen. Het is verder een product dat je prima kan combineren met eigenlijk alles, omdat er geen actieve ingrediënten in zitten en het enige dat het doet is hydrateren, althans, dat is de bedoeling.
En als je exfolierende producten gebruikt is het eeeeextra belangrijk dat je elke dag een goede spf gebruikt omdat je huid gevoeliger wordt voor zonschade.