Ik bewaar hem in de badkamer maar wel in een lade dus donker. Geen idee of jojobaolie snel oxideert, nog nooit iets van gemerkt in ieder geval. Ik wist overigens niet dat deze ook gewoon bij Etos verkocht wordt, goed om te weten!
Ik heb twee oude producten die bijna op zijn en helaas heb ik nog geen perfecte vervanger gevonden. Ik heb ze toen in bulk gekocht (5 jaar geleden) maar ik ben met mijn laatste tube en bus bezig.
Het eerste product is een H&M primer (fantastisch spul, matterend, werkt in de combinatie van mijn huid/gezichtverzorging/make-up)
Ik ben al ingrediënten aan het vergelijken gegaan, maar ik weet niet waar ik op moet zoeken.
Tweede product wat bijna op is en waar ik nog geen waardig vervanger voor heb gevonden is de Maybelline Superstay 24hrs spray. Ik heb verschillende Mac’s geprobeerd, verschillende van NYX, verschillende van Urban Decay/Skindinavia. Maar de Maybelline is ondanks dat het een gebruiksaanwijzing heeft, toch echt de beste settingspray.
Weten jullie producenten wat gelijkwaardig is/zijn (met de grootste focus op dezelfde soort ingrediënten)?
kleine tip maar als je de ingredienten van producten kopieert en googelt vind je soms hetzelfde product zoals bij je primer die hetzelfde lijkt te zijn als deze van art deco ArtDeco Pore Minimizing Primer ingredients (Explained)
Dankjewel!
Deze overleeft een jankbui echt prima ondanks dat ie niet waterproof wordt gepresenteerd
L’Oréal heeft een nieuwe setting spray die echt geweldig zou zijn:
Zelf nog niet geprobeerd maar misschien is het wat.
Houdt hij de krul ook goed vast? Ik kies altijd voor waterproof mascara’s omdat mn wimpers anders gelijk naar beneden zakken
Goed genoeg. Niet echt denderend maarja ik heb echt hele rechte wimpers dus alles helpt haha
Domme vraag misschien (ik gebruik nooit waterproof mascara) maar wat maakt het dat rechte wimpers minder zakken?
Ik heb het idee dat waterproof mascara wat harder opdroogt. Met gewone mascara zijn mijn wimpers zachter en staan ze meteen weer recht.
Ja waterproof is idd harder waardoor het langer de vorm houdt! Is daarnaast ook “schadelijker” voor je wimpers omdat het harder is en ze daardoor makkelijker kunnen afbreken.
Ja ik heb deze net opgemaakt en ik vind hem ook heel fijn!
Ik heb een nieuwe Holy Grail voor droge plekjes etc - tip, vooral voor wie van sluggen houdt en fan is van Aquaphor:

Ik heb vandaag, na zes testertjes op te hebben gemaakt, eindelijk een tube gekocht. Het is voornamelijk petrolatum (vaseline) en voelt ook zo, maar smeer nèt iets lekkerder uit en bevat ook ceramides, hyaluronzuur en panthenol (vitamine B5), wat voor mij blijkbaar een gouden combi is voor lippen, droge droge plekjes, nagelriemen en rondom mijn ogen als ik iets te enthousiast ben geweest met retinoïden. ![]()
Dit klinkt echt als iets wat ik nodig heb! Volgens mij heeft de etos korting deze week dus ik ga morgen gelijk kijken! Klopt het dat het een vrij kleine tube is?
Je hebt verschillende formaten! 50 ml, 88 ml en een echt grote pot (die bij ons niet verkocht wordt maar in Nederland misschien wel). Ik heb zelf 50 ml gekocht omdat je eeecht heel weinig nodig hebt en ik er minstens een halfjaar mee denk te doen!
Ik gebruik deze nu een week, en ben fan. Aan het einde van de werkdag zit mijn make-up echt nog goed, en hoef tussendoor ook niet bij te poederen om te matteren. Aan het einde voelt mijn huid wel wat droger, maar het is zeg maar een gevoel vanuit binnen, hope it makes sense haha. Mijn huid is er niet daadwerkelijk droger van geworden.
—————————
Heeft iemand een tip voor een goede handcrème? Ik heb echt hele droge handen , vooral droge plekjes tussen de vingers. Ik hou niet van een vettig laagje op mijn huid, dus het moet voedend zijn maar snel intrekken. Ik heb nu de night rescue hand mask van Rituals maar vind die matig. Ik heb ook een crème van de apotheek gehad met lanoline en vaseline enzo, maar die vond ik ook niks.
La Roche-Posay cicaplast mains
Avene cold cream of die van Kiehl’s
Mijn huisartsassistente zegt altijd de urea voetencreme van lidl! Ik heb altijd 4 tubes in huis ofzo en niks werkt zo goed.