Het Beautytopic #4

De ELF Intense H2O proof eyeliner pen blijft mij mij zitten als een huis!

3 likes

Ah nooo ik dacht dat ik de verkeerde had gekocht (mega fles bij de Kruidvat). Maar is dus echt veranderd? Wat stom, was echt m’n lievelings

3 likes

Ik had precies hetzelfde. Dacht dat ik per ongeluk de shower gel versie had gepakt. Maar dit is dus de nieuwe versie :sweat:

6 likes

Ik weet niet of je ook een primer gebruikt, maar daar kan het ook aan liggen heb ik gemerkt. Verder heb ik hele goeie ervaring met Zoeva, ik gebruik deze vooral:

https://www.douglas.de/de/p/5010372050

Ik gebruik geen primer nee, bedoel je dat je daar minder last mee hebt? Dat zou wel een ideale oplossing zijn!

Misschien een longshot maar weet iemand welke lippenstift dit is? In haar LTK kan ik het niet vinden…

Google image zegt YSL pur couture 59.

Oh super, dank je!

3 likes

Wat balen… ongevraagde tip; vaak hebben ze bij de action nog oude partijen, dus misschien kun je daar nog de oude versie vinden.

4 likes

Oeh dat is idd een goede tip, dankje!

1 like

Nee sorry, ik bedoel dat je ook een allergische reactie kunt krijgen van je primer, bij mij hielp overgaan op een andere ook. Maar er zijn nog steeds oogschaduws waar ik niet tegen kan, vooral met shimmer/glitter is vaak drama, maar ik moet bijvoorbeeld ook geen Catrice kopen, en m’n mooie Natasha Denona palettes kan ik eigenlijk ook niet gebruiken.

1 like

Wie weet waar ik Lisa Eldrigde make up kan kopen? Ik zoek een mooie rode lippenstift en ik las op het forum een positieve review. Ik kan alleen geen Nederlandse website vinden oid.

1 like

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?

Zo ja, werkt het (veel) beter dan donkere wenkbrauwpoeder/oogschaduw? Dat gebruik ik nu namelijk.

2 likes

Volgens mij verkoopt ze alleen via haar website en via pop-up stores in Londen. Bestellen werkt wel goed vanuit Nederland. En zijn heel mooi inderdaad. Je kan dan niet swatchen, maar de foto’s met verschillende modellen vind ik altijd wel een goede indruk geven.

1 like

Nee is gewoon een bruine (of zwart of grijs of whatever) poeder en nagenoeg hetzelfde als oogschaduw.

3 likes

Ik ben zelf ook heel tevreden over lipsticks van Charlotte Tilbury. Veel verschillende tinten en afwerkingen, nu onlangs nog een extra nieuwe lijn met allerlei verschillende tonen. Plus je kan die gewoon bij Bijenkorf swatchen/ op doen. Ik vind plaatjes online vaak heel anders uitpakken dan op mijn lippen/ bij m’n teint.

2 likes

Ik had bij PC heel impulsief retinol besteld voor mijn oude kop, maar het pakket is retour afzender gegaan omdat het adres volgens PostNL verkeerd was. Dus nu eerst maar even advies vragen

Ik gebruikte deze:

En had deze besteld:

https://media.paulaschoice-eu.com/image/upload/f_auto,q_auto,dpr_auto/c_fit,w_421,h_640/products/images/7710-lifestyle?_i=AG

Is dat een goede opvolger? Ik dacht dat het wel kon omdat die twee producten hier gelijk aan zouden staan, klopt dat?
Of zouden jullie een andere aanraden?

1 like

Wat is een fijne en goede jojoba olie voor het gezicht? Ik zie nu de nieuwe van dr. Leenarts maar ook die van Junglück of moet ik bij een andere winkel zijn?

1 like

Ik wil graag mijn skincare routine wat uitbreiden, maar vraag me af of deze producten wel goed samen gaan en of ik ze zo in de goede volgorde gebruik.

Ochtend:

• Paula’s choice clear gezichtsreiniger
  • Caudalie vinopure purifying toner
  • 2% BHA liquid exfoliant
  • 10% argeriline solution the Ordinary
  • Matrixyl 10% + HA the Ordinary
  • Niacinamide 10% + zinc the Ordinary
  • Kiehl’s ultra facial cream

Avond:

• Paula’s choice clear gezichtsreiniger
  • Caudalie vinopure purifying toner
  • Granactive retinoid 2% emulsion the Ordinary (om de dag)
  • Hyaluron serum Rosenthal
  • Kiehl’s ultra facial cream

Ik twijfel vooral over waar ik de BHA het beste kan doen in mijn routine. Ik moet het nog opbouwen dus begin met om de dag, dan zou het evt ook afwisselend met de retinol in de avond kunnen. Alleen als ik dan naar dagelijks ga is de combi BHA met retinol misschien weer niet zo’n goed idee?

1 like

Waarom zou je BHA dagelijks willen gebruiken?
Eerlijk gezegd, zonder de BHA zit je ochtendroutine ramvol. Misschien wel te vol, maar als het goed voelt, prima.

Ik denk dat je moet afwegen waarom je welk product gebruikt, en wat je meer nodig hebt. Als je wat meer acne hebt, doe je wat meer bha, als je huid wat meer ondersteuning nodig heeft weer wat meer granactive. Daar zou ik na opbouw de balans in proberen te zoeken.

7 likes