Het Beautytopic #4

Zag toevallig net een artikel op sproet online over de beste primers

Misschien heb je er wat aan

Ik wil graag die van de ordinary proberen

3 likes

MAC Lady Danger is jarenlang mijn dagelijkse lipstick geweest! Die is vrij oranje.

3 likes

Je zou nog bij de lippenstiftten van Lisa Eldridge kunnen kijken. Daar zitten heel veel verschillende tinten rood bij. En ze blijven heel goed zitten zonder uit te drogen. Zijn wel duur en alleen online te krijgen. (Of in de UK.)

3 likes

Bobbi Brown artstick in sunset orange? Ik weet niet hoe fel je m wil hebben

3 likes

Mag wel beetje fel zijn. Valt me op dat alles wat oranje-rood lijkt uiteindelijk vooral oranje-roze blijkt, echt irritant. :smiling_face_with_tear:

L’OrĂ©al Colour Riche Intense Volume Matte 336 Rouge Avant Garde (wat een naam!)

5 likes

Mac chili misschien? Bij mij valt het uit als rood, maar denk bij de meeste mensen meer oranje-rood.

2 likes

Mac morange! Echt een mooie kleur voor de zomer.

2 likes

Hij is wel echt stuk donkerder dan m’n eigen kleur, beetje bruinsig, beetje een 90’s kleur, ik houd er van. Het proberen waard voor dat geld, hij blijft de hele dag zitten!

1 like

Misschien dat een product met azelaic acid helpt! Ik vind die van facetheory en van Paula’s choice erg fijn. Die van the ordinary is iets goedkoper, maar smeert minder fijn.

2 likes

Ik denk meteen aan melasma/zwangerschapsmasker. Als dit het is blijf jezelf dan vooral goed insmeren en probeer de zon zo goed mogelijk te vermijden door bv een hoed met een brede rand te dragen.

1 like

Ja het is ook heel kut. Je hoeft niet perse zwanger te zijn, het kan ook door hormoonschommelingen komen en mannen kunnen het ook krijgen. Vaak komt het op in de zomer (door de zon) en wordt het in de winter weer minder (als de straling minder is) en komt het in de zomer weer terug. Bij sommige mensen trekt het ook weer weg, maar dat is heel verschillend. Door jezelf zo goed mogelijk te beschermen zorg je er vooral voor dat het niet erger wordt. Hoe meer zon, hoe meer de huid reageert en de plekken donkerder en groter worden, of er nieuwe plekken bijkomen.

1 like

Werken die nagellak haarsprays nou echt? Oh of gewone haarspray misschien? Ben al weer druk met bijlakken omdat ik allemaal deuken en dekbed erin had staan

Geen idee over wat voor spray je het hebt, maar een goede sneldrogende topcoat lost dit probleem gewoon op.
Ik zweer bij insta-dri van Sally Hansen, al 20 jaar mijn holy grail.

4 likes

Gebruik je de pil? Want ik kreeg dit ook en het bleek door de hormonen in de pil te komen. Ben toen gestopt en overgegaan op andere anticonceptie en nu is het bijna weer helemaal weg.

Ik hou van een maskertje zo op z’n tijd, het liefst zo’n sheet en het liefst vermijd ik van die sticky peelings. Ik koop meestal gewoon van die goedkope bij de primark of action, maar ik betwijfel of die nou echt zo goed verzorgen.

Ik denk dat ik een beetje gemixte huidtype heb? Als ik uit de douche kom vallen de schilfers van m’n t-zone af en sowieso heb ik het idee dat het tussen mijn wenkbrauwen altijd droog is. Terwijl bij mijn slaap/neus/kin het al snel een klein beetje vetter kan worden.

Wie heeft voor mij echte aanraders waarvan je zeker weet dat ze ook echt iets voor je doen.

2 likes

Deze vind ik echt heerlijk en merk ook echt verbetering!

4 likes

Heeft iemand ervaring met de cosrx the retinol 0.1? Ben benieuwd of je met zo ‘weinig’ retinol ook last krijgt van purging en of het verstandig is om dit te gebruiken voordat ik op vakantie ga over 3 weken. Kan ik nu al beginnen of beter als ik terugkom ivm zon?

1 like

Is de MAC Studio Sculpt foundation uit het assortiment? :smiling_face_with_tear: Zie hem niet meer bij Douglas online. Die gebruik ik echt al jaaaaaren en nu moet ik dus weer wat anders gaan kiezen. :sob: Wat lijkt er het meeste op van de MAC-foundations?

2 likes

Ik ben verliefd geworden op de Slim Stick van Essence in de kleur 104 Baby Got Blush! De textuur is perfect fluweelachtig (niet glanzend, maar ook niet droog zoals lip tints of echt matte lipsticks), hij blijft heel goed zitten en de tint is precies wat ik mooi vind voor elke dag. Hij lijkt erg op Mehr van Mac, maar hij is iets koeler.

Boven Mehr, onder Baby Got Blush:

De andere kleuren zagen er ook mooi uit, vind het echt een aanrader!

20 likes