Het Beautytopic #4

Ja dit bedoel ik! Dankjewel ook @Fruitcake

Is dit de moeite waard om te kopen? Ligt het niet vervelend tijdens het slapen?

2 likes

Als je er een gaat kopen zou ik juist niet zo’n hele goedkope nemen. Die zijn vrij hard, de iets prijzigere zijn veel zachter en daardoor veel fijner om mee te slapen.

En met een badjas riem kan het inderdaad, zeker om het eens te proberen, maar reken wel op pluis. Zo’n satijnen set is beter voor je haar!

@Blablabla achterkant in een zigzag scheiding helpt voor een mooier resultaat

3 likes

Ik ga eens met de ceintuur van mijn badjas beginnen. Als ik het kan toloreren tijdens het slapen koop ik er waarschijnlijk wel een.

1 like

Ik gebruik nu een tijdje de oil cleanser van Biodermal. Maar ik heb het idee dat ik daardoor weer puisten en whiteheads krijg op mijn kin. Iemand die dit toevallig ook heeft gemerkt bij het gebruik van deze oil cleanser?
Ik ben juist een oil cleanser gaan gebruiken om juist dit probleem te verhelpen. Ik was mijn gezicht daarna ook nog met de hydraterende reinigibgscreme van Cerave.

1 like

Ik heb net mijn Bobbi Brown Aruba bronzer kapot laten vallen, hij was wel bijna op dus was al bijna op z’n einde maar toch :sob: Zoek nu iets soortgelijks maar dan net wat goedkoper, weet iemand een mooie bronzer met een glow?

Oh en heeft iemand deze al geprobeerd?

1 like

Ik heb ‘m zelf niet maar er zit een verstoppende olie in (ik check altijd de ingrediënten van skincare bijv. hier)), dat kan de boosdoener zijn. Een olie reiniger zonder comodogene (verstoppende) ingrediënten is bijvoorbeeld de Squalane cleanser van the Ordinary of Calendula oil cleanser van Unik.

Gebruik je na je olie cleanser een water based cleanser? Anders gaat de olie er niet goed af.
Edit: o ja Cerave schrijf je.

En gebruik je de oil cleanser op de juiste manier? Dus eerst op droge huid met droge handen (een minuutje ongeveer), dan met natte handen nog even (emulsifying), dan afspoelen en je water based cleanser.

3 likes

Ik heb zo’n type lip en cheek tint van &other stories die ik graag gebruik
image
Niet deze kleur, maar hetzelfde type product. Vind het heel chill dat ik dit bijna blind kan opdoen, en je niet super secuur moet zijn met de randjes. Echt heel romig en goed op te bouwen qua kleurintensiteit.

Nu verkopen ze deze niet meer bij other stories (slechts in 1 kleur), maar ik zoek zo’n type lip product in koele rode tint. Iemand tips waar ik zoiets kan vinden?

Aah fijn om te horen dat er verstoppende ingredienten in zitten! Ja ik gebruik hem op de manier waarop jij beschrijft en inderdaad de cerave na de oil cleanser. Ik zal de ingredienten van de balea oil cleanser eens checken. Ben al gestopt met die van biodermal. Wel balen want had hem gekocht na aanraden van fleurmaxime. Maar toch in spon getrapt denk ik dan!

Ik zie dat die van balea ook verstoppende ingredienten heeft. Ik had het trouwens ook bij die oil cleanser van beauty by josseon

2 likes

Ik heb het idee dat sinds zij zo ‘bekend’ is dat ze minder eerlijk is in haar reviews, maar misschien is dat mijn influencer-achterdocht

4 likes

Ik heb de medium glotion en die vind ik zelf heel mooi. Glowy, maar geen glitter disco hoofd. Ik gebruik het op gezicht maar ook op m’n armen, jukbeenderen etc

2 likes

Als je double cleanst moet je na oliereiniging iets schuimends gebruiken, dus een foaming wash in plaats van crème. Anders blijft er altijd een vettig laagje achter op je huid, zeker als deze gevoelig voor puistjes en comedonen is. Het is dus niet voldoende dat een cleanser op waterbasis is (je voegt zelf immers ook water toe en dat is niet genoeg om de oliecleanser te verwijderen), maar dat er ““ontvettende”” bestanddelen in zitten.

Ik zou niet zoeken naar lijstjes met comedogene ingrediënten, zeker bij oliën is het onwijs persoonlijk. Lekker zelf uitproberen.

2 likes

Ik heb net de light en medium gekocht, zit er denk ik net tussen in qua kleur. Ben wel benieuwd, zag er mooi uit op m’n hand maar had ergens wel verwacht dat het iets dekkender zou zijn. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet met de rest van m’n make-up.

Gebruik jij het als foundation of icm?

2 likes

Ik meng het met m’n dagcrème en op m’n jukbeenderen opzichzelf. Ook wel makkelijk op te bouwen in kleur

1 like

Ik heb die laatst gekocht! Ik gebruik hem op m’n hele gezicht over zonnebrand heen en dan zie ik eruit alsof heel gezond eet en regelmatig sport haha. Zo’n soort van glow. Het geeft niet echt dekking maar door de ondertoon en de reflecterende eigenschappen egaliseert het wel.
Ik vind het een heel mooi effect.
In combinatie met foundation heb ik het nog niet geprobeerd want houd niet van te veel op m’n gezicht. Doe er nog wel bronzer over, de Cream bronzer van catrice

4 likes

Oh nou dit wil ik :joy:

1 like

Ja en dan ook nog alsof je net op vakantie bent geweest. Ik zou het morgen gewoon eerst op zichzelf proberen zodat je het effect goed kan zien! Ik vind het mooi met naturel look, dus dan doe ik alleen wenkbrauwen, bruine oogpotlood en een iets rozig sheer lippenstift en dan :ok_hand:t4::ok_hand:t4:

4 likes

Oehh tell me more about het bruine oogpotlood…
Heb er al best veel geprobeerd maar altijd zo’n harde ‘droge’ lijn in plaats van die softe look

2 likes

Ik gebruik die elf charlotte tilbury dupe in een donkere kleur als bronzer.

IMG_9111

3 likes

Ook een goeie tip! Misschien als mijn cerave op is de schuimende daarvan eens nemen en dan toch weer eens een oil cleanser proberen. Ga dan toch eens die van de dm proberen dan!

2 likes

Goh ik heb er een stuk of 6 verschillende door elkaar in gebruik, allemaal van essence of catrice, allemaal een andere teint, sommige die je moet slijpen andere die je moet opdraaien en vind ze allemaal fijn!