Cerave misschien?
Ik kan ook niet tegen deo met baking soda, krijg er geĂŻrriteerde oksels van. Vind reguliere antiperspirant deo (zonder alcohol) het allerfijnst voor mijn huid, snap de hype voor natuurlijke deo echttt niet.
Ik zou voor een milde cleanser van idd Cerave of Cetaphil gaan, iets van een serum (hyaluronzuur is dan het meest onschuldig maar wel gewoon leuk en doet ook nog wat) en dan een dagcreme met spf en een normale creme zonder spf. Dan heeft ze de basis en dan kun je als het budget het toe laat evt ook nog ergens miniâs halen van bijv. Koreaanse skincare of iets van een maskertje!
Ik zou geen serum of aparte dagcrème met SPF aanraden op die leeftijd, voor je in de puberteit komt is zo goed als alles ècht overbodig en ook potentieel schadelijk. Als je een beetje leuke dingetjes wilt toevoegen aan het pakketje zou ik eerder bijvoorbeeld zoân spray met thermaal water (van Evian, Avène of LRP), lippenbalsem en/of zachte wasbare wattenschijfjes ofzo toevoegen.
Ja ik vind het vooral zo gek dat ik met die deo echt zweet/stink en zonder deo totaal niet. Omgekeerde wereld
Maar het kind is 10? O spuit 11 maar sluit me aan bij @Kwal, lijkt me meer kwaad dan goed doen
Je hebt ook deo van aluinsteen. Dit is een stick die je een beetje nat maakt onder de kraan en dan onder je oksel doet. Het ruikt nergens naar en werkt goed vind ik.
Nee niet geven
@Kwal @June
Ja 10 jaar is ook hardstikke jong maar als je al die kinderen op Tiktok ziet en wat daar allemaal in zit kun je denk ik beter met een super milde basis beginnen en dat geven dan dat ze zelf aan de gang gaat
Zou hier echt puur voor een maskertje, lippenbalsem en misschiĂŠn een mega basic dagcreme voor het idee gaan. Desnoods giet je een zeepvrije wasgel voor babyâs over in een fancy pompflacon ofzo. Iemand van 10 moet je echt geen skincare routine cadeau gaan geven.
Ik moet ineens denken aan de tijd dat ik ongeveer 10 was en we elkaar dit soort dingen gaven
Ik zou dus iets van een Koreaanse sheetmasker doen, dat doet toch niet zoveel.
Zulke dingen zijn nog steeds helemaal in bij die meiden
Heb net een paar lelijke sproetjes laten weglaseren en kan niet wachten tot ze er over een paar dagen afvallen en ik helemaal knap en cute ben
âsuper milde basisâ zeg je, maar je geeft een opsomming van zeker 5 producten? Dat is voor de gemiddelde 40-plusser niet eens nodig.
voor niemand toch
Bedankt voor de input. Nu smeert ze bodycream en een of andere roze jelly scrub op dr huid omdat ze dus geen idee heeft maar wel mee wilt doen. Net als wat make-up. Dus denk dat alles al een verbetering is.
Heb een cleanser en een basic crème van Cerave gehaald. Wil inderdaad niet allerlei serums doen want lijkt me niet goed voor zoân jonge huid.
Vind ik ook.
Mijn kind van bijna 9 krijgt zoân snowfairy douchegel, een bruisbal en een zacht scrubje voor haar lichaam voor kerst van Lush. Daar maak je haar heel blij mee. Niks voor haar gezicht hoor. Alleen soms Nivea uit dat blauwe blikje als ze een droger gezicht heeft.
@Panda misschien vindt zij zoiets ook hartstikke leuk?
Edit: oh zie dat je al een cleanser hebt gekocht.
Lijkt me ook heel leuk, en 9 jarige Panda was daar ook heel blij mee geweest.
Helaas is skincare op TikTok nu ontzettend populair en is het voor de ouders niet meer tegen te houden/ terug te draaien. Dus dan liever iets goeds voor haar huid dan de leuke/populaire dingen.
Ga het nog aanvullen met wat frutsels; lipbalm, haarband, scrunchie etc.
Waarom niet? Je kunt het als ouder toch gewoon uitleggen en het niet voor je kind kopen? En het wegnemen als ze het zelf gekocht hebben? Wie is hier nou âde baasâ toch zeker geen 10 jarig kind. En misschien je kind ook niet op zoân jonge leeftijd op TikTok laten kan ook helpen.