Ja je kan allergisch zijn voor baking soda
Shit man! Ik had een affiliate linkje moeten gebruiken
Ik doe dit met normale bodylotion eigenlijk! Niet helemaal hetzelfde effect als die jij bedoeld maar wel genoeg zodat je je niet hoeft in te smeren na het douchen
Een meisje uit mijn omgeving wordt 10 en wilt graag skincare. Met toestemming van de ouders mag ik een pakketje samenstellen met wat basic dingen voor de gevoelige huid. Iemand leuke tips voor zo’n jonge huid, en ook betaalbaar?
Cerave misschien?
Ik kan ook niet tegen deo met baking soda, krijg er geïrriteerde oksels van. Vind reguliere antiperspirant deo (zonder alcohol) het allerfijnst voor mijn huid, snap de hype voor natuurlijke deo echttt niet.
Ik zou voor een milde cleanser van idd Cerave of Cetaphil gaan, iets van een serum (hyaluronzuur is dan het meest onschuldig maar wel gewoon leuk en doet ook nog wat) en dan een dagcreme met spf en een normale creme zonder spf. Dan heeft ze de basis en dan kun je als het budget het toe laat evt ook nog ergens mini’s halen van bijv. Koreaanse skincare of iets van een maskertje!
Ik zou geen serum of aparte dagcrème met SPF aanraden op die leeftijd, voor je in de puberteit komt is zo goed als alles ècht overbodig en ook potentieel schadelijk. Als je een beetje leuke dingetjes wilt toevoegen aan het pakketje zou ik eerder bijvoorbeeld zo’n spray met thermaal water (van Evian, Avène of LRP), lippenbalsem en/of zachte wasbare wattenschijfjes ofzo toevoegen.
Ja ik vind het vooral zo gek dat ik met die deo echt zweet/stink en zonder deo totaal niet. Omgekeerde wereld
Maar het kind is 10? O spuit 11 maar sluit me aan bij @Kwal, lijkt me meer kwaad dan goed doen
Je hebt ook deo van aluinsteen. Dit is een stick die je een beetje nat maakt onder de kraan en dan onder je oksel doet. Het ruikt nergens naar en werkt goed vind ik.
Ja echt flauwekul om een kind van 10 skincare te geven. Is helemaal niet goed en onnodig voor zo’n jonge huid. Schijt aan wat dat kind wil. Die raken lekker makkelijk beïnvloed door Tiktok.
Nee niet geven
@Kwal @June
Ja 10 jaar is ook hardstikke jong maar als je al die kinderen op Tiktok ziet en wat daar allemaal in zit kun je denk ik beter met een super milde basis beginnen en dat geven dan dat ze zelf aan de gang gaat
Zou hier echt puur voor een maskertje, lippenbalsem en misschién een mega basic dagcreme voor het idee gaan. Desnoods giet je een zeepvrije wasgel voor baby’s over in een fancy pompflacon ofzo. Iemand van 10 moet je echt geen skincare routine cadeau gaan geven.
Ik moet ineens denken aan de tijd dat ik ongeveer 10 was en we elkaar dit soort dingen gaven
Ik zou dus iets van een Koreaanse sheetmasker doen, dat doet toch niet zoveel.
Zulke dingen zijn nog steeds helemaal in bij die meiden
Heb net een paar lelijke sproetjes laten weglaseren en kan niet wachten tot ze er over een paar dagen afvallen en ik helemaal knap en cute ben
“super milde basis” zeg je, maar je geeft een opsomming van zeker 5 producten? Dat is voor de gemiddelde 40-plusser niet eens nodig.
voor niemand toch