Het Beautytopic #4

Ja, dit klopt haha. Mijn ogen zijn groot en liggen aan de oppervlakte en voor mij is die van Shu Uemura perfect. Hangt er ook van af hoe rond je ogen zijn.

2 likes

Hmmm lastig

Ik weet ook niet heel goed welke oogvorm ik heb om eerlijk te zijn :sweat_smile:
Weet wel dat de “standaard” wimperkrullers van de drogist niet werken

Dit is mijn oog:
Hier waren mijn wimpers net gekruld dus daarom lijkt het nog goed :nerd_face:

1 like

Die van mij zijn amandelvormig en daarvoor werkt de Shiseido perfect! Als je meer ronde ogen hebt kun je volgens mij beter voor de SU gaan.

3 likes

Zakken ze later in dan? Want de truc daarvoor is om waterproof mascara te gebruiken waar je wimpers hard van worden.

Ik heb trouwens kleine, ronde, hooded ogen en zweer ook bij de wimperkruller van Shu Uemura.

2 likes

Jaa echt na een a twee uur al

Zou waterproof daarbij helpen?

4 likes

Ja dat is wat harder waardoor een krul er langer in blijft. Je moet het wel met een olie verwijderen anders ben je een uur aan t wrijven.

1 like

Iemand tips voor een goede foundation voor rosacea? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam even geen goede foundation tip tegen

Kan momenteel niet naar de dermatoloog/medicatie slikken ivm borstvoeding, maar loop ondertussen wel rond met een knalrode kop. Het liefst heb ik een medium coverage foundation.
Heb een gemengde huid, vaak droog en trekkerig maar inmiddels daar een goede dagcreme voor gevonden

Ik dacht zelf aan de Ilia Skin Tint omdat ik best tevreden ben met m’n Bare Minerals Bb cream, maar eigenlijk zoek ik net wat meer coverage en daarom valt Ilia af

2 likes

Die it cosmetics cc Cream in het groene tubetje!

3 likes

Dank voor de tip! Ik heb een andere IT cosmetics bb cream (de matte versie) en die smeerde echt als klei ofzo, dus was wat huiverig om dit merk een nieuwe kans te geven

Heb nu gewoon de Armani Luminous Silk gehaald, denk dat die qua dekking precies is wat ik zoek

Ik herken het probleem en ik stond ooit ook op het punt om een duurdere aan te schaffen, maar kwam toen achter iets wat bij mij helpt is. Ik maak mijn gewone drogisterij wimperkruller warm met de föhn (niet gloeiend heet uiteraard) en daarna wimpers krullen, vervolgens doe ik 5 minuten wat andere make-up op, meer om even af te laten koelen en daarna zit het de hele dag mooi gekruld. Sinds kort gebruik ik ook een waterproof mascara en het effect is nog beter!

2 likes

Oh, dat ga ik ook proberen! Want bij mij zakt de krul er meteen al uit, wie weet helpt dit wel.

4 likes

Ohhhh goede tip! Thanks

2 likes

Hebben er hier mensen ervaring met wimpers liften? Ik gebruik dagelijks een wimperkruller omdat ik echt van die wimpers heb zonder enige krul, ze hangen echt als een soort afdakje aan mn oogleden. Soms pakt mn wimperkruller dan een paar wimpers niet goed of een beetje scheef etc en loop ik er een paar min mee te kutten. Lijkt me echt chill om dat niet iedere ochtend te hoeven doen.

Ben benieuwd hoe de wimperlift beviel? Was je tevreden met het resultaat? Hoe vaak moet je het laten doen om bij te houden? Hoe groeit het uit? Ik heb echt hele rechte wimpers dus ben een beetje bang dat als je wimpers dan uitvallen en er groeien nieuwe dat het er dan heel gek uit gaat zien met rechte wimpers tussen je gekrulde wimpers. Of werk je het dan alsnog bij met de wimperkruller? En vind t ook een beetje spannend omdat het met agressieve vloeistof bij je ogen is.

3 likes

Ik heb het 1x laten doen en was super blij met het resultaat. In principe geen mascara nodig maar deed het soms toch gewoon 1 laagje voor extra vavaboom effect. De lift bleef bij mij een week of 4 echt mooi en daarna zakte het gewoon uit en was het weer als normaal.

2 likes

Dit had ik dus! Ik heb het drie keer geprobeerd maar telkens die effect na een aantal weken. Ik krijg het dan ook niet meer goed met een wimperkruller ofzo.

En ik vind de behandeling ook heel naar zo lang met de ogen dicht

2 likes

Ik wil het dit jaar wel echt gaan doen, na een medisch probleem groeien ze rechts naar onder en ik vind het knippen ook niet fijn want dan voelt het ook irritant.

1 like

Was dit alleen vervelend met mascara op of ook zonder? Ik draag in principe geen mascara en zou dit wel eens willen proberen.

ik deed het vroeger regelmatig en het heeft echt voor- en nadelen. het effect vond ik heel mooi, ik deed liften + verven en het was echt een groot verschil. maar het uitgroeien gebeurde al na een maand ofzo dus dan had ik een paar gekrulde en een paar rechte wimpers inderdaad en dat kreeg ik dan niet mooi met een wimperkruller oid. ik deed het om de maand omdat ik elke maand 60 euro ofzo een beetje overdreven vond maar als je het vaker laat bijwerken dan blijft het denk ik wel mooi

edit zelfde als @Memoria dus

2 likes

Ik heb het 1x gedaan (lift + verf), voor m’n bruiloft. Was echt heeel mooi haha, kon echt niet stoppen met kijken naar m’n wimpers! Het groeide redelijk natuurlijk uit bij mij, niet echt last gehad van hele rechte en dan super gekrulde wimpers ofzo. Het bleef denk ik zo’n 4 a 5 weken zitten?

Maar: ik vond het wel duur en beetje veel gedoe om consequent te doen. Dus voor mij iets meer voor een speciaal moment (waar je veel gaat huilen en geen mascara op wil haha), of voor een vakantie ofzo!

Ik heb het regelmatig zelf gedaan, was echt meer dan tevreden en had geen gekke uitgroei oid het liep gewoon geleidelijk aan terug en nieuwe haartjes vielen er ook niet gek buiten.
Als je een goeie hebt dan komt er geen vloeistof in je ogen, maar ken ook verhalen van mensen waarbij dat wel gebeurde of waarbij de wimpers overkruld waren en ze een beetje verschroeid leken en te ver naar binnen krulde.
Zou echt goed je research doen en reviews zoeken van een salon, liever een waar je een wachtrij hebt dan waar je morgen nog terecht kunt. Mocht je in (noord) Limburg wonen kan ik je wel echt een goed adres aanraden.

3 likes