Het Beautytopic #4

Hebben jullie soms ook een periode waarin het lijkt dat je helemaal niet meer overweg kunt met makeup??? Ik maak me al 10 jaar ofzo hetzelfde op, maar de laatste tijd vind ik mijn al minimale oogmakeup er echt verlept uitzien haha, volgens mij is het tijd voor of een nieuw soort potlood, of nieuwe technieken. :thinking:

Als iemand tips heeft voor content creators die bruikbare tips plaatsen voor mensen met een normale kop houd ik me graag aanbevolen!

Anderzijds ben ik helemaal de my lips but better-producten die voor mij werken aan het ontdekken, en wil ik graag deze lijn gekleurde lippenbalsems van Catrice aanbevelen:

Hydrateert (in tegenstelling tot gekleurde Labello!!! grrr) ècht, brengt makkelijk aan en laat een heel mooie kleur achter. Ik, heel wit met een olijfkleurige ondertoon zwart haar en groene ogen, heb de kleur Addicting Cassis en vind hem heel mooi staan.

9 likes

Cher webb op insta vind ik leuk

1 like

Ik denk dat ik van niemand zoveel over make-up geleerd heb als van Alexandra Anele! Ze heeft heel veel specifieke video’s voor verschillende onderdelen van je make-up (hoe blush je gezicht kan veranderen, hoe je het beste donkere kringen concealt, dat soort dingen) maar ook in haar video’s waar ze ‘gewoon’ een make-up look doet legt ze altijd heel fijn uit waarom ze dingen op een bepaalde manier doet.
https://www.youtube.com/alexandraanele

En verder vind ik @cowboychels op instagram heel leuk! Niet echt in de categorie tips en tricks maar ik krijg altijd zin om mijn make-up te doen van hen. Meestal wel vrij kleurrijk maar relatief simpel en vooral een heel fijne afwisseling van alle heftige full-coverage looks die je meestal op social media ziet

Edit:
Ik zie nu toevallig deze video van Alexandra voorbijkomen lol, heb 'm zelf niet gekeken nog maar klinkt alsof 'ie misschien wel on-topic is

6 likes

Ik heb dit nu!!! Ik draag heel weinig make up maar meestal wel iets op mn lippen in een ‘donkere’ kleur. Maar nu voel ik het de laatste tijd zo onwijs niet. Vind alles lelijk en nu heb ik vandaag maar een lichtroze lipolie besteld uit pure wanhoop in de hoop dat dat al mn problemen gaat oplossen???

3 likes

Van gisou toevallig?

2 likes

Nee clarins haha. Heb wel ook gisou.

Ik heb hele oily oogleden en geen enkele oogschaduwbasis werkt goed. Nu gebruik ik al jaren miracle prep van max factor, maar die wordt niet meer verkocht. Weten jullie een andere goede? 1 die echt super goed werkt?

Ik heb hetzelfde issue en gebruikte vroeger de magic potion van Urban Decay.

2 likes

@Bbbaby UD is voor mij ook niet goed maar elf doet het al beter.

2 likes

Heeft iemand ervaring met de plakwimpers van Lashbabe? Ik kreeg het het getipt door een collega, en ben opzich wel benieuwd. Maar de website lijkt tegelijkertijd ook op een enorme insta-ad, dus ben wat sceptisch.

1 like

Ja bleef bij mij totaal niet zitten. Maar ik kreeg het ook getipt van een collega en bij haar bleef het echt dagen mooi zitten.

Ik heb vrijdag zo’n masker gekocht en ook meteen uitgeprobeerd. Eerst deed ik een witte kleimasker (gewoon de meest basic van H&B) en daarna een dik laagje Pyunkang Yul essence toner met een nat siliconen masker erop en wauw mijn huid glanste helemaal :sparkles: Echt glass skin achtig, terwijl ik dacht dat dit met mijn huid niet bereikbaar was. Ga het zeker vaker gebruiken! De gaten in het masker zitten bij mij wel een beetje op de verkeerde plek haha, vooral m’n mond en ogen.

1 like

wat chill! ik gebruik ook pyunkang yul ermee <3 ik vind het masker ook net niet goed zitten idd, zag een filmpje van iemand die dr sheet mask door midden knipte bij de neus en kin om hem zo beter te kunnen positioneren, zat er aan te denken dat miss ook te proberen

2 likes

Oh ben benieuwd naar die toner. Gebruik nu COSRX - Centella Water Alcohol Free Toner, op aanraden van Sproet online en heel mild. Is deze ook mild?

2 likes

Ja, vind ik wel! Ik heb een gevoelige huid en mijn huid reageert er niet op. Vind het een fijn product! De substantie is als een dunne gel. Dat had ik niet verwacht door het woord ‘toner’, maar ik vind het juist wel prettig aanbrengen.

@issa oh wat slim! Misschien doe ik dat ook wel.

1 like

Van Kiko, de neutral eye base! Heb 'm per toeval ontdekt want ben bij Kiko meestal verdwaald in alle soorten en kleuren oogschaduw :face_with_peeking_eye:

2 likes

Yes is ook mijn favoriet! Ik vond hiervoor de oogschaduwbasis van essence heel fijn, die met de concealerverpakking, snap nog steeds niet dat ze die eruit hebben gehaald!

2 likes

Heeft iemand de tip voor een douchegel die je huid verzorgt/vettig achter laat? Eerder waren er van die bodylotion douchegels, zoiets zoek ik eigenlijk maar dan nog voedender.

M’n huid is zooo droog maar ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan het gevoel van bodylotion. :worried:

Het liefste koop ik het bij de reguliere drogist maar als je een tip hebt die online is dan hoor ik het ook heeeel graag.

3 likes

Doucheolie misschien?

Heb je al eens geprobeerd om je huid in te smeren als je nog een beetje nat bent van het douchen? Als ik dan huidolie of bodylotion opsmeer, dan trekt het zo in! Of is het plakkerige gevoel niet hetgeen wat je vervelend vindt?

2 likes

Nee dat heb ik nog nooit geprobeert, ik ga het eens uittesten.

Het is inderdaad het plakkerige gevoel en dat je daarna je kleren moet aantrekken maar dat het dan niet makkelijk gaat. Ik voel me dan altijd heel snel “vies” als ik plakkerig ben.

1 like