Het Beautytopic #4

Ik heb hetzelfde issue en gebruikte vroeger de magic potion van Urban Decay.

2 likes

@Bbbaby UD is voor mij ook niet goed maar elf doet het al beter.

2 likes

Heeft iemand ervaring met de plakwimpers van Lashbabe? Ik kreeg het het getipt door een collega, en ben opzich wel benieuwd. Maar de website lijkt tegelijkertijd ook op een enorme insta-ad, dus ben wat sceptisch.

1 like

Ja bleef bij mij totaal niet zitten. Maar ik kreeg het ook getipt van een collega en bij haar bleef het echt dagen mooi zitten.

Ik heb vrijdag zo’n masker gekocht en ook meteen uitgeprobeerd. Eerst deed ik een witte kleimasker (gewoon de meest basic van H&B) en daarna een dik laagje Pyunkang Yul essence toner met een nat siliconen masker erop en wauw mijn huid glanste helemaal :sparkles: Echt glass skin achtig, terwijl ik dacht dat dit met mijn huid niet bereikbaar was. Ga het zeker vaker gebruiken! De gaten in het masker zitten bij mij wel een beetje op de verkeerde plek haha, vooral m’n mond en ogen.

1 like

wat chill! ik gebruik ook pyunkang yul ermee <3 ik vind het masker ook net niet goed zitten idd, zag een filmpje van iemand die dr sheet mask door midden knipte bij de neus en kin om hem zo beter te kunnen positioneren, zat er aan te denken dat miss ook te proberen

2 likes

Oh ben benieuwd naar die toner. Gebruik nu COSRX - Centella Water Alcohol Free Toner, op aanraden van Sproet online en heel mild. Is deze ook mild?

2 likes

Ja, vind ik wel! Ik heb een gevoelige huid en mijn huid reageert er niet op. Vind het een fijn product! De substantie is als een dunne gel. Dat had ik niet verwacht door het woord ‘toner’, maar ik vind het juist wel prettig aanbrengen.

@issa oh wat slim! Misschien doe ik dat ook wel.

1 like

Van Kiko, de neutral eye base! Heb 'm per toeval ontdekt want ben bij Kiko meestal verdwaald in alle soorten en kleuren oogschaduw :face_with_peeking_eye:

2 likes

Yes is ook mijn favoriet! Ik vond hiervoor de oogschaduwbasis van essence heel fijn, die met de concealerverpakking, snap nog steeds niet dat ze die eruit hebben gehaald!

2 likes

Heeft iemand de tip voor een douchegel die je huid verzorgt/vettig achter laat? Eerder waren er van die bodylotion douchegels, zoiets zoek ik eigenlijk maar dan nog voedender.

M’n huid is zooo droog maar ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan het gevoel van bodylotion. :worried:

Het liefste koop ik het bij de reguliere drogist maar als je een tip hebt die online is dan hoor ik het ook heeeel graag.

3 likes

Doucheolie misschien?

Heb je al eens geprobeerd om je huid in te smeren als je nog een beetje nat bent van het douchen? Als ik dan huidolie of bodylotion opsmeer, dan trekt het zo in! Of is het plakkerige gevoel niet hetgeen wat je vervelend vindt?

2 likes

Nee dat heb ik nog nooit geprobeert, ik ga het eens uittesten.

Het is inderdaad het plakkerige gevoel en dat je daarna je kleren moet aantrekken maar dat het dan niet makkelijk gaat. Ik voel me dan altijd heel snel “vies” als ik plakkerig ben.

1 like

Ik snap het, dat heb ik ook. Ik gebruik de bodylotion van Cerave en smeer me in als ik nog een klein beetje nat ben en heb dan geen last van geplak.

3 likes

Oppassen met doucheolie, is fucking glad in de douche en ik heb meerdere keren mijn leve voorbij zien flitsen.
En op een vochtige huiddringt je bodylotion beter in of gewoon een lichaamsolie gebruiken op je nog klamme huid, dat werkt ook goed.

14 likes

Het meest voedende doucheproduct wat ik ooit heb geprobeerd is die bodybutter voor onder de douche van Lush, doucheolie (specifiek die van La Roche-Posay vind ik fijn) is minder voedend.

Maar eerlijk, als je een droge huid hebt moet je gewoon iets opsmeren wat op je huid blijft, doucheproducten horen je allereerst schoon te maken, haha. Zou wat @pastelzwart zegt proberen, een lichte olie (bijv. die van Nuxe) aanbrengen als je nog nat onder de douche bent en je huid vervolgens zachtjes droogdeppen laat als het goed is geen plakkerig gevoel achter! Ik wil me zelf juist helemaal geboterd voelen als ik crème opsmeer na het douchen dus geen tips voor lotions verder.

Ojawel trouwens, deze:

Je hebt er ook een sprayvariant van! Het is meer een gel dan een crème en trekt snel in, ik heb hem voor mijn vader gekocht die crèmes haat en hij vindt hem top. De sprayvariant gebruik ik als ik douche in de sportschool, ik gebruik er vÊÊl van en dan plakt het wel een beetje, maar het is niet vettig èn als je een normale hoeveelheid gebruikt trekt het volgens mij wel supersnel in.

1 like

Ik heb zulke droge handen en smeer me al helemaal rot, maar vooral de huid rondom m’n nagels is echt uitgedroogd. Heeft iemand daar tips voor? Ik smeer dus al nagelriemolie en heb handcrème met urea maar het lijkt wel maar vijf minuten te werken ofzo.

2 likes

Ik had sinds mijn bevalling ook echt de droogste handen ooit en het enige wat bij mij goed werkt is o’keeffe’s working hands

2 likes

Oh kut is dat hè! Ik heb dat nu ook. Ik doe daar een beetje niacinamide + zinc van The Ordinary op en daarna crème met urea en dan wordt het weer wat zachter. The Salon Life op YouTube heeft het vaak over een zalfje met vaseline en salicylzuur wat er goed voor werkt. Dat zalfje kon ik hier niet vinden, maar ik heb bij de DM een zalfje wat bedoelt is voor eelt en echt fantastisch werkt op droge, harde nagelriemen. Dat doe ik meestal voor het slapen gaan op en soms ook overdag als het echt heel droog is.

Deze is dat:
https://dm.de/balea-fusscreme-hornhautentferner-salbe-p4066447496703.html?wt_mc=app.dm.pdsteilen.laufend

Ik denk dat Etos of Kruidvat ook wel iets vergelijkbaars heeft, maar heb daar nog niet naar gekeken.

4 likes

Ik gebruik al jaren ‘gloves in a bottle’ en dat is het enige wat helpt bij mij. Totaal geen fancy product ofzo haha maar toch. Ik was echt 100x per dag mn handen ook ivm werk en als ik een paar dagen niet smeer hangen de vellen eraan…

2 likes