Het Beautytopic #4

Ik snap het, dat heb ik ook. Ik gebruik de bodylotion van Cerave en smeer me in als ik nog een klein beetje nat ben en heb dan geen last van geplak.

3 likes

Oppassen met doucheolie, is fucking glad in de douche en ik heb meerdere keren mijn leve voorbij zien flitsen.
En op een vochtige huiddringt je bodylotion beter in of gewoon een lichaamsolie gebruiken op je nog klamme huid, dat werkt ook goed.

14 likes

Het meest voedende doucheproduct wat ik ooit heb geprobeerd is die bodybutter voor onder de douche van Lush, doucheolie (specifiek die van La Roche-Posay vind ik fijn) is minder voedend.

Maar eerlijk, als je een droge huid hebt moet je gewoon iets opsmeren wat op je huid blijft, doucheproducten horen je allereerst schoon te maken, haha. Zou wat @pastelzwart zegt proberen, een lichte olie (bijv. die van Nuxe) aanbrengen als je nog nat onder de douche bent en je huid vervolgens zachtjes droogdeppen laat als het goed is geen plakkerig gevoel achter! Ik wil me zelf juist helemaal geboterd voelen als ik crème opsmeer na het douchen dus geen tips voor lotions verder.

Ojawel trouwens, deze:

Je hebt er ook een sprayvariant van! Het is meer een gel dan een crème en trekt snel in, ik heb hem voor mijn vader gekocht die crèmes haat en hij vindt hem top. De sprayvariant gebruik ik als ik douche in de sportschool, ik gebruik er vÊÊl van en dan plakt het wel een beetje, maar het is niet vettig èn als je een normale hoeveelheid gebruikt trekt het volgens mij wel supersnel in.

1 like

Ik heb zulke droge handen en smeer me al helemaal rot, maar vooral de huid rondom m’n nagels is echt uitgedroogd. Heeft iemand daar tips voor? Ik smeer dus al nagelriemolie en heb handcrème met urea maar het lijkt wel maar vijf minuten te werken ofzo.

2 likes

Ik had sinds mijn bevalling ook echt de droogste handen ooit en het enige wat bij mij goed werkt is o’keeffe’s working hands

2 likes

Oh kut is dat hè! Ik heb dat nu ook. Ik doe daar een beetje niacinamide + zinc van The Ordinary op en daarna crème met urea en dan wordt het weer wat zachter. The Salon Life op YouTube heeft het vaak over een zalfje met vaseline en salicylzuur wat er goed voor werkt. Dat zalfje kon ik hier niet vinden, maar ik heb bij de DM een zalfje wat bedoelt is voor eelt en echt fantastisch werkt op droge, harde nagelriemen. Dat doe ik meestal voor het slapen gaan op en soms ook overdag als het echt heel droog is.

Deze is dat:
https://dm.de/balea-fusscreme-hornhautentferner-salbe-p4066447496703.html?wt_mc=app.dm.pdsteilen.laufend

Ik denk dat Etos of Kruidvat ook wel iets vergelijkbaars heeft, maar heb daar nog niet naar gekeken.

4 likes

Ik gebruik al jaren ‘gloves in a bottle’ en dat is het enige wat helpt bij mij. Totaal geen fancy product ofzo haha maar toch. Ik was echt 100x per dag mn handen ook ivm werk en als ik een paar dagen niet smeer hangen de vellen eraan…

2 likes

Ik gebruik deze van Cerave onder de douche:

IMG_9762

En meteen daarna deze:

Trekt snel in, niet zo “dik” als iets uit een pot. Dan meteen een pyamabroek erover en niet meer aan proberen te denken. :smiling_face_with_tear:

8 likes

Wat vinden jullie fijne concealer van de drogist? De huid onder mijn ogen is best droog, dus hij mag wel wat vettiger zijn.

1 like

Hebben mensen hier ervaring met zelf een lash lift doen? Ik wil het al een tijdje proberen en kwam net een advertentie tegen, dus nu wil ik het gaan kopen. Maar ik twijfel toch… werkt het? Is het veel werk? Hoe lang blijft het zitten? En welk merk gebruik je?

Ik verf altijd zelf mijn wenkbrauwen en dat is zo weinig werk en maakt veel verschil, dus ik hoop dat dit vergelijkbaar is.

2 likes

Ik probeer nog moed te verzamelen voor poging 2 (en ga dus ook nieuwe lijm halen).

1 like

Catrice True Skin of Maybeline Eraser vind ik beide fijn!

1 like

Ik sluit me aan bij die van Maybelline, al jaren favoriet!

2 likes

Ik gebruik die van Benecos altijd. Werkt fantastisch voor mij!

2 likes

Ohh dit klinkt niet top hahaha :joy: even over nadenken dan nog

1 like

Idd maybelline eraser of nyx bare with me!

1 like

Ik zat deze week een fragment van First Dates op TikTok en die meid had zo’n mooie glitter oogschaduw op. In de comments noemde ze ook welk merk het was, maar ik kan deze TikTok niet meer terugvinden :frowning:

In het fragment ging het over de verlamming van de jongen.

3 likes

Mocht je het niet kunnen vinden op deze manier dan zou je het via je kijkgeschiedenis kunnen proberen. Als je een . intypt bij de zoekbalk dan kom je er op een makkelijke manier.

1 like

Ja maar ik kijk 1000 tiktoks per dag :frowning:

6 likes

Ik gebruikte onderstaand product van ELF ook als blush, maar volgens mij is deze uit het assortiment en vervangen door een soortgelijk product, maar dan met een hydraterende core. Van wat ik online gezien heb, lijkt deze nieuwe wat donkerder en door die core lijkt het me minder chill als blush.
Weten jullie welke blush dichtbij deze kleur zou komen? Ik zag dat ELF ook zoiets heeft, maar dan met glitter en dat wil ik niet.

2 likes