Het Beautytopic #4

Love crème blush! Die van Charlotte tilbury en rare beauty vind ik mooi, maar niet heel handig in gebruik omdat ze zo “nat” zijn, heb wat sticks van milk en make-up by Mario en dat vind ik veel handiger in gebruik.

1 like

Ik doe wel crème bronzer maar meestal poeder blush, anders wordt het allemaal te veel van de natte textuur.
Ik doe al veel zonnebrand, drupje foundation (dan is het mooi glowy) en dan creambronzer en als ik een beetje pips zie beetje poeder blush. Ik heb ook een Cream blush maar dat benadrukt de oneffen huidtextuur bij mij meer ofzo

3 likes

Ik vind tegenstrijdig info online.

Doen jullie eerst SPF en dan make-up of omgekeerd ? En hoe doen jullie dat met als je langer als 2u buiten bent, terug SPF over je make-up smeren ?

Sowieso eerst SPF en dan make-up natuurlijk. Anders verpest je je make-up toch?

Ik smeer meestal geen SPF bij over mijn make-up, heb nog geen fijne gevonden. Soms op festivals gebruik ik wel zo’n stick.

Verder probeer ik gewoon zoveel mogelijk uit te zon te blijven.

3 likes

SPF is de laatste stap van je skincare dus voor je make-up.
En doorheen de dag heb ik spf in spray vorm van La roche posay anthelios, werkt goed bovenop je gezichtsmake up, en ook in stick vorm.

6 likes

Ik doe eerst spf, dan dagcrème, dan make-up en dan niks meer. Als ik echt echt vol in de zon ga doe ik geen gezichtsmakeup. Voor een beetje extra zon doe ik soms m’n spf meenemen en er voorzichtig deppend overheen aanbrengen. Dan kan wel 1 extra laagje maar niet als je 2 of 3 keer bijsmeert dan wordt het vies

3 likes

Je moet eerst dagcrème doen en daarna spf

4 likes

Dat bepaal ik toch zelf. Ik wil dat ik een goede dikke egale laag zonnebrand aanbreng. Dat laat ik even intrekken en dan de drogere gedeeltes doe ik een heel klein beetje dagcrème overheen. Mijn spf hydrateert ook al en bevat ook al antioxidanten.

3 likes

Als je optimale bescherming wil dan doe je spf als laatste. En als je geen optimale bescherming wil mag je zeker zelf bepalen om het andersom te doen.

10 likes

Ik gebruik die van ELF, heel fijn vind ik!

2 likes

Ja, had toen ook nav hier begrepen dat het een egale film over je huid moet zijn (ik mengde het met getinte dagcrème, nu niet meer). Maar ik vraag me wel af in dit geval met extra dagcrème: : Als je eerst je spf goed laat intrekken, wat is dan het verschil met bijvoorbeeld daarna vloeibare foundation gebruiken? Dan verpest foundation met kwast/ vingers/ beautyblender dat eigenlijk toch ook altijd, als wat dotjes crème deppen ook kwaad kan?

3 likes

Ik ben even benieuwd waarom dat dan voor optimale bescherming zou werken? Als in; maakt het uit in welke ‘laag’ de spf zit voor het effect?

Edit: oh zelfde vraag als @Bunnyslippers

O, ik weet wel dat sunblock (fysieke) echt een soort barrière vormen en ze daarom als laatst moeten. Vandaar dat ik me afvraag of vloeibare foundation dat eigenlijk ook niet alsnog verstoort.

Maar volgens mij klopt het ook niet altijd dat het als laatst moet als je een ‘chemical’ zonnebrand gebruikt (ik heb ook eentje van Beauty of Joseon die dat is volgens mij) ipv een minerale. Althans, daar lees je toch vaak van dat dat juist weer als eerst moet op een schone huid omdat dat anders werkt.

Vind dat wel verwarrend haha, omdat iedereen (en ook juist medische sites) wat anders zegt.

2 likes

Dat is niet zo. Je maakt een zonnebrand echt niet “stuk” of minder werkzaam door er een beetje dagcrème overheen te doen. En ik wil juist voor de chemische filters de eerste laag op m’n schone huid hebben. Het maakt sowieso allemaal niet zo veel uit als mensen hier lijken te denken.
Belangrijkst is dik en vaak smeren.

Jij smeert het eroverheen, ik smeer het eronder.

3 likes

Mijn motto is halfbakken SPF is altijd nog beter dan helemaal geen SPF

8 likes

Hierop aanhakend: is hier iemand met een vette huid die crème blush gebruikt? Ik vind het er zo prachtig uitzien bij anderen altijd, maar bij mij glibbert alles wat geen poeder is direct van mijn huid af dus ben bang dat dit niet blijft zitten en dus zonde is. Als iemand aanraders heeft: let me know!

2 likes

Watercolour blush van Daniel Sandler, die is vloeibaar maar niet vettig en kun je heel mooi in de huid blenden :ok_hand:t3:

1 like

oeee dat klinkt goed, bedoel je deze gel? Of dit flesje? (of is dit hetzelfde, haha)

Ik heb zo’n flesje, is na jaaaren nu bijna op. De gel heb ik nog nooit geprobeerd

3 likes

oke top!! Ik ga ernaar uitkijken, dankjewel!