Het Beautytopic #4

Dit klonk perfect tot ik zag dat er parfum in zit :smiling_face_with_tear:.

4 likes

Als parfum in huidverzorging zo slecht is waaaarom blijven merken dat dan toch doen? Ik begrijp dat zo niet.

1 like

Wat een gejank om niets.

1 like

Vind het ook onmogelijk om goed SPF aan te brengen als je make up op hebt. Ook een beetje onrealistisch.

Ik probeer ‘‘s ochtends al een goede laag aan te brengen, door de dag heen zo min mogelijk aan mijn huid te zitten, evt een petje op als ik buiten ben en door de dag heen een SPF spray of een Brush on block met SPF poeder te gebruiken. En als het even kan geen make up en een grote zonnebril zodat ik gewoon crème kan smeren.

Zelf probeer ik wel altijd een SPF 50 te gebruiken omdat ik, en de consument in het algemeen, minder dan de aanbevolen hoeveelheid smeren.

Same, snap daar ook niks van. Kan ‘t meteen ook niet serieus nemen dan. “Ja, dit product is geschikt voor een gevoelige huid”, suuuuuure.

2 likes

Je wil niet weten hoe veel mensen geen natuurlijke producten willen gebruiken “want dat stinkt en ruik ik als ik het op m’n gezicht smeer”.

3 likes

https://www.pharmamarket.be/be_nl/caudalie-vinosun-protect-zonnewater-met-zeer-hoge-bescherming-spf-50-150-ml-promo.html

@oelius ben echt een noob in ingredientenlijsten ontcijferen maar parfum staat zeer laag, is dat nog steeds erg?

Ligt ook heel erg aan je huid hoor, ik kan er zelf prima tegen maar ken ook veel mensen die er niet tegen kunnen. Maarja ken ook mensen die nog steeds zweren bij het 3 stappen plan van Clinique dat vol zit met alcohol en daar krijg ik juist een hele onrustige huid van, dus het is imo ook een kwestie van proberen wat voor jouw huid werkt.

5 likes

Ik heb ook geen reactie op huidverzorging, kan veel verdragen. Ga dat water testen en zien of het makkelijker in gebruik is dan LRP

5 likes

Omdat de meeste mensen er geen last van hebben en het toch veel fijner vinden. De gemiddelde consument vindt de onmiddellijke sensoriële ervaring veel belangrijker dan het effect op de lange termijn (want eerlijk, de eventuele negatieve invloed van parfum op de normale, niet onwijs gevoelige huid, merk je misschien pas na jaren overmatig gebruik van bijvoorbeeld geparfumeerde producten). Neemt natuurlijk niet weg dat parfum onnodig is en daarbij ook potentieel irriterend, ik vind het ook jammer, vooral bij de meeste commerciële supermarktmerken.

8 likes

Ik heb het afgelopen jaar losgelaten om nooit producten te gebruiken die een beetje parfum bevatten (met name als het als laatste ingrediënt staat) Merk niet dat mijn gevoelige huid er echt op reageert en heb nu iets meer keuze qua producten. Mijn favo spf van la roche posay bevat ook een beetje parfum en ben blij dat ik het toch gewoon heb uitgeprobeerd.

Ik dacht altijd dat ‘t niet zo erg was, tot ik erachter kwam dat de eczeem rond mijn ogen werd veroorzaakt door parfum/essentiële oliën. Daarnaast had ik ook altijd een onrustige huid, wat nu zo goed als weinig is sinds ik parfum vermijd in huidverzorging en make-up. Dus helaas ben ik er toch maar kritisch op.

2 likes

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar hij geldt nog steeds.

Ik zoek een bruine tubing mascara. Ik gebruik nu altijd deze maar dat is niet een échte tubing mascara schijnt. Het gaat er wel af met 38 graden maar niet super makkelijk. En wil wel eens wat anders proberen dat iets meer volume geeft.

Maar hij moet dus bruin zijn en niet zwart en dat maakt het lastig. Heeft iemand toevallig een tip?

https://www.iciparisxl.nl/clinique/lash-power-mascara-long-wearing-formula/mascara-volumegevend-langhoudend/p/BP_974292

2 likes

Heb je hier iets aan? https://www.reddit.com/r/BeautyGuruChatter/comments/15klegf/best_brown_tubing_mascara/?rdt=46822

1 like

Ik heb “gewoon” die goedkope van ELF, maar geen idee of dat wel een echte tubing mascara is. Is iig wel een bruine. :sweat_smile:

https://www.douglas.nl/nl/p/5011252008

3 likes

Hey wat een goede dit, zo goedkoop! Deze wordt wel echt omschreven als een tubing maacara. Geeft hij ook een beetje volume? Ik ga deze zeker een keer proberen.

@Spaarlamp ja daar heb ik wel wat aan, ga het even goed doorlezen. Tnx!

Ja ik vind hem prima, maar heb wel redelijk goede wimpers van mezelf, dus ben niet heel kritisch haha.

1 like

Heb je Heimish Dailism al geprobeerd? Ik gebruik die met het gebogen borsteltje (wel in zwart), is goed op te bouwen en komt gemakkelijk los onder de douche.

1 like

Ik kreeg deze er niet heel makkelijk af, maar misschien verschilt dat per persoon.

2 likes

Ja ik heb ook lange wimpers van mezelf! Maar ze mogen wel wat dikker zijn.

@VickyViolence nee nooit geprobeerd, als deze er in het bruin is zet ik die ook op m’n lijstje.

1 like