Het Beautytopic #4

Dan ga ik dat eens uitproberen, want ik heb wel het idee dat mijn huid het kan waarderen. Heb je toevallig ook een tup voor een dagcrème zonder glycerine?

Is dit de verkeerde trouwens? Hier zit wel glycerine in volgens de ingrediënten.

Nou, nee, en glycerine op zich is niet het probleem, dat is een geweldige humectant, zeker als je huid dat kan waarderen. Maar soms kan het wel te veel zijn. Zeker als er met het huidige weer ook nog een spf bij komt.
Maar een lichte dagcrème tip is Purito Deep Sea Cream, een soort gelachtige crème, heerlijk licht en toch hydraterend. Wel glycerine.

3 likes

Ik kwam hier ook recentelijk pas achter via TikTok 🫣. Heb even snel naar de ingrediënten gekeken van je serum en crème, die twee zouden in theorie samen moeten kunnen gaan. Heb je wel eens geprobeerd om een van beide te skippen?

Ja, ik heb wel eens enkel het serum gedaan en dan rult het ook. Vandaar dat ik denk dat die het probleem is. Alleen die dagcreme heb ik nog niet gedaan, maar dat ga ik eens proberen. Dan weet ik het zeker.

3 likes

En het serum ‘s avonds smeren? Of is dat een gekke suggestie?

1 like

Ik zie die tiktoks ook vaak, maar ik snap het probleem echt niet? Gebruik veel verschillende dingen en alles gewoon door elkaar en herken niks van die problemen die het geeft eigenlijk. Wel dat de ene foundation mooier is met een bepaalde crème eronder, maar dan is het niet specifiek water of waterbasis ofzo.

2 likes

Nee, denk het niet? Haha ik ga dat eens proberen.

Bij mij ook! Ik heb m aan mn vriend gegeven en ben terug bij m’n hema zonnebrand, nooit ergens last van.

2 likes

Ik smeer altijd savonds!

2 likes

Volgens mij speelt huidtype hierin ook een rol, met name een gecombineerde of vette huid. Heb er zelf gek genoeg juist last van wanneer ik alleen maar producten op siliconenbasis gebruik, terwijl mijn foundation (Double Wear) juist siliconen bevat. Serums en cremes met een gel-achtige consistentie gaan nagenoeg altijd rullen op mijn huid, een aantal SPF’s hebben bij mij hetzelfde effect.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn, onderstaande combo werkt voor mij in ieder geval, alleen weet ik niet precies waarom :joy:.

Ochtendroutine:

1. Gezicht wassen met lauwwarm water, geen reiniger.
  2. Hyaluronic acid lotion
  3. Cicapair Intensive Soothing Repair Cream
  4. Air Fit UV Defense Sun Cream

Avondroutine:

1. Pure Grinding Cleansing Balm
  2. Senka Perfect Whip Fresh
  3. Hyaluronic acid lotion
  4. Cicapair Intensive Soothing Repair Cream
  5. Tretinoine 0.05%

Zo frustrerend, de zoektocht naar welk product het probleem creëert. Hoop dat de dagcrème zonder het serum de oplossing is. Mocht dat het geval zijn, dan zou je nog eens goed de ingrediëntenlijst kunnen bestuderen. Zodat je bij een ander serum niet tegen hetzelfde probleem aanloopt.

2 likes

Hhahahahaha omg ik heb net voor het eerst zelf mijn wenkbrauwen geverfd en ze zijn zo donker :joy::joy::joy: Jezus ik ben net Bert en moet zometeen ook nog eens naar de school van mijn kind om ergens mee te helpen waar iedereen me vanmorgen nog met menselijke wenkbrauwen heeft gezien

Hahahahhaha

Micellair water op een watje en er langs blijven wrijven en dat herhalen helpt soms om het rups effect te verzachten

1 like

Dit shockeffect is altijd groter bij jezelf dan bij andere mensen!!

3 likes

Ja heb ik net ook gedaan dus deze ho mom steelt zo de show bij de kinder-iftar op school :v:t2:

8 likes

Het is bij mij ook de eerste dag altijd net een beetje te, maar na een dag trekt dat bij! Het schijnt ook te helpen om je wenkbrauwen te wassen met anti roos shampoo maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

2 likes

Ik doe sowieso altijd verven voordat ik ga douchen. Haal t er dan af met micellair water en onder de douche nog een keer goed met face wash insoppen. Dan is alles op mn huid weg en ziet t er al veel beter uit.

1 like

Ik heb geboend en een panel van experts via de app foto’s gestuurd en het is wel iets minder heftig nu en mijn vrienden zeggen dat het meevalt!! (Behalve mijn vriend die me Lubbers noemde) Maar het is gewoon wel echt de verkeerde kleur hahahaha.

2 likes

Ik verf ook altijd zelf mijn wenkbrauwen en doe dat op een dag dat ik niet buiten moet.

De dag erna altijd perfect !

3 likes

Thanks voor deze.tip! Hij werkt idd top! Eigenlijk nog fijner dan de speedy remover. En veel.goedkoper

2 likes