Het Beautytopic #4

Hoe kun je een skincare ‘aanmeten’? :sweat_smile:

Ik heb sinds een paar maanden last van extreme acne over mijn gehele gezicht. Ik heb niks anders gedaan. Ben niet anders gaan eten/drinken, geen andere producten, zelfde wasmiddel etc. Word er echt rete onzeker van. Naast dat ik acne heb is mijn huid ook ontzettend droog. Ik gebruik al 2 jaar de dag en nacht creme van Medex en dan de papaya variant.

Ik hoor goede dingen over Cerave en over The Ordinary maar hoe weet je welke producten je moet gebruiken? Ben echt een leek haha

Bij extreme acne zou ik naar een goede huidtherapeut gaan die samen met jou een behandelplan opstelt nav een huidanalyse!

5 likes

Wat super frustrerend zeg :disappointed_relieved:. Ik zou de oorzaak proberen te achterhalen en wellicht is het een goed idee dit eerst eens met de huisarts te bespreken. Misschien is er iets in je hormoonhuishouding veranderd of blijk je ergens allergisch voor te zijn. Je huisarts kan je dan doorverwijzen naar een dermatoloog indien nodig. Mocht je trouwens wel een ander skincare product willen proberen, doe het dan in langzame stappen. Eerst 8 weken een andere crème bijvoorbeeld. Op die manier kun je goed in de gaten houden waar je huid wél of niet op reageert.

5 likes

Ik zou dan wellicht ook even naar de huisarts gaan, die kan je dan misschien doorverwijzen naar de dermatoloog. Ik heb zelf vroeger heftige acne gehad en dat bleek hormonaal te zijn. Destijds heeft de Diane pil me hier vanaf geholpen.

Met de normale drogisterij producten behaalde ik zelf destijds geen resultaat. Nou is dat ook al even geleden maar ik heb toch het idee dat veel producten alleen effect hebben op lichte onzuiverheden en niet op ernstige acne.

2 likes

@Bbbaby @Okapi bedankt voor jullie lieve reacties! Was er inderdaad al ‘bang’ voor dat ik naar de huisarts/dermatoloog/huidtherapeut moeten en niet zo simpel op te lossen zou zijn door een crème bij de drogist.
Ik zou morgen even bellen. Heel mijn jeugd/puberteit amper een puistje gehad en nu zit ik er helemaal onder op mijn bijna 28e :sleepy: Vind het echt heel rot en vooral dat het mij zo onzeker maakt.

4 likes

Wat zijn fijne make up reinigingsdoekjes? Ik weet dat het nergens goed voor is, maar soms lukt het mij niet op mijn make up er goed af te halen. Dus ik vind het fijn om doekjes bij mn bed te hebben om de stap soms wat kleiner te maken. En ik niet met make up naar bed ga. Welke zijn fijn voor een licht gevoelige huid?

1 like

Ik gebruik deze, maar wel alleen op vakantie, dus ik weet niet of ze bij dagelijke gebruik voor langere tijd ook fijn zijn:

https://www.yves-rocher.nl/gezicht/reiniging-et-make-up-removing/reinigingsdoekjes-gezicht/ultraverfrissende-reinigingsdoekjes-pure-algue/p/95938

2 likes

Oke, thanks! Het is gelukkig niet voor dagelijks gebruik. Gewoon soms als ik te moe ben of aangeschoten in bed lig, merk dat veel doekjes ruw zijn en prikken.

2 likes

Zou vooral niet teveel producten gebruiken. Benzoylperoxide kan je bij de apotheek halen zonder recept en kan je op de ergste ontstekingen smeren. Verder een simpele reiniger en een milde exfoilant. Maar als het heel heftig is inderdaad naar een dermatoloog of de huidtherapeut voor goed advies.

1 like

Sinds ongeveer 1,5 week gebruik ik na veel forum tips de La Roche Posay anthelios 50+ fluïde invisible . Nu heb ik sinds die tijd enorm veel puistjes over mijn hele gezicht en nek.
Ik las ergens dat je huid soms moet “wennen” aan een product, maar hoelang duurt dat? Of kan ik beter een andere spf zoeken die goed voor mij werkt?
En heeft iemand dan specifiek tips, als deze dus niet werkt ?

1 like

Deze werkt echt heel goed voor mijn huid. Ik had met bijna alle spf toch een vettige laag over m’n gezicht maar met deze niet.

4 likes

Ik heb die van clay & glow en geen puistjes.

2 likes

Die van Bioré! :ok_hand:t3:

1 like

Ah echt heel rot ja! Ik heb zelf ook met vlagen adult acne door hormonale veranderingen (stoppen met pil en zwangerschap). Beter dat je nu goede hulp zoekt, ben je er hopelijk snel vanaf.

2 likes

Ik heb twee favos. Ik zit nu ook aan de differin vanuit de dermatoloog en hierom moet ik altijd goed smeren. Mijn huid reageert helemaal niet op onderstaande producten.

Haru Haru Wonder: geeft een velvet finish op de huid dus voor mijn combi huid perfect voor als ik makeup op wil. Het wordt niet snel ‘vettig’ of shiny.

I’m aqua sun essence: shiny finish, kan ook mooi zijn onder makeup maar hier wordt mijn huid sneller ‘vetter’ van. Ik gebruik deze nu vooral in het weekend of als ik weet dat ik veel in de zon ga lopen/zitten.

3 likes

Ik denk inderdaad dat het bij mij ook hormonaal is. 15 maanden geleden bevallen en nu ongeveer een jaar een spiraal. Moet morgen wederom de huisarts bellen, die had vrijdag geen tijd. Ben benieuwd :sweat_smile:

1 like

Ik heb deze gekocht en moet vanavond nog kijken of hij goed te verwijderen is maar ik ben er verbaasd over hoe goed hij werkt! En dat voor die prijs.

Samenvatting

9 likes

Wauw! Mooi! Heb je ook nog een wimperkruller gebruikt of heb je altijd zo’n mooie krul?

4 likes

Nee dat gaat bij mij altijd vanzelf!

3 likes

Qua deo:
Ik vind de lady speedsticks altijd heel erg fijn. (Ook antitranspirant geloof ik) Ze zijn nu op en wil misschien de “wild” deo sticks gaan bestellen. Wat zijn de ervaringen en is het iets soortgelijks of minder fijn? En zo ja, welke geur is lekker?