Helpppp, ik heb zo’n verzamel pallet van Sephora en een van de blushes zit los. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Kapot maken met een vorkje tot het poeder is, beetje pure alchohol erbij doen en met een lepeltje er in drukken/persen tot een geheel.
Zou dat wel in een ander bakje doen dan want deze zijn gebakken (dan zitten ze vaak al minder goed vast aan de pan) en liggen op de pan ipv er in dus je hebt weinig ruimte om het prutje in te doen. @CarrieBradshaw
Ohh goeie, in zo’n mini reispotje ofzo
Thanks @Bergson @Spaarlamp @chasingrainbows!! Als ik t goed begrijp kan ik m als ik dit goed wil doen niet meer in t palette krijgen? Dat ik m apart moet bewaren? Of kan ik m er dan weer op lijmen oid? … geen ervaring mee
Hm lijken zou kunnen, maar denk niet dat het lang blijft zitten. Dat is het nadeel met gebakken pigmenten, die liggen er vaak op ipv in.
Ik ben vaak een weekend van huis, en heb eigenlijk voor alles ondertussen een mini (of flesje/ potje om te vullen ). zodat ik m’n hele toilettas in mijn handtas kan gooien en het heel compact en licht blijft. Alleen voor mijn deo zoek ik nog iets. Ik gebruik liefst een rollon, maar die zijn altijd vrij groot en er bestaan geen voor zover ik zie geen mini’s van… Zijn er andere meer compacte alternatieven? Nemen jullie gewoon een full-size mee op reis?
Spray gebruik ik liever niet als het zo’n typische verneveling is (heb dan altijd het gevoel dat ik vergast wordt en het voelt ook minder effectief).
Een mini stick van Loveli oid?
Nivea heeft wel van die reisverpakkingen van een roldeo.
Je kan proberen of Lekker crèmedeo bij jou werkt, dat zijn mini potjes en je hoeft maar een hoeveelheid ter grootte van een erwt te gebruiken.
Dat is een natuurlijke deo, dus die werkt niet bij iedereen even goed (bij mij wel!).
Heb een nieuwe ‘viral’ blushkwast gekocht, die van Morphe x Ariel. Hij brengt prachtig aan, echt heel geblend, maar hij pakt niet zoveel product op dus zit gewoon 5 min te poederen haha. En hij is heel lang dus past niet in mn make up tasje. 🫠
Ik dacht dat dit een collab ging zijn rond de kleine zeemeerming dus verschoot toen ik zag dat het influencer anno 2016 was
Hahahahaha ik kende m ook niet maar blijkt de visagist van kylie jenner te zijn
Hoe kun je een skincare ‘aanmeten’?
Ik heb sinds een paar maanden last van extreme acne over mijn gehele gezicht. Ik heb niks anders gedaan. Ben niet anders gaan eten/drinken, geen andere producten, zelfde wasmiddel etc. Word er echt rete onzeker van. Naast dat ik acne heb is mijn huid ook ontzettend droog. Ik gebruik al 2 jaar de dag en nacht creme van Medex en dan de papaya variant.
Ik hoor goede dingen over Cerave en over The Ordinary maar hoe weet je welke producten je moet gebruiken? Ben echt een leek haha
Bij extreme acne zou ik naar een goede huidtherapeut gaan die samen met jou een behandelplan opstelt nav een huidanalyse!
Wat super frustrerend zeg . Ik zou de oorzaak proberen te achterhalen en wellicht is het een goed idee dit eerst eens met de huisarts te bespreken. Misschien is er iets in je hormoonhuishouding veranderd of blijk je ergens allergisch voor te zijn. Je huisarts kan je dan doorverwijzen naar een dermatoloog indien nodig. Mocht je trouwens wel een ander skincare product willen proberen, doe het dan in langzame stappen. Eerst 8 weken een andere crème bijvoorbeeld. Op die manier kun je goed in de gaten houden waar je huid wél of niet op reageert.
Ik zou dan wellicht ook even naar de huisarts gaan, die kan je dan misschien doorverwijzen naar de dermatoloog. Ik heb zelf vroeger heftige acne gehad en dat bleek hormonaal te zijn. Destijds heeft de Diane pil me hier vanaf geholpen.
Met de normale drogisterij producten behaalde ik zelf destijds geen resultaat. Nou is dat ook al even geleden maar ik heb toch het idee dat veel producten alleen effect hebben op lichte onzuiverheden en niet op ernstige acne.
@Bbbaby @Okapi bedankt voor jullie lieve reacties! Was er inderdaad al ‘bang’ voor dat ik naar de huisarts/dermatoloog/huidtherapeut moeten en niet zo simpel op te lossen zou zijn door een crème bij de drogist.
Ik zou morgen even bellen. Heel mijn jeugd/puberteit amper een puistje gehad en nu zit ik er helemaal onder op mijn bijna 28e Vind het echt heel rot en vooral dat het mij zo onzeker maakt.
Wat zijn fijne make up reinigingsdoekjes? Ik weet dat het nergens goed voor is, maar soms lukt het mij niet op mijn make up er goed af te halen. Dus ik vind het fijn om doekjes bij mn bed te hebben om de stap soms wat kleiner te maken. En ik niet met make up naar bed ga. Welke zijn fijn voor een licht gevoelige huid?
Ik gebruik deze, maar wel alleen op vakantie, dus ik weet niet of ze bij dagelijke gebruik voor langere tijd ook fijn zijn: