Het Beautytopic #4

Met de overgang naar Wild heb ik niks gemerkt. Maar toen ik happy earth deo gebruikte, rook ik aan het eind van de middag wel wat zweet. Toen even weer nieuwe deo op gedaan.
Sinds ik Wild deo gebruik (overgang van Happy earth deo), ruik ik nagenoeg niks aan het eind van de dag.

3 likes

douglas heeft 20% korting op zonnebrand :sun_with_face:

oh heel irritant niet die kwal tipte :smiling_face_with_tear:

Die is bij etos met 20% korting

chill dankjewel!

1 like

Een tijdje terug vroeg ik hier om spf tips omdat ik heel erg puistjes kreeg van La Roche Posay Anthelios. En toen heb ik BentonAir Fit UV defense Sun Cream SPF 50+ PA++++ getipt gekregen, en die werkt voor mij heel goed. Dus dank voor degene die het tipte @Dibs, en wie weet hebben andere hier ook wat aan :pray:t3:

4 likes

Ik heb al jaren dat mijn ogen allergisch reageren op veel make up, maar dat waren vaak periodes en toen had ik een mascara, oogpotlood en oogschaduw gevonden van Yves Rocher waar ik tegen kon. Alleen zijn die al een heel poos niet meer te koop en lijken de klachten erger geworden :frowning:

heeft iemand die dit herkend tips voor mascara (het liefst die ook zorgt voor krul), oogpotlood en oogschaduw waar je niet op reageert? Of merken voor gevoelige ogen die testers hebben?

Ik heb nu oogpotlood en mascara van La Roche-Posay Toleriane, maar volgens mij kan ik hier ook niet tegen. Elke keer iets kopen en er dan weer niet tegen kunnen vind ik zo zonde ook van het geld en zou graag toch op momenten make up willen dragen.

1 like

Heb je de klachten ook als je geen make-up gebruikt maar wel je gezicht reinigt? Kan bijv ook zijn dat je niet tegen watjes of je reiniging kunt of je oogcreme oid. Wat voor klachten heb je?

Heb je BareMinerals al eens geprobeerd? Is op natuurlijke basis, maar veel mensen zijn bijv ook allergisch voor een rood pigment, dat zit dan in o.a. bruine en groene kleuren. Ik zou gewoon dingen kopen bij Douglas/ici, juist geen testers gebruiken in de winkel want je weet niet hoeveel mensen die al gebruikt hebben en wat daar voor bacteriën aan zitten, maar als je een allergische reactie hebt mag je het altijd terug brengen en krijg je je geld gewoon terug.

1 like

Heb je Clinique al geprobeerd?

3 likes

Dr. Hauschka iets voor je?

1 like

Niet als ik mijn gezicht reinig, maar heb het nu ook door hooikoorts als ik niks op heb en wel buiten ben geweest. Dus heb het idee dat de hooikoorts de eerdere allergie ook weer extra prikkelt.
Het begint vaak met jeuk aan de binnenkant van de wimperrand van het bovenste ooglid met soms steken. Dan gaat het hele ooglid jeuken en prikken en wordt het dik en rood en uiteindelijk droog/schilferig.

BareMinerals nog niet geprobeerd, zat ook te denken aan minerale makeup uitproberen, maar kon de keus niet maken uit verschillende merken :see_no_evil: Ah, ik wist niet van dat rood pigment en ook niet dat je je geld terug krijgt bij Douglas/Ici bij allergie. Dat scheelt een hoop. Dan kan ik daar ook eens heen gaan ook met de merken die hierboven worden benoemd. Bedankt voor de tips!
Nee, ik waag me idd niet aan van die testers die in winkels liggen waar iedereen aan kan zitten. Bedoelde eigenlijk mini’s van producten, zodat je niet meteen een full size kan weggooien. Niet helemaal handig verwoord.

@Huismus en @Doperwtje naar beide merken wel gekeken, maar nog niet geprobeerd. Hebben jullie specifieke aanraders van Clinique of Dr. hauschka?

Mijn moeder is heel allergisch voor make up rond haar ogen. Ze gebruikt altijd een mascara van lancome en een oogpotloodje van pupa.

1 like

Ik heb weer een rondje SPFs getest (Biodermal prikte ziek in mijn ogen, kwam jankend op mijn werk aan na het fietsen, de Kruidvat SPF ‘sunfluid’ is qua effect een pakje boter op je kop smeren) en ben nu toch weer terug naar:

Ik bid alleen tot de nieuwe Paus dat dit een keer 1+1 is ofzo want ik smeer omgerekend gewoon voor een euro per keer zo

6 likes

Welke had je van Biodermal? Ik heb ook een keer eentje gehad die echt mega erg prikte in m’n ogen, dat was eentje in een tube of een pompje. Bij de fluïde heb ik dat niet. Dat is denk ik tot nu toe m’n lievelings spf voor het gezicht.

3 likes

Dit is eigenlijk een waardeloze tip voor de meeste mensen maar wie weet, het kan voor iemand goed zijn.

Mijn schoonouders hebben deze meegenomen uit Australië:

Ik smeer dagelijks echt een dikke laag, het droogt heel mooi mat op en aan het einde van een warme dag glim ik nog steeds niet, ook niet als ik er nog een laag op doe halverwege de dag. Ik glim echt snel, dus dat is een wonder. En het is vrij betaalbaar. Dus als je ooit iemand kent of bent die naar Australië gaat, koop dit!!!

6 likes

Die tube idd! Ik ben niet eens zo heel kieskeurig omdat ik niet echt foundation enzo draag, ik wil er alleen niet uitzien als een discobal. Als ik deze eens in de aanbieding zie probeer ik hem wel!

Kruidvat eigen merk heeft trouwens wel nu zo’n spray voor het bijspuiten door de dag heen (net zoals Garnier, maar dan betaalbaarder). Wel erg geparfumeerd, maar daar heb ik geen last van.

1 like

Ik krijg van die collistar magic drops naast een mooi kleurtje ook pukkels (het lijken wel bijna ontstekingen)… Heeft iemand tips voor een andere zelfbruiner?

1 like

Nouuuu, hij is toevallig nu in de aanbieding haha. Bij Drogist.nl is ie nu het goedkoopst en daarna bij Bol. En ik zag dat ie 1 + 1 is bij de Etos.

Hij maakt m’n huid heel zacht en niet vettig/glibberig. Vind het echt een fijne zonnebrand! Je moet alleen soms even zoeken bij de drogist, want bij mij in de stad heb ik ze niet bij iedere Kruidvat/Etos gezien. Die vervelende in zo’n tube is wel overal volop aanwezig :unamused:

1 like

Deze prikt dus heel erg bij mij. Terwijl die normale dagcreme zonder spf prima is.

2 likes

Waarom playt de SPF industrie games with our heart. We proberen gewoon ons leven te leiden en geen huidkanker te krijgen :broken_heart:

9 likes

Ik smeer m’n Bondi Sands Foam ook altijd gewoon in m’n gezicht en vind het mooi! Maar weet niet of dat helemaal de bedoeling is.

3 likes