Het Beautytopic #4

Ja, zeker! Ik heb de mascara uit deze post besteld en foto’s geplaatst van het resultaat

Deze verkopen ze overigens ook bij de Etos! Ik ben inmiddels al aan mijn 4e mascara van deze (ik doe ongeveer 1 maand met 1 mascara)

2 likes

Is je mascara na een maand dan ook (bijna) op of vervang je ‘m omdat hij dan niet meer zo goed werkt? Want mascara heeft tegenwoordig een houdbaarheid van 6 maanden na opening. En bij mij werken de meeste mascara’s zo lang ook prima. (Ik draag bijna elke dag mascara.)

4 likes

Ooh super ga meteen naar de Etos van de week! Dankje

2 likes

Oh ja ik hou van verse mascara’s en vind inderdaad dat hij na een maand tot 6 weken niet meer zo lekker werkt en op aan het raken is. Dat heb ik niet alleen bij deze mascara hoor maar bij alle merken die ik gebruik(te).

5 likes

Wegens het gematigde succes op mijn zwarte puntjes ga ik nu Adalpalene Gel van Differin proberen, besteld op iHerb:

Nog een tip:

Long 4 Lashes, een wimperserum met bimatoprost voor minder dan 20 euro!! Ik gebruik het nu twee of drie weken denk ik en mijn wimpers zijn zichtbaar voller en langer. En ik ben nog niet blind dus da’s ook mooi meegenomen :blush:

3 likes

Echt grappig hoe dit verschilt. Ik vind mijn mascara’s vaak pas fijn ná die periode, omdat ze dan niet meer zo ‘nattig’ zijn en ik dan veel langere, volle wimpers krijg en minder last van ‘stempelen’.

Sowieso ben ik nog beetje zoekende naar de perfecte, want heb echt 20 jaar eentje van Dior gebruikt die ik sinds de nieuwe formule minder vind, en die van Nars nu die in Bijenkorf kalender zat vond ik eerst ruk en nu hij droger is wel oké (maar weeer dat vlekken). Ga liever niet voor waterproef maar denk dat ik haast geen andere keus meer heb.

Andere die ik wel fijn vind is Benefit They’re real magnet.

5 likes

Maar heb je ook last van stempelen met een tubing mascara? Want dat is waarom ik die alleen nog maar wil dragen aangezien gewone én waterproof altijd gaat stempelen bij mij. Nu, zelfs op warme dagen nooit meer last van! Zo fijn.

1 like

Tubing mascara’s gaan minder lang mee vind ik. Ik gebruik de Heimish, na 2 maanden wordt 'ie wat droog en na 3 maanden is 'ie gewoon leeg haha.

2 likes

Ja ik vind natte mascara’s ook vreselijk. Ik heb de Million Lashes van L’Oreal en die vind ik erg prettig. Ik zoek altijd naar een mascara die mijn wimpers separeert en verlengt. Vroeger was de Clump Defy mijn favoriet en sinds die uit de handel is gebruik ik deze.

Edit: Gelijk even een vraag voor hier. Mijn huid is vrij vet nu in de zomer, ik heb het idee dat het aan mijn dagcrème ligt. Die gebruik ik nu al een aantal maanden en het begint ook steeds erger te worden. Ik heb best een gevoelige huid, krijg snel rode plekken/bultjes en een prikkende huid van verkeerde verzorgingsproducten.

Ik reinig mijn huid met cerave en gebruik deze crème, verder helemaal niets aan verzorgingsproducten. Ik probeer nooit teveel toe te voegen omdat ik wel een kalme huid heb qua oneffenheden. Maar ik merk nu dat ik toch nog iets nodig heb. Hebben jullie misschien nog tips?

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-derma-spf30-hydraterende-dagcreme/p/5953708?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_22375285647&gad_source=1&gad_campaignid=22375285647&gbraid=0AAAAACnuMokdFz1JT-k0ftcfshyn5UkMs&gclid=CjwKCAjwv5zEBhBwEiwAOg2YKMLSLENhyHhgPFbsDpPFv-DdWIQKY9HdRCUl1AHWGmg1sSBamWAI1BoCQKMQAvD_BwE

Ik vond met de zoekfunctie een aantal positieve reacties over de meroda changing foundation. Is er ook iemand met een echt lichte huid die deze geprobeerd heeft? Ik ben in de winter echt ‘pale you look sick’, en vraag me af of hij zich daar ook in om kan toveren.

1 like

Mijn Charlotte Tilbury brozer pakt niet meer op de kwast. Alsof er een laagje overheen zit. Wat kan je daar ook al weer aan doen?

3 likes

nee, dat is gewoon 1 kleur

4 likes

Had laatst gelezen het laagje met plakband eraf te halen. Zelf nog niet geprobeerd.

3 likes

Met plakband idd of met een schone spoolie het bovenste laagje eraf krassen

1 like

@the.rebel.club @Amarens

Hij beviel jou goed zei je eerder. Nog steeds?

Werkt dat ook voor een nieuw poeder dat niets doet? Heb een poederfoundation van Pür, die gewoon niets afgeeft. Of is het gewoon een slechte? Meeste poeders die ik ken zijn juist heel zacht en los geperst.

Het is écht gewoon één kleur hoor @CloserToFine heeft gelijk.
Waarom zou je in een gimmick trappen als je evengoed een goedkoper en betrouwbaarder product kan kopen?

3 likes

Hm dat zou niet moeten eigenlijk. Dat laagje komt vaak van (vieze) kwasten/veel met je vinger er over gaan waardoor er vet van je huid op komt.

3 likes

Omdat ik blijkbaar te goedgelovig ben :joy: ik vind het zo’n drama om een goede kleur te vinden dat ik dit heel graag wilde geloven. Bestaan er wel foundations die op deze manier werken? Of is het hele concept too good to be true?

1 like

Op de een of andere manier werkt het op mijn huid wel, maar misschien heb ik toevallig de huidskleur die goed matcht met die foundation. Ik ben best bleek.

Ik vind de foundation zelf verder best vettig en het is daardoor niet echt m’n favoriet

1 like