Het Beautytopic #4

90% van de tijd wel ja

2 likes

Ik ga het maar gewoon proberen, nu ligt hij ook maar te verstoffen.

1 like

Nee. De kleur van je huid is alleen optisch zichtbaar en foundation heeft jammer genoeg geen ogen dus kan zich daar niet op aanpassen.

Met andere woorden: er is geen verband tussen indicatoren die de kleur van een product wél kunnen aanpassen (zoals ph, mate van talgproductie of temperatuur) en de kleur van je huid.

1 like

Als je een product gebruikt met niet te veel dekking kun je makkelijk wegkomen met een klein kleurverschil hoor, gewoon niet te veel van aanbrengen en goed mengen. Wetnwild Tinted Hydrator blabla (lichtblauwe tube, rond de 4 euro online verkrijgbaar) is in de lichtste kleur eigenlijk iets te donker voor mij maar toch echt één van mijn lievelingsproducten!

Waar loop je tegenaan als je een gezichtsproduct zoekt? Ik heb zelf bijvoorbeeld het probleem dat ik heel olijfkleurig ben maar ook erg bleek, voor mij bieden Aziatische bb creams echt een uitkomst (Missha in de kleur 21 :ok_hand:t2:).

6 likes

Zo dit klinkt echt heel logisch en ik voel me dom :joy:

@anon30197667 ik weet überhaupt al niet goed met welk stukje van je gezicht het moet matchen. Kleurverschil in mijn gezicht is best groot tussen mijn wangen, neus en voorhoofd bijvoorbeeld. Verder ben ik vrij geel van ondertoon (zie je voornamelijk bij mijn armen etc) maar in mijn gezicht weer veel roodheid. Ik heb er gewoon ook 0 verstand van :joy:

2 likes

Ik ben zelf ook heel licht en ik zou je echt aanraden één keer een echt goede match bij Mac ofzo te kopen. Ik heb daardoor nu al meer dan 10 jaar altijd de goede kleur. Bij Mac gaan er wel eens foundations uit, maar dan kan ik een andere kopen van Mac in in elk geval dezelfde kleur. Ben echt blij dat ik hier ooit één keer tijd en energie in geïnvesteerd hebt.

7 likes

Qua kleur was ik echt tevreden, maar vond de finish heel glimmend en kreeg er gedurende de dag van vette huid van. Ik heb 'm weggegeven (hier op het forum).

Ik pak altijd gewoon een watje en die wrijf ik met wat druk met mijn vingers over het poeder heen. Werkt bij mij eigenlijk altijd!

2 likes

Dit doe ik ook!

1 like

Ik heb er zachtjes met een borsteltje overheen gewreven en hij doet het weer! :sparkles:

2 likes

@Hippe_kikker Ik heb deze foundation overgenomen! Ik vind ‘m ook vrij vettig. Verder heeft het een lichte dekking en past de kleur best goed bij mijn huid (Oost-Aziatisch). Maar ik zou ook aanraden om een echt goede foundation te zoeken, inderdaad bijvoorbeeld van Mac of Estee Lauder Double Wear (mijn fave).

3 likes

Ik heb ook heel veel moeite gehad met het vinden van de juiste kleur. Ik ben toen bij NARS geweest op een rustige middag en me daar laten matchen met een foundation. Kostte wel geld maar uiteindelijk minder dan het kopen van verschillende drogisterij foundations en erachter komen dat het toch niet helemaal mijn kleur is.

Ben ook pas sinds kort erachter gekomen dat, omdat ik Aziatisch ben niet perse ook een gele ondertoon heb. Dat scheelt voortaan ook in het aantal miskopen van make up dat ik bij roze/koele kleuren moet kijken.

3 likes

Ik zit weer even in mijn beautygloss tijd na een lange tijd geen make up te hebben gekocht op de basics na. Dus hier mijn eerste indrukken:

Helemaal gelukkig mee. De glitters erin zijn ook prachtig.

Heb de kleine variant ook in cherry blossom en pound cake gekocht. Ik was heel nieuwsgierig naar de kleur maar hij doet het prima op mijn licht tot medium neutraal/olijf/koele huid. Heb eerder altijd de Laura Mercier gebruikt maar deze blurt inderdaad wel mooi, maar niet dat al mijn poriën weg zijn, maar dan kan ook komen omdat ik niet bake, maar gewoon een normale hoeveelheid poeder gebruik.

Deze heb ik vanochtend voor het eerst gebruikt, maar moet er nog even aan wennen. Het is wel echt een bronzer, geen contour want daar is hij te warm voor.

Wenkbrauwen blijven zitten als een huis, maar hij laat een glanzende laag achter waar ik geen fan van ben.

Makkelijk in gebruik en de kleur is koel genoeg voor mijn huid om te contouren.

Deze is ook heel fijn voor settingpoeder, vooral onder mijn ogen rondom de neus en voorhoofd.

Deze is echt prachtig en wil ik vooral voor mijn ogen gebruiken. Hij was overal uitverkocht in de winkel, maar de ICI Paris ben ik echt super goed geholpen en nu wordt hij vanuit een ander filiaal deze kant op gehaald.

Deze foundation gebruik ik nu al een tijdje, maar ik was wat bruin geworden dus nu ook mijn zomerkleur gekocht. Dit is een van de weinige foundations die bij niet in de lijntjes gaat zitten.

Ben sinds ik het Huda palette heb helemaal van de glitters. Deze zijn echt prachtig. Heb verschillende kleuren gekocht en zo een palet om ze in te doen.

24 likes

image
!!! Dit is echt de eerste wenkbrauwgel die mijn wenkbrauwen op zijn plek houdt haha

4 likes

Die heb ik ook, maar die doet niet zoveel bij mij. Nog tips hoe hem het beste te gebruiken?

1 like

Die brow gel is echt mijn holy grail. Niks houdt ze zo op de plek als die brow freeze gel

1 like

oh gek dat dat zo kan verschillen! geen tips nee, gewoon spaarzaam aanbrengen en traag door je wenkbrauwen borstelen

1 like

Mooie producten zeg! Je kunt ook getinte wenkbrauwen van Charlotte T proberen. Daar zit geen glans in.

2 likes

Ahh echt mooie producten! En chill dat je de kleur pound cake nog hebt, nu steeds overal uitverkocht bij ici. Twijfelde daarom om ook cherry blossom te kopen, hoe vind jij die kleur? Ik had eerst ook Laura Mercier maar vind deze van Huda toch fijner.

PS. Als je van glitter houdt vind ik deze echt een aanrader, ben ik zelf echt dol op

1 like

Ik vind cherry blossom mooi onder mijn ogen en poriën rondom mijn wangen. Het verhelderd heel mooi. Maar dat effect hoef ik niet over mijn hele gezicht, vooral nu ik de juiste kleur foundation heb. Dus daar gebruik ik Laura mercier nog steeds voor. Vandaag was ik een beetje los gegaan met de cream bronzer en dat heb ik geprobeerd te corrigeren met de Ube kleur over de rest van mijn gezicht. Maar eerlijk als ik de Cherry blossom met een fluffy kwast aanbreng ipv zo een spons dat het ook prima op mijn hele gezicht zou kunnen zonder dat het te licht wordt.

En thanks voor de tip, ga hier de volgende keer als ik in de bijenkorf ben naar kijken

1 like