Het Beautytopic #4

Ik heb ze alle drie gehad. Vind de Elf het beste dekken en die kun je ook goed opbouwen, maar de Nyx het fijnste in gebruik. Die blend het mooiste en geeft ondanks goede dekking alsnog een natuurlijk soort van glowy effect. Elf kan soms wat cakey eruitzien en Maybelline vond ik in eerste instantie erg nat maar ging snel in de lijntjes zitten. Maybelline had voor mijn superlichte huid ook niet echt een goede kleurmatch. Elf en Nyx hadden betere matches (en Nyx zelfs een exacte match) en bij Maybelline vond ik de dekking ook veel te weinig voor oneffenheden

Enige nadeel vind ik wel dat mijn mascara bij zowel de Nyx als de Elf onder mijn ogen afgaf zeg maar. Echt zo’n donkere waas. Maar dat is wel makkelijk op te lossen door de concealer af te poederen.

Oh en de Nyx kan ik, ondanks mijn droge huid, ook gebruiken zonder oogserum of creme. De andere twee niet.

5 likes

Nyx is niet super dekkend, maar wel het fijnste in gebruik. Toevallig vanmiddag voor de derde keer gekocht. Onder mijn ogen doe ik tegenwoordig eerst een beetje foundation die wat peachy is, dan over mijn hele gezicht die l’oreal serum en dan de Nyx concealer.

4 likes

Ik vind die van Maybelline het fijnste maar heb de ELF niet geprobeerd.

1 like

Eens met alles wat de anderen zeggen. Elf is veel te droog voor mij, nyx en maybelline vind ik beide fijn. Ik gebruik nyx nu over mijn hele gezicht en maybelline onder mijn ogen, maar die van nyx is wel dekkender.

3 likes

Dit was ik ook aan het overwegen aangezien de bare with me foundation niet meer gemaakt wordt, maar dit kan dus wel? Ik was bang dat het te dekkend zou zijn.

2 likes

ik gebruikte vroeger altijd oogschaduw van maybeline, tattoo 24h stay oid, in een bronze kleur. Zo’n potje cream eyeshaduw… Deze wordt nu volgens mij niet meer verkocht, kent iemand een goed alternatief? Zowel de kleur als de finish hiervan vond ik perfect, en ook de foolproof manier van aanbrengen - ik kan echt niks met een palet / kwasten.

3 likes

In de zalando adventkalender zat deze:

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd dus geen idee hoe de kwaliteit is.

2 likes

Deze wordt nog wel verkocht! Color Tattoo 24h of zoiets. Als je googlet krijg je heel veel opties (bij wehkamp is hij regelmatig in de aanbieding)

Ik snap niet hoe ik daarnet verkeerd zocht, want ik zie het ook inderdaad.
Thanks, sorry voor deze nutteloos vraag

2 likes

Yes ze worden nog verkocht! Diegene van Charlotte Tilbury zijn ook fijn maar duur :weary:

2 likes

Hoe doe jij deze op? Ik vind die van Maybelline ook fijn, maar die van Charlotte Tilbury lijken niet ‘op te drogen’, als in: ze blijven heel creamy en uiteindelijk is mijn oog 1 grote veeg en vlek.

1 like

Ik gebruik die van CT in dunne laagjes, dus ik bouw het op. De eerste keer dat ik het gebruikte wilde ik alles er in één keer op smeren, toen droogde het idd niet echt op.

1 like

Geen probleem joh, waarschijnlijk gebruikte je net de verkeerde zoektermen :blush:

1 like

Ik heb wat nieuwe skincare nodig, weten jullie of drunk elephant vaak in de aanbieding is? Want is wel duur en vind het zonde om de volle prijs te betalen als het vaak in de aanbieding is :cry:

2 likes

Bij Douglas is die volgens mij bijna altijd uitgesloten van acties. Voor Cultbeauty zijn altijd wel kortingscodes te vinden die ook op DE werken (you15 voor 15% korting werkt altijd)

4 likes

Ik ook in dunne laagjes! En als ik echt een hele lange dag voor de boeg heb doe ik er een poeder oogschaduw in hetzelfde kleurtje overheen :sweat_smile:

2 likes

Ik gok dat er over een week of 2 weer een aanbieding zal zijn

4 likes

Wat gebruiken jullie het liefst qua spf op het gezicht?

Nu gebruik ik deze spf 30, is een chemische zonnebrand, dus trekt direct in en is niet zo plakkerig

image

En in de zomer deze spf 50
image

3 likes

Heeft iemand de tip voor het juist gebruiken van the inkey list vitamin c serum? Hij ruikt bij mij echt elke keer, ook al op mijn vingers bij het aanbrengen.

Edit: kak autocorrect, ik bedoel dat het rult😩

1 like