Het Beautytopic #4

Het enige wat ik gebruik:

Creme
Retinol (twee keer per week)
Factor 50 zonnebrand (iedere dag)

En een cleanser om mijn gezicht te wassen in de avond.

Ik gebruik dit al jaren, koop nooit iets anders omdat het inderdaad bijna allemaal marketingtroep is

3 likes

En was je je gezicht dan niet meer in de ochtend? Ik ben namelijk echt gefascineerd door die uitspraak van Selma Hayek dat ze haar gezicht niet wast in de ochtend omdat je huid dan zichzelf weer heeft gehydrateerd. Alleen… ik heb dan wel echt een glimmend hoofd, en doe je daar dan nog crème op? En dan 2 x per week retinol (of dat in de avond?) Of gewoon alleen zonnebrand?

Echt 100% eens trouwens met die skincare uitspraken trouwens. Ik gebruik de meeste serum etc omdat ik het lekker vind aanvoelen, niet om de uitspraken die erop staan. Mijn favo is als ze je dan al die shit proberen aan te smeren door alle niet bestaande woorden/ processen uit te leggen die op de verpakking staan.

4 likes

Maar de vraag is: welke merken gebruik je dan van crème etc? :smile: Want dat is natuurlijk ook altijd weer een zoektocht.

1 like

Ik heb dat ook ooit eens gelezen, iets in de trant dat je huid inderdaad zichzelf hydrateert en je dat laagje er weer afhaalt of iets dergelijks…

Zelf waste ik mijn gezicht vroeger ook in de ochtend, maar omdat ik een droge huid heb maakte het mijn huid eigenlijk alleen maar droger. Dus nu doe ik het enkel nog in de avond. Misschien is het met een vettige huid wel beter? Dat weet ik niet!

2 likes

Ik gebruik al jaren deze producten:

Creme is Embryolisse of La Mer (hangt er puur vanaf hoe fancy ik me die dag voel haha), Retinol van The Ordinary en de factor 50 zonnebrand van Bioré (de allerbeste!)

Qua skincare zijn al deze producten vrij goedkoop. Behalve La Mer maar dat is natuurlijk ook gewoon marketingtroep. Ik koop het een keer per jaar omdat de geur me doet denken aan mijn oma en ik haar mis :pleading_face:

17 likes

Retinol soieso alleen in de avond gebruiken.
Verder fris ik mn gezicht sochtends alleen op met water. En ik gebruik spf en soms vitamine c creme.

3 likes

Ik was laatst dus begonnen met een cleanser en crème, wat ik normaal nooit gebruikte (Van cerave). En m’n huid is er juist slechter op geworden, rode huid en meer acne :sweat_smile:. Herkenbaar voor iemand?

Kan dat het te heftig is, of er een ingrediënt in zit waar je niet tegen kunt en je je huidbarriere beschadigd hebt. Probeer eens een paar dagen het niet te gebruiken en het dan een voor een weer op te bouwen. Paar dagen alleen de crème en als dat goed gaat de cleanser erbij gebruiken, of andersom, en kijken hoe je huid dan reageert. En misschien zijn het gewoon niet de goede producten voor jou, kan ook.

3 likes

Enige wat je idd nodig hebt is retinol, zonnebrand en cleanser.
Ik gebruik echt gewoon de goedkoopste troep ooit en ben er tevreden over. Dove zeep (ja, die ja), retinol in tube van Cosrx en zonnebrand die toevallig in de aanbieding is.
Al die andere dure troep hoef ik niet meer.

@Sproetjes Gewoon Dove zeep voor de gevoelige huid gebruiken. Werkt als een tiet.

3 likes

No offence maar iemand die dove zeep gebruikt op haar gezicht zou ik echt niet vertrouwen met verdere skincare :sob: Oh to be blessed with good skin

39 likes

Hee, eerst proberen dan mopperen he :stuck_out_tongue:

Genoeg posts op dit forum waar ik het over puspuisten heb gehad.

Het zit echt bomvol zuren, sulfaten en parfum, mij niet bellllen

6 likes

Ja, dan kan je water ook niet op je gezicht spetteren. Het is het enige wat mij echt van mijn acne af heeft geholpen.

1 like

Eh wat

1 like

Eh dat?

1 like

Ja je had eerst alleen een hele vage zin opgeschreven die nergens op sloeg (nog steeds niet trouwens). Maar toen voegde je nog dingen toe :woman_shrugging:t3:

1 like

I know, maar je hebt ook mensen die moeilijk doen over kraanwater en alleen dus mineraalwater gebruiken. Eigenlijk… elk ding voor je huid kan slecht of goed zijn. Sommige omaatjes worden rimpelloos 80 door Niveacrème en de ander glibbert er de douche mee uit. Het verschilt gewoon.

2 likes

Klopt maar het is toch wel een feit dat parfum en alcohol e.d. niet goed zijn voor je huid. Dat je er geen slechte reactie van krijgt, oke, maar dat betekent niet per se dat het een goed product is. En dat is ook gewoon een kleine irritatie als persoon die nu aan de roaccutane zit vanwege acné: mensen die zeuren over hun huid maar echt de grootste troep smeren (of nog erger: je dat aanraden). Dan heb je echt geen recht van spreken vind ik :joy:

17 likes

Ja sorry, ik wist niet dat jij dat nu gebruikt. Nu begrijp ik het wel beter.
Ben er ooit aan begonnen uit wanhoop, omdat ik opeens acne had en voor mij werkt het. Ik snap dat als je echt op ingredienten moet letten dat je er dan anders naar kijkt

2 likes

Huh ik heb de ingrediënten opgezocht maar dan heb ik misschien de verkeerde voor me gehad? Die zat namelijk vol met parfum etc. terwijl het wel ook zo’n sensitive ding was

1 like