Gewoon poederen! Budget gewoon van Essent of Catrice en als je meer te besteden hebt Laura Mercier of Huda. En misschien helpt je wimpers goed omhoog krullen?
Jaa bruin is mijn favoriete kleur voor mascara. Staat minder hard bij mij en maakt mijn gewicht daardoor dus wat zachter.
Ik heb precies hetzelfde. Heel veel mascaras geprobeerd en de enige die het niet bij mij doet is Maybelline sky high mascara.
Hier ook fan van tubing mascara’s, ik gebruik die van Heimish, heel tevreden over en ik heb ook hooded eyes.
dat doe ik ook als ik mascara draag maar zoals ik zei maakt dat geen verschil met vlekken + het wordt ook nog eens lelijk. ik wil ooit laura mercier uittesten om te zien of die mooier is maar ik betwijfel of het verschil maakt met stempelen.
en mn wimpers krullen doe ik ook maar dan zitten ze juist nog meer tegen mijn oogleden aan, maar met niet krullen maakt het ook geen verschil.
maar dank allemaal! ik ga tubing mascara proberen
![]()
Ik heb een goede poeder van Charlotte tilbury
Volgens mij mag je dat ook wel in de winkel proberen?
ze
zoekt
geen
poeder!!
Haha ja
“Krul je wimpers nog meer zodat ze nog meer omhoog gaan staan en daardoor nog meer gaan stempelen!”
“Gebruik gewoon poeder!”
Geen mascaratip maar misschien een lashlift of wimperextensions?
In my defense: het vlekt ónder haar ogen dus dan is omhóóg krullen toch juist logisch
Ik vind tubing mascara nooit zo mooi en vervelend om te verwijderen. Beste resultaat bij mij is eerst primer (witte tube van Maybelline) en dan Sweed lash lift mascara. En waterproof eyeliner van Elf.
Lash lift en wimpers verven nog een optie? Heb je krul en kleur, maar dan mis je wel het verdikkende effect van mascara.
@Salem thanks! als tubing mascara niet werkt is wimpers verven + lashlift best een idee voor periodes waarin ik vaker makeup wil dragen!
Heb je al oogschaduwprimer geprobeerd? Vaak werkt waterproof niet als je vette oogleden hebt want vette oogleden = olie = make-up oplosser = doei waterproof want waterproof is niet olieproof. Gewoon een heel dun laagje primer op je oogleden en onder kan ook, creaset m’n concealer ook minder van zelfs, en dat kan echt heel goed helpen!
nee niet geprobeerd. maar denk je dat dat beter werkt dan poeder op mijn oogleden?
voor onder mijn ogen minder te laten creasen klinkt het wel interessant, welke gebruik jij?
Grote kans van wel ja. Primer legt een laagje over je huid, sluit het een beetje af zeg maar, waardoor talg er moeilijker doorheen komt. Poeder lost gewoon op met talg, vergelijk het met een vette t-zone, die moet je ook na een paar uur weer bijpoederen omdat je gaat glimmen. Primer en daarna een dun laagje poeder kan ook gewoon, het is immers gemaakt om onder (poeder)oogschaduw te gebruiken.
Ik gebruik nu de primer van Anastasia, vind die van Urban Decay of Mac wel het beste.
ah toptip
dankje. ga ik er een van mac eens uitproberen bij de bijenkorf binnenkort!
Waterproof mascara werkte bij mij idd niet maar tubing mascara wel. Omdat dat er afgehaald moet/kan worden bij 38 graden warm water.
Sorry ik ben dus echt fan van dat type mascara omdat dat de oplossing was. Heb er al m’n vriendinnen die er last van hadden ook mee geholpen. En mijn collega’s!
Ja maar dat is ook idd zo! En dat is dan wel waterproof genoeg voor regen en tranen, een subtropisch zwemparadijs overleeft het niet, maar voor stempelen is dat echt top! Als het stempelen echt heel erg is raad ik altijd een tubing mascara aan en primer, dubbel op maar dan ben je wel 99% zeker dat het stempelen stopt.
Ik vind het alleen zo vervelend om af te halen. Ik draag nooit alleen mascara en met make-upremover gaat zo’n tubingmascara wel een stuk lastiger weg.
Met een olie vind ik het wel meevallen! Ik haal mijn make-up er altijd af onder de douche en maak dan mijn handen nat, leg die even op mijn ogen zodat de mascara opwarmt en je die er grotendeels al af kan vegen (naar beneden vegen helpt sowieso) en dan pak ik m’n balm van Clinique om alles er verder af te halen. Van remover op watjes krijg ik sowieso geïrriteerde ogen dus dat gebruik ik nooit.