Het Beautytopic #4

Ik vind die cicaplast baume inderdaad top (heb ook een droge huid met soms eczeem, niet zo droog als jij nu beschrijft maar wel dus gevoelig en soms schilferig). Ik ben er nu ook een hyaluronzuur serum onder gaan doen (een aanrader in 1 vd lijstjes van sproetonline gekocht) voor nog wat extra vochtinbreng want ik merkte dat alleen de cicabaume niet vochtinbrengend genoeg was

3 likes

Estee Lauder Double Wear is de enige mascara die dit niet doet, bij mij althans.

Dat is ook een tubing mascara!

3 likes

@Adamas @tuthola nogmaals bedankt voor al jullie tips! :heart: Ik heb Sproet bekeken en ik heb het volgende besteld:

• Cerave hydraterende reinigingscreme (ik gebruik momenteel alleen micelair water)
  • cetapil hydraterende creme (wil dit ook op droge plekken op mijn lichaam gebruiken)
  • cicaplast als dagcreme

Ik krijg via douglas een La Roche-posay Hyalu B5 Serum cadeau. Hopelijk maakt dit alles mijn huid iets rustiger :blush:

7 likes

Ik heb die van Elf geprobeerd en vind hem ook niet mooi zitten, snel klonterig inderdaad. Ik ga weer terug naar mijn good old Clinique Lash Power.

1 like

Goeie keuzes! Hopelijk werkt dit voor je!

1 like

Even een tip: Cicaplast is niet bedoeld als een vochtinbrengende creme, maar als een soort sealer. Je kunt hem dus beter over een moisturizer gebruiken als een extra laagje, niet alleen die cicaplast over een serum.

Ik heb meteen even gekeken want ik dacht top dat klinkt als iets wat m’n winterhuid nodig heeft, maar op de website zie ik wel staan gebruik het als creme. Of nou ja, dat het voedt, herstelt en beschermt en gebruik op een gereinigde huid. Dus vraag me even af welke cicaplast jij dan bedoelt?

3 likes

Maar het serum is dan toch de vochtinbrenger? Die combi is voor mij dan prima hoor!

2 likes

Ja je hebt gelijk hoor, volgens mij promoten ze het zelf als moisturizer, maar ik heb altijd begrepen dat het beter werkt als barrier repair creme, dus als laatste laag van je routine als extra. Dat kan dus verklaren waarom je van alleen de Cicaplast niet voldoende hydratatie kreeg.

Oke helder! Dan ga ik er toch even naar kijken.

1 like

Jaa probeer het gewoon eens op deze manier, ik doe hem meestal 2x per week als extraatje bijvoorbeeld!

4 likes

Ik ben in de winter 100% team Weleda skin food. Alleen jammer dat ik dan ruik als een antroposofische kassamedewerker in de biowinkel maar ja

15 likes

Accuraat :laughing: ik heb het in zo’n kruidvatpakket gekregen (gekocht). Op zich best fijn spul als het eenmaal uitgesmeerd is maar die lucht :grimacing:

Geen idee of iemand geïnteresseerd is maar hier zijn mijn beauty favorieten van 2025!

• Hadalabo Gokujyun Premium Hydraring Lotion
  • LRP Cicaplast Baume
  • Bioré Aqua Rich UV (Japanse versie)
  • TO Natural Moisturizing Factors + Phytoceramides
  • BoJ Revive Eye Serum
  • Eucerin Aquaphor
  • Sleek Flushed blush
  • Catrice Apropos Apricot blush (deze is echt ancient lol)
  • ELF Halo Glow setting powder
  • Hema Moonlight highlighter
  • Ihada medicated balm

Als nog iemand wilt delen, ik ben alvast benieuwd!

49 likes

Oh Sleek Flushed :heart: heel lang bijna elke dag gedragen.

2 likes

Thanks voor de tips! Werkt zo’n bolle kwast fijn voor foundation? Nog nooit geprobeerd! Even kijken of ik die ergens kan testen.

1 like

Jaa leuk, mijn favorieten:

25 likes

Leuk jullie lijstjes!

Die cicaplast heb ik open geknipt. Dan zit er echt nog heel veel in.

23 likes

Ohh leuk! Ik heb ook mijn favorieten even bij elkaar gelegd:

Maybelline super lock brow glue
Catrice slim’matic ultra precise broe pencil in ash brown
Nyx buttermelt bronzer in All Butta’d Up
L’Oréal Elvive hydraterend serum
Neutrogena hydro boost aqua gel
Maria Nila sculpting wax
Maria Nila styling paste
Laneige lip sleeping mask
Wimperkruller van Boots
Lush Repeat (gebruik ik voor m’n nagelriemen)
Lush Turmeric Latte parfum
Lush Dirty parfum
Lush Sticky Dates douchegel
Lush Dirty Springwash douchegel

Ik was nog wat vergeten:

The Ordinary azelaic acid 10%

15 likes